بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

ایجاد فایل جدید (FILE NEW)
با انتخاب این گزینه یک پنجره جدید که شما قادر به نوشتن برنامه در آن هستید ایجاد می شود .
باز کردن فایل (OPEN FILE )
با انتخاب این گزینه شما قادر به فراخوانی فایلی که در حافظه موجود است می باشید .
BASCOM فایلها را بصورت استاندارد ASCII ذخیره می کند .بنابراین شمکا می توانید از ویرایشگری مثل NOTEPAD برای نوشتن برنامه استفاده کنید و سپس آنرا به محیط انتقال دهید.
بستن فایل CLOSE FILE ) )
این گزینه پنجره برنامه فعال را می بندد . اگر در فایل تغییری ایجاد کرده اید ابتدا باید قبل از بستن آن را ذخیره نمایید .
ذخیره فایل (FILE SAVE )
با این گزینه شما قادر به ذخیره فایل بصورت ASCII در کامپیوتر خواهید بود .
ذخیره کردن بعنوان (FILE SAVE AS )
با این گزینه قادر خواهید بود فایل موجود را با نام دیگر ذخیره کنید.

اسلاید 2 :

نمایش پرینت فایل (FILE PRINT PREVIEW )
این گزینه نشان می دهد که فایل متنی موجود برنامه در هنگام پرینت به چه صورت خواهد بود .
پرینت فا یل (FILE PRINT )
با این گزینه شما می توانید فایل موجود در برنامه را پرینت نمایید .
بستن فایل CLOSE FILE ) )
با این گزینه شما قادر خواهید بود از محیط BASCOM خارج شوید ولی در صورتی که شما در برنامه تان تغییری داده اید و آن را ذخیره نکرده اید , پیش از خروج هشدار میدهد.

اسلاید 3 :

EDIT UNDO
با این گزینه شما می توانید دستکاری اخیرتان در برنامه را از بین ببرید .
EDIT REDO
با این گزینه شما می توانید دستکاری اخیرتان را که از بین برده بودید دوباره برگردانید .
EDIT CUT
با این گزینه شما می توانید متن انتخاب شده را بریده و به محل جدیدی انتقال دهید .
EDIT COPY
با این گزینه شما می توانیدمتن انتخاب شده را کپی کرده و به محل جدیدی انتقال دهید .
EDIT PAST
با این گزینه شما می توانید متنی را که قبلا COPY یا CUT کرده بودید در محل مورد نظر بچسبانید .

اسلاید 4 :

EDIT FIND
با این گزینه شما می توانید متنی را در برنامه تان جستجو کنید .
EDIT FIND NEXT
با این گزینه شما می توانید متن مورد جستجو را دوباره جستجو نمایید .
EDIT REPLACE
با این گزینه شما می توانید متنی را جایگزین متن موجود در برنامه نمایید یعنی در قسمت TEXT TO FIND متن مورد جستجو که باید توسط متن دیگری جایگزین شود را تایپ کنید و در قسمت REPLACE WITH متنی را که باید جایگزین شود تایپ می کنیم .
EDIT GOTO
با این گزینه شما می توانیدمستقیما و به سرعت به خط دلخواهی بروید .

اسلاید 5 :

EDIT TOGGLE BOOKMARK
با این گزینه شما می توانید شما می توانید در جاهای خاصی از برنامه که مورد نظر شماست نشانه گذاری کنید و به آنها توسط دستور دستور EDIT GOTO BOOKMARK دسترسی پیدا کنید .
EDIT GOTO BOOKMARK
با این گزینه شما می توانید به نشانه هایی که قبلا گذاشته اید .
EDIT IDENT BLOCK
با این گزینه شما می توانید متن انتخاب شده را به اندازه یک TAB به سمت راست منتقل کنید .
EDIT UNIDENT BLOCK
با این گزینه شما می توانید متن انتخاب شده را به اندازه یک TAB به سمت چپ منتقل کنید .

اسلاید 6 :

PROGRAM COMPILE
با این گزینه (یا کلید F7) شما قادر به ترجمه برنامه به زبان ماشین (COMPILE ) خواهید بود .برنامه شما با انتخاب این گزینه پیش از COMPILE ذخیره خواهد شد و فایلهای زیر به انتخاب شما در OPTION COPILER SETTING ایجاد خواهند شد :
XX.BIN فایل باینری که می تواند در میکروکنترلر PROGRAM شود .
XX.DBG فایل DEBUG که برای نرم افزار شبیه ساز BASCOM مورد نیاز است .
XX.OBJ فایل OBJECT که برای نرم افزار AVR STUDIO مورد نیاز است .
XX.RPT فایل گزارشی
XX.HEX فایل هگزادسیمال اینتل که برای بعضی از انواع PROGRAMMER ها مورد نیاز است .
XX.ERR فایل خطا که فقط در هنگام بروز خطا ایجاد می شود.
XX.EPP داده های که باید در EPROM برنامه ریزی شود در این فایل نگهداری میگردند .

اسلاید 7 :

اگر خطایی در برنامه موجود باشد شما پیغام خطا را در یک کادر محاوره ای دریافت خواهید کرد و COMPILE متوقف میشود. با کلیک بر روی هر کدام از انها به خطی که خطا در آن رخ داده پرش خواهید کرد .
PROGRAM SYNTAX CHECK
بوسیله این گزینه برنامه شما برای نداشتن خطای املایی چک می شود .اگر خطایی وجود داشته باشد هیچ فایلی ایجاد نخواهد شد .
PROGRAM SHOW RESULT
از این گزینه برای دیدن نتیجه COMPILE میتوان استفاده کرد .
گزینه OPTION COMPILE OUTPUT را برای تعیین اینکه کدام فایلها باید ایجاد شوند را ببینید . فایلهایی که محتوای آنها قابل مشاهده اند REPORT ERROR می باشند .

اسلاید 8 :

PROGRAM SIMULATOR
با فشردن کلید F2 یا این گزینه از منو PROGRAM شبیه ساز داخلی فعال خواهد شد .شما در برنامه با نوشتن کلمه کلیدی $SIM قادر به شبیه سازی سریعتر برنامه میباشید .در صورت تمایل شما می توانید از شبیه سازی های دیگر مانند AVR STUDIO نیز استفاده کنید . برای شبیه سازی فایلهای DBJ و OBJ باید ایجاد شده باشند . فایل OBJ در برنامه شبیه سازی AVR STUDIO و فایل DBJ برای شبیه ساز داخلی مورد استفاده قرار می گیرد .
SEND TO CHIP
توسط این گزینه یا کلید F4 پنجره محیط برنامه ریزی ظاهر خواهد شد .شما می توانید توسط این گزینه میکرو مورد نظر خود را PROGRAM کنید .

اسلاید 9 :

TERMINAL EMULATOR
توسط این گزینه یا کلیدهای CTR + T با بالا آوردن TERMINAL EMULATOR می توانید از این محیط برای نمایش داده ارسالی و دریافتی در ارتباط سریال RS-232 بین میکرو و کامپیوتر استفاده نمایید .
LCD DESIGNER
توسط این گزینه می توانید کاراکترهای دلخواه خود را طراحی نمایید و بر روی LCD نمایش دهید.

اسلاید 10 :

GRAPHIC CONVERTOR
با کلیک بر روی این منو پنجره محیط GRAPHIC CONVERTOR برای تبدیل تصویر با پسوند *.BMP به تصویری با پسوند *.BGF که قابل نمایش بر روی GRAPHIC LCD است ظاهر می شود .
فایل دلخواه خود را با پسوند *.BMP توسط دکمه LOAD وارد کرده و سپس با دکمه SAVE آنرا در کنار برنامه خود با پسوند *.BGF ( BASCOM GRAPHIC FILE) ذخیره کنید .فایل تبدیل شده بصورت سیاه و سفید دوباره نمایش داده می شود و با کلیک بر روی دکمه OK می توان از محیط خارج شد . فایل ذخیره شده با فراخوانی در برنامه قابل نمایش بر روی LCD گرافیکی است . انتخاب نوع LCD توسط قسمت LCD TYPEانجام می گیرد . فونت نوشتاری نیز می تواند 6*8 یا 8*8 پیکسل باشد .

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید