بخشی از پاورپوینت
--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----
اسلاید 1 :
فهرست مطالب:
تاریخچه
دلایل استفاده از گرافیک کامپوتری
اولین پویا نمایی
بهترین ابزارها برای استفاده از گرافیک کامپیوتری
GDI چیست ؟
کلاس های گرافیک در C#
نحوه تعریف اشیای گرافیکی در کلاسها
C#مثالهایی عملی از گرافیک در
برگ پایانی
اسلاید 2 :
تاریخچه:
ویلیام فتر لفظ گرافیک کامپیوتری را در سال ۱۹۶۰ اختراع کرد تا بتواند کارش را در بووئینگ توصیف کند.
اسلاید 3 :
دلایل استفاده از گرافیک کامپوتری
استفاده در صنایع مختلف: مدل سازی - پزشکی – طراحی – تحقیقات
ایجاد محیطی کاربر پسند در کامپیوتر
انتقال مفاهیم از طریق اشکال
ایجاد ارتباطات بدون متن
سرگرمی
اسلاید 4 :
اولین پویانمایی های کامپیوتری
اولین پویانمایی ، پویانمایی از صورت انسان بود
توسط اِد کاتمال و فرد پارک در دانشگاه یوتاه تولید شد
اسلاید 5 :
بهترین ابزارها برای استفاده از گرافیک کامپیوتری
:استفاده از نرم افزار های گرافیکی
Photoshop
Acd see
Acd photo angle
…
استفاده از زبان های برنامه نویسی :
C
Pascal
C++
C#
…
لازم به ذکر است نرم افزارهای گرافیکی توسط زبان های برنام نویسی فوق یا امثال آنها ساخته شده اند
اسلاید 6 :
رابط گرافيكي كاربر GDI
GDI (Graphic Device Interface)
از GDI برای امور زیر استفاده می شود
* ایجاد فرم ها و کنترل هایی با گرافیک بهتر و زیباتر
* شکل دهی به فرم ها و کنترل ها ( ایجاد فرم دایره ای شکل ) و ....
* کار با Image ها و ایجاد انواع فیلتر بر روی عکس
اسلاید 7 :
فضاي نام مربوط به GDI در C#
GDIو پنج زير مجموعه آن در فضاي نام Drawing تعريف شده اند. مسير
Drawing و پنج زير مجموعه آن عبارتند از:
System.Drawing
System.Drawing.Design
System.Drawing.Printing
System.Drawing.Imaging
System.Drawing.Drawing2D
System.Drawing.Text
اسلاید 8 :
Drawing ، شامل کلاس هائی برای کار با Pens,Brushes وساير ابزارهای ترسيم است . namespace فوق، دارای چندين namespace زيرمجموعه است
System.Drawing.Drawing2D ، شامل نوع هائی برای توابع مربوط به عمليات گرافيکی دوبعدی و Vector graphic است.
System.Drawing.Imaging ، شامل نوع هائی است که می توان از آنان بمنظور کار با متا فايل ها و ساير تصاوير پيشرفته GDI ، استفاده کرد.
System.Drawing.Printing ، شامل نوع هائی است که امکان کنترل چاپگر را فراهم می کند.
System.Drawing.Text شامل نوع هائی است که امکان عمليات بر روی فونت ها را فراهم می نمايد.
اسلاید 9 :
فضای نام System.Drawing
System.Drawing توابع اساسي +GDI را مهيا مي كند. كه شامل تعريفي از توابع اساسي مانند زیر مي باشند.
Brush
Pen
Graphics
اسلاید 10 :
کلاس Graphic ابزارهایی را برای ترسیم و نمایش در اختیار می گذارد، کلاس هایی مثل Rectangle و point که در GDI از قبل کپسوله سازی شده است.
کلاس Pen برای ترسیم خطوط و منحنی ها استفاده می شود
کلاس Brush برای پُر کردن اشکال استفاده میشود