بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

مهدی کروبی زاده سال ۱۳۱۶ در شهرستان الیگودرز در استان لرستان است.

کروبی، تحصیل کرده حوزه و دانشگاه است. او در آغاز دهه ۱۳۳۰ خورشیدی، وارد حوزه علمیه شد و سپس به دانشگاه تهران رفت و در دانشکده الهیات این شهر، به تحصیل پرداخت

اسلاید 2 :

►او در سال ۱۳۵۸، در انتخابات نخستین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کرد و به عنوان نماینده زادگاهش الیگودرز، وارد این مجلس شد.

►وی در دور دوم، خود را از تهران کاندید کرد و توانست به مقام نایب رئیسی مجلس دست یابد.

 مجمع روحانیون مبارز

►کروبی از افرادی بود که همچون موسوی خوئینی‌ها و محمد خاتمی ، با انشعاب از جامعه روحانیت مبارز، به تشکیلات جدید التاسیس مجمع روحانیون مبارز پیوست.

►مجمع روحانیون، بر خلاف جامعه روحانیت، طرفدار اقتصاد دولتی بود و نظریاتی چپ‌گرایانه‌تر داشت.

►دوره چهارم مجلس شورای اسلامی، بر خلاف دور سوم، به کنترل جناح راستگرای محافظه‌کار درآمد و طیف همراه مهدی کروبی، در این دوره، در اقلیت قرار گرفتند.

اسلاید 3 :

►با پیروزی اصلاح طلبان در هفتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران و انتخاب محمد خاتمی، بخت مهدی کروبی برای بازگشت به سیاست باز شد.

►او پس از انتخابات سال ۱۳۷۸ خورشیدی، دوباره وارد مجلس شورای اسلامی شد و این بار نیز، ریاست مجلس را به عهده گرفت.

   نامزد ریاست جمهوری

►مهدی کروبی در انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۴ به رقابت با هاشمی رفسنجانی، احمدی‌نژاد، معین، قالیباف، لاریجانی و دیگران پرداخت. در نخستین دور انتخابات، از رده خارج شد. او نسبت به شمارش آرا اعتراض داشت و در اقدامی اعتراضی یک‌شبه از تمام منصب‌های حکومتی کنار رفت و از مجمع روحانیون مبارز نیز خارج شد تا مقدمات تشکیل یک حزب را فراهم کند. هاشمی رفسنجانی و مصطفی معین نیز نسبت به این دوره از انتخابات اعتراض داشتند. در این دوره از انتخابات، از میان هشت نامزد، محمود احمدی نژاد در دور دوم به ریاست جمهوری رسید.

اسلاید 4 :

► حجت الاسلام مهدی کروبی، در سال ۱۳۵۸ خورشیدی، به فرمان آیت الله خمینی رهبر جمهوری اسلامی، بنیاد شهید انقلاب اسلامی را تأسیس کرد.

►او همچنین در سال ۱۳۶۴ خورشیدی، سرپرستی امور حجاج ایرانی را با فرمان آیت الله خمینی به دست گرفت.

►مهدی کروبی همچنین از اعضای شورای بازنگری قانون اساسی ایران در دهه ۱۳۶۰ بود.             حزب اعتماد ملی

►نوشتار اصلی: حزب اعتماد ملی

►مهدی کروبی پس از شسکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴ خورشیدی، ، از دبیری مجمع روحانیون مبارزه کناره گیری کرد و حزب تازه‌ای به نام حزب اعتماد ملی تأسیس کرد.

    تلویزیون صبا

►نوشتار اصلی: تلویزیون صبا

►مهدی کروبی در سال ۱۳۸۴ اعلام کرد که قصد دارد یک تلویزیون ماهواره‌ای به نام صبا راه اندازی کند.

►او در حالی از تأسیس یک تلویزیون خصوصی سخن می‌گفت، که بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تشکیل و راه اندازی رسانه‌های دیداری و شنیداری، در انحصار دولت است.

►مهدی کروبی، بهروز افخمی فیلمساز نامدار ایرانی را، برای سرپرستی امور مربوط به تلویزیون ماهواره‌ای صبا انتخاب کرد.

اسلاید 5 :

►بهروز افخمی به رادیو فارسی بی بی سی گفته بود که تلویزیون صبا، بر اساس مشی انتخابات اعلام شده مهدی کروبی و به شیوه تلویزیون‌های بی بی سی، الجزیره و العربیه کار خواهد کرد.

►از آنجایی که قوانین جمهوری اسلامی، اجازه تأسیس تلویزیون خصوصی را به کسی نمی‌داد، دست اندرکاران راه اندازی تلویزیون صبا، اعلام کردند که برنامه‌های خود را از شهر دوبی پخش خواهند کرد.

►آنها ابتدا اعلام کردند که این تلویزیون در میانه سال ۱۳۸۴ هم‌زمان با عید فطر آغاز به کار خوهد کرد، اما این موعد، به شب یلدای همان سال به تاخیر افتاد و باز هم صبا موفق به آغاز برنامه‌های خود نشد.

►بهروز افخمی در مصاحبه‌ای به بی بی سی گفته بود که فردی که نوارهای برنامه‌های ضبط شده تلویزیون صبا را به دوبی منتقل می‌کرد، «هنگام پیاده شدن از هواپیما در فرودگاه دوبی با مأموران امنیت پرواز ایرانی در داخل هواپیما مواجه می‌شود که مانع از پیاده شدن او شده و به وی می‌گویند که باید نوار را به آنها تحویل دهد .

►بهروز افخمی چندی بعد با ارسال نامه‌ای به علی لاریجانی، دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی ایران، اعلام کرد که به خاطر موضع گیری‌های این شورا، تلویزیون صبا، پیش از آغاز به کار، فعالیت خود را به طور موقت تعطیل می‌کند.

اسلاید 6 :

►نوشتار اصلی: انتخابات ریاست جمهوری ایران (۱۳۸۸(

►مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی در روز ۲۱ مهر ۱۳۸۷ به طور رسمی نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ ایران اعلام کرد.

►با اطلاع از نقاط ضعف و قوت و آگاهی از شرایط موجود و با توجه به اینکه چندین سال است در قدرت نبوده‌‏ایم، با یاری خدا و به عشق نظام، کشور،منافع ملی و مردم آمادگی خود را برای حضور در دهمین انتخابات ریاست جمهوری اعلام می‌‏کنم.

►مهدی کروبی اهم برنامه‌های خود را مسائل اقتصادی و مسائل سیاست داخلی است، مثل دفاع از آزادی مشروع مردم و حقوق آن‌ها اعلام داشته‌است.

 

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید