بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

  گرافیت يک ترکیب از عنصر کربن است که یکی از نرم ترین مواد معدنی شناخته شده و یک هادی بسیار قوی با رنگ مات است که به صورت شش ضلعی متبلورمیشود. تمام این ویژگی های خاص به علت ساختاراتمی و پیوندهای دوتایی گرافیت است.

اسلاید 2 :

  که از این ماده با ارزش که هم خصوصیت رسانایی بسیار بالا و هم استحکام و نرمی بسیار خوبی دارد
می توان برای اهداف خاص استفاده کرد. یکی از این مسائل استفاده ویژه از گرافیت در ساختار بمب های گرافیتی است.

اسلاید 3 :

  مهمات استفاده شده در دهه اخير، دارای ويژگيهای منحصر به فردیمی باشند. اين مهمات، در عين اينكه تأثيرات بسزايی در تخريب تجهيزات استراتژيك دشمن دارند، از ايمنی قابل توجهی برخوردارند و امكان پدافند هوايی مؤثری نيزبرایآنها وجود ندارد.

اسلاید 4 :

  با توسعة روزافزون تسليحات هوشمند، توانايی كشورها در نبردها افزايش يافته است. بطوريكه عدم شناخت تهديدات و آگاهی از چگونگی مقابله با چنين تهديداتی می تواند موجب زوال يك كشور در مدت كوتاهی گردد كه نمونة آن در جنگ خليجفارس و پس از آن در جنگ كوزوو مشاهده گرديد. بمبهای گرافيتی نيز كه به همراه سلاح های هوشمند مورد استفاده قرار می گيرند از اين قاعده مستثنی نيستند.

اسلاید 5 :

  انواع سلاحهای گرافیتی استفاده شده تاکنون:

  اليافی

  پودری

  موارد استفاده:

  برای از كار انداختن نيروگاهها و تأسيسات برق بدون ايجاد صدمات عمرانی ناشی از انفجار مواد منفجره

اسلاید 6 :

  1. 1.شناسایی محل ها و مکان های مورد تهدید حملات گرافيتی
  2. 2. مهندسی استتار برای شبکه های الکتريکی قدرت، رادارها و برجهای مخابراتی
  3. استفاده از روشهای مهندسی پيشرفته، شامل كابلكشی زيرزمينی، سقفهای محافظ فلزی، توری و پلاستيكی در جمعآوری الياف و جلوگيری از اتصال كوتاه شدن مدارات، استفاده از چترهای جمعكنندة الياف، ايزولاسيون ساختمان نيروگاهها، اتاقهای كنترل و فرمان، استفاده از فيلترهای الكترواستاتيك و ... در نيروگاههای برق
  4. 4.مدیریت بحران وآموزش نيروی انسانی متخصص برای مقابله و رفع بحران و جمع كردن الياف و وصل مجدد برق بعد از حمله

اسلاید 7 :

1- جنگ خليج فارس :

  در عمليات طوفان صحرا در جنگ خليج فارس در سال 1991 ميلادی، الياف گرافيتی در كلاهك جنگی موشك تام هاك KIT-2 برعليه تأسيسات برق عراق بكار رفت. در اين حمله، اتصالات ناشی از الياف گرافيت، 85% ظرفيت توليد برق عراق را از كار انداخت. اهداف موردنظردر اين حمله بيشتر، پستهای توزيع وسوئيچينگ برق بود تاخود نيروگاههای توليد برق. عراق برای مقابله با اين سلاح مجبور شد تا قبل از اصابت موشكهای مزبور، سيستمهای توليد و انتقال برق خود را غيرفعال نمايد.

اسلاید 8 :

2- جنگ کوزوو :

  در جنگ ناتو عليه يوگسلاوی سابق، نيروهای ایالات متحده نوع جدیدی ازبمب به نام بمبهای گرافيتی (B/114-BLU) مشهور به بمبهای نرم را برعليه تأسيسات برق صربها استفاده کردند. در دوم ماه می سال 1999، هواپيماهای ناتو، شش ايستگاه بزرگ ولتاژ بالای سيستم برقرسانی يوگسلاوی را با بمبهای گرافيتی بمباران كردند. بدنبال اين حمله 70% برق كشور يوگسلاوي به مدت 7 ساعت قطع شد. اين حمله توسط جنگندههای 117-F استيلت انجام گرفت و در نهايت موجب شكست اين كشور از نيروهای ناتو گرديد.

اسلاید 9 :

3-جنگ عراق :

  آمريكا در مارس 2003 ميلادی تجهيزات توزيع قدرت عراق را هدف گرفت. بجای استفاده از بمبهای قابل انفجار كه تلفات فراوان بجا میگذاشت از بمبهای حاوی الياف كربن استفاده نمود كه خرابيهای به مراتب كمتری بر جا می گذاشت. واز نظر سیاسی واذهان عمومی برای کشور حمله کننده وجهه بهتری داشت. بسياری از حملات به تجهيزات توزيع نيروی الكتريكي در عراق، خسارات درازمدت بر جمعيت غيرنظامی وارد آورد. بعد از حملات آمريكا بر دو تجهيزات ترانسفورمری در النصيريا، برق بمدت 30 روز قطع بود.

اسلاید 10 :

1- قطع برنامه های راديوو تلويزيون

2- اختلال در پروازها و حركت قطارها

3- از کار افتادن پمپ بنزينها

4- از کار افتادن چرخ صنعت در شهرها وکارخانه ها

5- از کار افتادن سايت کامپيوتری مراکز حساس

6- از کار افتادن دستگاههای الکترونيکی حساس در بيمارستانها

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید