بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

پادکست جدیدترین تکنولوژی تولید و نشر محتوای صوتی در اینترنت است. به وسیله پادکست می توان صدای خود را دراینترنت منتشر کرد و یک رادیوآماتوری شخصی داشته باشیم .واژه پادکست از طرف لغت نامه آمریکایی «آکسفورد» به عنوان واژه سال انتخاب شد.این لغت نامه پادکست را اینطور معرفی کرده است:«برنامه ای رادیویی که بصورت دیجیتالی ضبط شده وبرای دانلودوقراردادن دردستگاه های شخصی پخش صدادراینترنت گذاشته می شود». درلغت نامه اینترنتی «ویکی پدیا»هم درتوضیح کلمه پادکست اینطور آمده است: «پاست یا پادپخش یکی ازروش های انتشارپرونده بر روی اینترنت و نام عمومی نوعی برنامه آوایی است که توسط کاربران معمولاروی یک پخش کننده موسیقی دیجیتال وعموما یک آی پاد به شکل یک فایل صوتی ساخته شده، با استفاده از اینترنت روی رایانه های خانگی ویا پخش کننده دیجیتال پیاده می شود و حتی میتوان بر روی PC و MP3 player خود گوش کرد.

اسلاید 2 :

پادکست از پیشرفته ترین و جدیدترین سامانه های ارتباطی است و روشی برای انتشار محتوای الکترونیکی به وسیله صدا که کاربران از طریق آن می توانند ساخته های صوتی و کلامی خود را به شنوندگان، ارائه دهند که از آن به وبلاگ صوتی هم یاد می شود و به زبان ساده تر جدیدترین تکنولوژی برای انتشار صوت بر روی شبکه اینترنت است. پادکست یک فایل چند رسانه ای است که با استفاده از فیدهای عمومی برای پخش صدا بر روی کامپیوترهای شخصی وموبایل، بر روی اینترنت فرستاده می شود.

اسلاید 3 :

پادکست از ترکیب دو واژه (brodcast و ipod ) تشکیل شده است. آی پاد نام پخش کننده موسیقی شرکت اپل است و برودکستینگ در زبان انگلیسی به معنای انتشار است. از جمله معادل های پیشنهاد شده برای پادکست در فارسی «پادپخش» است که ترکیب کلمات آی پاد و پخش به عنوان معادل کست است وترکیب یک لغت فارسی وانگلیسی است.واژه های وبلاگ صوتی، رادیو اینترنتی و رادیونت هم ازجمله لغات پیشنهادی برای معادل پادکست است که هنوز در مورد هیچکدام اجماع وجود ندارد.

اسلاید 4 :

با افزایش محبوبیت دستگاه پخش موسیقی دیجیتالی آی‌پاد به عنوان روشی آسان برای به اشتراک گذاشتن محتویات صوتی از طریق اینترنت، بوجود آمد.
اولین بار مفهوم enclosure در خوراک‌های آراس‌اس در اکتبر سال ۲۰۰۰ توسط تریستان لوئیس به صورت اولیه مطرح شد. بعد به صورتی متفاوت توسط دیو واینر یکی از نویسنده‌های فرمت آراس‌اس اجرا شد. و در بحث با آدام کوری منجر به عامل enclosure یا ضمیمه شد. این عامل جدید در آراس‌اس ۰٫۹۲ این امکان را می‌داد که نشانی پرونده‌های صوتی تصویری منتقل شود و گیرنده آن را درجا باز کند. مشتری این امکان جدید وبلاگ‌های صوتی بودند. ولی این امکان جدید به سرعت رواج پیدا نکرد. تا اینکه در سال ۲۰۰۱ این امکان در نرم‌افزار و بلاگ ‌نویسی User land Radioبه عنوان یک موئلفه ارسال و دریافت فایل‌ها اضافه شد و تنها چیزی که برای رسیدن به یک پادکست کم داشت خودکار کردن این عمل بود.

اسلاید 5 :

این روش وبلاگ نویسی تا سال ۲۰۰۳ پیشرفت کرد و وبلاگ نویسی را به سمت جدیدی برد. نمونه‌ای تاثیرگذار استفاده از این فناوری در وبلاگ کریستوفر لیدون نویسنده سابق نیویورک تایمز بود. در اکتبر سال ۲۰۰۳ بود که اولین بار از iTunes برای انتقال محتوای آراس‌اس به آی‌پاد استفاده شد. آدام کوری برنامه‌ای برای انتقال از آراس‌اس به آی‌پاد ارائه کرد که iPodder نام داشت. در فوریه ۲۰۰۴ بن همرسلی در روزنامه گاردین مقاله‌ای نوشت که در آن به کار لیدون اشاره می‌کرد برای شرح این کار کلمات مختلفی بکار برد که در بین آن پادکست هم به چشم می‌خورد. به این ترتیب اولین استفاده از این کلمه توسط بن همرسلی بود. کم‌کم تولید کدهایی مانند iPodder در بین برنامه نویسان با مجوزهای آزاد جی‌پی‌ال گسترش یافت. یافته‌های موتورهای جستجوگر از عبارت Podcast در سال ۲۰۰۴ به سرعت زیاد شد. بعد از این وبسایت‌ها و ابزارهای مختلف با موضوع پادکست گسترش پیدا کرد.

اسلاید 6 :

بنگاه‌های خبری مثل BBC برنامه‌های رادیویی با کمک پادکست راه‌اندازی کردند. و شرکت اپل امکان دریافت پادکست را به نرم‌افزار iTunes افزود و در سال ۲۰۰۵ نسل جدیدی از آی‌پادها با قابلیت پخش فیلم به بازار ارائه شد. در اواخر سال ۲۰۰۵ دستگاه‌های بازی قابل حمل شرکت سونی هم از آراس‌اس ۲٫۰ پشتیبانی می‌کرد.

اسلاید 7 :

در سال ۲۰۰۴ گسترش و محبوبیت این پدیده به حدی بوده است که حتی کاخ سفید هم تعدادی از سخنرانی‌های جرج بوش را به صورت پادکست آماده کرده و بر روی وب‌گاه رئیس جمهور آمریکا قرار داده‌است.
پادکست ها می تواند دارای موضوعات مختلفی باشند مثل برنامه های ورزشی –علمی –تاریخی –طنز-خبری –وغیره .....

اسلاید 8 :

پادکستينگ ها يک روش ارائه محتویات رسانه ای در اينترنت است که بر مبناي فايل هاي صوتي کار مي کند. مانند ساير روش هاي ارائه اطلاعات به صورت فايل هاي صوتي مثل Radio Broadcasting و Online Audio/Video streaming که بر اساس ارسال فايل هاي صوتي کارمي کنند، روش پاد کستينگ نيزاساسا شبيه همين روش ها است ولي چند تفاوت عمده و متمايز کننده دارد:
- پاد کستينگ برخلاف سايرروشهاي ارائه محتواي صوتي که به روشPush Technology کار مي کنند، بر اساس روشPull Technology است. يعني اینکه دراين روش،مصرف کننده براساس تقاضاي مشخص خود، به محتواي وب دسترسي دارد و مانند راديو، مطالب به او تحويل داده نمي شود بلکه او آنها را بر اساس نياز خود تحويل مي گيرد.

- دراين روش، مصرف کننده محتواي مورد نظر را توسط دستگاه هاي پخش غير از کامپيوتر استفاده مي کند و در زمان استفاده، نيازي به دسترسي به کامپيوتر نيست. معمولا دستگاه هاي استفاده از پادکست ها بسيار کوچک و قابل حمل است و کاربر در هر زمان و مکاني قادر به استفاده از محتواي صوتي خواهد بود.

اسلاید 9 :

محتوا پس از دريافت از اينترنت، بدون نياز به ارتباط با اينترنت، قابل استفاده خواهد بود در حالي که در ساير روشها، نياز به ارتباط اينترنتي براي استفاده از محتوا است .

در اين روش، امکان شنيدن هر بخش از محتوا، جلو و عقب بردن آن، شنيدن محدوده خاص از محتوا و ساير کنترل ها از طرف کاربر ممکن است. کاربر به هر تعداد بار که بخواهد مي تواند محتوا را گوش دهد در حالي که در راديو اينترنتي، چنين امکاني به خودي خود وجود ندارد.

در اين روش، نيازي به مراجعه به وب سايت هاي مختلف براي دسترسي به انواع محتويات نيست و با تنظيم نرم افزار، کپي محتوا به دستگاه پخش آن بطور اتوماتيک انجام شده و کاربر هميشه آخرين و جديد ترين اطلاعات را در دستگاه پخش مختواي صوتي خود خواهد داشت.

اسلاید 10 :

پرشین کست و مای پادکست:
اولین سرویس رایگان پادکست فارسی است که علاوه بر یک وبلاگ جمع و جور، یک پادکست نیز به شما میدهد که فایل های صوتی گفتارهای خود را درآن آپلود کنید و دیگران علاوه بر دیدن متن وبلاگ شما ، صدای شما را نیز بشنوند . شما میتوانید برای صدای پس زمینه پادکست خود از موسیقی های ملایم استفاده کنید تا پادکست جذاب تری داشته باشید. سرویس دیگر http://www.mypodcast.com/ می باشد.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید