بخشی از پاورپوینت

 

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

تصویر 186 : چاندی پاوون، نمای پشت. این زیارتگاه کوچک، ساختمانی الحاقی بر بوروبودور بود که در آن زائران می توانستند به خدای ثروت دنیوی ادای احترام کنند.

اسلاید 2 :

تصویر 184 : بوروبودور، منظری کلی. این معبد کوه غول آسای بودایی، احتمالاً نخستین الگو برای ساختن معبد کو های هندویی خمرها بوده است.

اسلاید 3 :

تصویر 182 : بوروبودور، نقشه همکف. حدود سال 800 میلادی. تختان های دایره ای روی تختان های چهار گوش قرار می گیرند. آروپادهاتو، روپادهاتو، کامادهاتو، تختان افزوده شده.

اسلاید 4 :

تصویر 183 : مقطع بوروبودور. این مقطع نشان می دهد که تختان پایینی چگونه بر آن افزوده شده است تا رانش رو به بالای این کوه مصنوعی با پنهان ساختن ردیف پایینی نقش های برجسته مهار شود.

 

اسلاید 5 :

تصویر 183 : مقطع بوروبودور. این مقطع نشان می دهد که تختان پایینی چگونه بر آن افزوده شده است تا رانش رو به بالای این کوه مصنوعی با پنهان ساختن ردیف پایینی نقش های برجسته مهار شود.

 

اسلاید 6 :

تصویر 185 : بوروبودور، نمای یک تختان. زائر پس از طواف در این تختان ها می توانست خلاصه جامعی از فلسفه مذهبی خود را در تمثال ها مطالعه کند.

اسلاید 7 :

2- تاریخچه بنا :   بوروبودور

-  تاریخچه تمدن وابسته بنا :

-  بوروبودور یکی از پر شکوه ترین آثار تاریخی جهان که به دست انسان ساخته شده است یکی از بزرگ ترین یادنامه در جاوه محسوب می شود.

-  بوروبودور  هم یک معبد و هم به تشریح کامل فلسفه پرداخته است.

-  طراحی آن به صورت یک ( کل ) است/ الگویی برای ساخت معبد در کوه های آنگکور بوده است.

-  نیایشگاه آن به طور کلی در سه تراز که سمبل سه طرح از جهان ( جهان خاکی، آسمانی، بی شکل ) است.

-  بیش از 200 نژاد مختلف با بیش از 300 گویش متفاوت در آن زمان زندگی می کردند... .

اسلاید 8 :

2- قدمت بنا :   بوروبودور

در سال 800 میلادی ( ق 8 ) ساخته شده و تاکنون پا برجاست ( هیئت باستان شناسان هلند در فاصله سال های 1907 تا 1911 به حفاری بسیار حساس در ساختگاه این بنا پرداخته و آن را بازسازی کرده اند ).

اسلاید 9 :

3- موقعیت ( تمدن، کشور، شهر ) :  بوروبودور

تمدن : بودایی 

کشور : اندونزی

 شهر : جاوا مرکزی

اسلاید 10 :

دارای ورودی های متعددی است که ظاهراً برای گذر از معابد و رسیدن قلعه بوروبودور دچار مشکل نشود ولی پاسنگ های عظیمی وجود دارد که نشان دهنده ورودی است.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید