بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

بخش اول :آغاز کار با فلش
فضای کار پیش فرض
بخش دوم :آشنایی با جعبه ابزار
Eyedroper- paint Bucket- Ink Bottle
پاک کردن اشیاء
بخش سوم :آشنایی با پالت رنگ
ایجاد یک طیف رنگ
بخش چهارم:آشنایی با سمبل ها
ایجاد سمبل ها
ایجاد یک دکمه جدید
سمبل های  گرافیکی
بخش پنجم:آشنایی باFrame 
 
 
 
 
بخش ششم :پانل های libraryوTransform
آشنایی با نوارزمانی و لایه ها
فریم کلیدی keyframe
ابزارDeco
بخش هفتم : تنظیمات فایل خروجی
 
بخش هشتم:ایجاد انیمیشن
Tween نمودن شکل
میان گذاری حرکتی با Motion Tweeing 
بخش نهم : کار با متن ها
نمایش متون
متن TLF
بخش دهم : کار با المان های سه بعدی
آشنایی با استخوان سازی
 
 

اسلاید 2 :

نرم افزار گرافیکی فلش که در سال 1996 توسط شرکت ماکرومدیا به دنیای وب معرفی شد. پس از خریداری شدن ماکرومدیا توسط شرکت Adobe در سال 2005 تحت برند و پشتیبانیAdobe عرضه شد.
Adobe فلش یک پلتفرم چند رسانه ای است که برای افزودن پویا نمایی ، ویدئو و تعامل با کاربر در صفحات وب بکار می رود.
البته بیشتر برای بازی های اینترنتی و بنرهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد اخیرا برای تولید برنامه های کاربردی غنی اینترنتی به خدمت گمارده شده است.
فلش با ارسال همزمان صدا و تصویر و تعامل با کاربر از طریق موس، میکروفن و دوربین ابر قدرتی در طراحی سایت های جذاب محسوب می شود.
این نرم افزار سازگاری بسیار بالایی با سایر نرم افزارهای صوتی و گرافیکی شرکت Adobeداشته و این امر موجب تسریع و تسهیل روند تولید محتوا توسط این سامانه می گردد.
فایل خروجی فلش با پسوند swf تولید می شود.توسط زبان برنامه نویسی ActionScript پشتیبانی می شود.
از دیکر کاربردهای فلش می توان به تولید کاتولوگ های چند رسانه ای ، تولید اتوران های حرفه ای برای CDوDVD و امکان ساخت فلش هایی برای گوشی های نوکیا اشاره کرد.

اسلاید 3 :

   زماني كه با يك صفحه ي وب برخورد مي كنيم ايده هاي مختلفي براي ساختن يك وب سايت جالب ،در ذهنمان ايجاد ميشود. 
  در Flash  ابزارهايي وجود دارد كه به وسيله ي آنها ميتوان به راحتي تصاوير مختلفي خلق كرد. تصاوير، برداري(vector) خيلي بهتر از نقشه هاي بيتي(Bite) هستند. فيلم هاي Flash به واسطه برداري بودنشان كم حجم تر از تصاوير نقشه بيتي خواهند بود. 
در  Flashعلاوه بر انيميشن هاي ساده ميتوانيد وب سايتهاي محاوره اي نيز بسازيد. به عنوان مثال ميتوان فيلم فلشي را ايجاد كنيد كه در آن فيلمهاي كوتاه وTrack هاي موسيقي متعدد قابل انتخاب وجود داشته باشد زيرا Flash كاملاً شيء گرا ميباشد.  
 

اسلاید 4 :

ابزار Paint Bucket Tool : برای ایجاد رنگ پرکننده اشیاء استفاده می کنیم ، این ابزار یک Option دارد . این ابزار برای رنگ آمیزی قسمتهایی از شکل که دارای فاصله (Gaps) باشد هم استفاده می شود .(این ابزار فقط روی اشیاء بسته عمل می کند.) بدون فاصله Don't Close Gaps فاصله کوچک را هم رنگ می کند Close Small Gaps فاصله متوسط را هم رنگ می کندClose Medium Gaps فاصله بزرگ را هم رنگ می کند Close Large Gaps
Ink Bottle Tool : از این گزینه برای رنگ آمیزی حاشیه اشکال یاStroke  استفاده می شود . Erase Tools  : برای حذف نقاط مختلف شکل از این ابزار استفاده می شود ، Faucet: استفاده از این ابزار باعث می شود ، کل شکل یکباره حذف شود . Erase Mode : این گزینه ها دقیقا مانند گزینه های Brush Mode است . 
 
 

اسلاید 5 :

استفاده از Symbolباعث صرفه جویی در زمان می گردد. جهت ایجاد سمبل یا نماد از دو طریق انجام می شود .
روش اول : از منوی Insert دستور New symbol را انتخاب کنید ، نامی برای سمبل خود انتخاب کنید از منوی بازشده سه نوع را می توانید انتخاب کنید که در ابتدا movie clip را انتخاب و ok نمائید.
اکنون درون صفحه یک دایره را بکشید ، حال scene1 را انتخاب تا شکل به کتابخانه شما اضافه شود.و هر موقع خواستید از آن استفاده نمائید.
روش دوم : می توانید یک شکل را در صفحه ترسیم نموده و با استفاده از ابزار Selection روی آن دوبار کلیک نمائید تا کل انتخاب شود از منوی Modfiy دستور Convert to symbolباز شده و نام symbol و نوع آن را انتخاب نمائید.
اکنون Symbol جدید ساخته و در Libraryذخیره می شود.
حال Symbol یک دکمه را طراحی می کنیم:
ابتدا فایل تمرین buttons زا باز نمائیددر ابتدا از منوی کنترل دستور Enable simple buttons را انتخاب نمائید، این دستور کلیه دکمه هایی ساده ای را که در دسترس می باشد را فعال می نماید.
اکنون به بررسی و عملکرد دکمه ها می پردازیم در صورتی که اشاره گر موس را بر روی یک دکمه قرار دهید تمام توابع فراخوانی و انجام می شود . در این مورد دستور بالا را مجددا غیر فعال کنید و با دوبار کلیک بر روی کلیک مورد نظر وارد حالت ویرایشی آن شوید....

اسلاید 6 :

فایل تمرین graphics را باز نمائید، دوبار کلیک نمائید تا وارد حالت ویرایشی آن شوید نوار زمانی سمبل گرافیک مانند نوار زمانی صفحه اصلی نشان داده می شود .این سمبل دارای دو تنظیم دیگر است با انتخاب scene به صفحه اصلی بر گردید که با استفاده از پنل سمت راست و گزینه looping و باز کردن کشوی مورد نظر نوع دلخواه را انتخاب نمائید.( تعداد دفعات نمایش را انتخاب نمائید.)
روی سمبل کلیک نموده و می بینید که سمبل در فریم های مختلف دارای رنگ های مختلف است اکنون تغییرات را در فریم های مختلف مشاهده نمائید.
اجرای گرافیک را مشاهده نمائید .
در نوار زمانی میتوانید با گرفتن کلیدshiftچندین فریم را انتخاب نموده و با استفاده از کلیدهای ترکیبی shiftو f5آنها را حذف نمائید و یا راست کلیک نموده و گزینه remove frame را انجام دهید.

اسلاید 7 :

یکی از ویژگی های فلش استفاده از جعبه ابراز transform است با نگه داشتن روی آن دو گزینه انتخاب می گردد
از این ابزار هم می توان برای اشکال و هم برروی سمبل ها استفاده نمائیم،
Free transform که سمبل movie clip است را انتخاب نمائید، با استفاده از پایین نگه داشتن alt و Drag کردن یک کپی از سمبل ایجاد می شود. زمانی که ابزار free transform دو

اسلاید 8 :

برای شروع فایل Layersرا باز کنید پانل Timlinnاز دو بخش تشکیل شده قسمت سمت چپ برای کاربا لایه ها و قسمت سمت راست برای کار بر روی فریم ها که بازه ای از زمان است که مقدارش در زیر نوار زمانی نشان داده شده است همانطور که مشاهده می کنید فریم ها با اعدادی مشخص شده اند با خط عمود می توانیم محدوده کار را تغییر دهید.
دوسمبل در کتابخانه موجود است ابتدا لایه اول را به روی صفحه Darag کنید سپس یک لایه جدید باز کرده و سپس سمبل مورد نظر به درون صفحه Darag کنید ترتیب لایه ها را تغییر کنید نام لایه ها در فلش بسیار مفید بوده و مهم می باشد اگر بر روی نام دوبار کلیک کنید می توانید نام لایه را تغییر دهید.
ابتدا فایل تمرینlayers and properties را انتخاب نمائید.
آیکون مداد یعنی لایه قابل ویرایش می باشد اگر چشم را خاموش کنید قابل ویرایش نمی باشد می توانید یک لایه را وضعیت جاری قفل کنید . با کلیک بر روی مربع کوچک بنفش رنگ تمام محتوا نشان داده می شود با این آیکون محتوای لایه زیرین مشاهده می شود .
یک آیکون کوچک کنار نام لایه دیده می شود با دوبار کلیک وارد قسمت propertiesآن می شوید، در این کادر تمام ویژگی یک لایه را مشاهده می کنید: نوع لایه ،قفل بودن یا بازبودن ...

اسلاید 9 :

ضرورت استفاده از لایه ها :
لایه ها به ما این امکان را می دهند که اشکال و حرکات ایجاد شده را به صورت تفکیکی کنترل و نظارت کنیم . وقتی هر شکل در لایه مربوط به خود وجود داشته باشد ، کاربر این امکان را دارد که به راحتی اشکال را ویرایش کرده و هر کدام را در هرجایی که مد نظرش قرار دارد به راحتی تنظیم کرده و حرکات آنها را کنترل و پردازش کند . در این حالت برای ویرایش مثلا یک شکل کوچک ، کاربر مجبور به تغییر تمام موضوع نبوده و تنها با یک دستور ساده می تواند شکل مورد نظرش را ویرایش کند .
لایه ها هیچ ضخامتی نداشته ، حجم زیادی اشغال نمی کنند . بنابراین کاربر می تواند هر تعداد لایه ای که نیاز داشت ، ایجاد کرده و با لایه های مختلف کار کند . لایه ها به طور پیش فرض با نام Layer 1,2, ... نامگذاری می شوند ، اما امکان تغییر نام لایه به نام دلخواه و متناسب با موضوع، وجود دارد . امکان کپی گرفتن از لایه ها نیز در موارد خاص وجود دارد .
 

اسلاید 10 :

بررسی فریم کلیدی یا Key frame
در نوار زمانی تغییرات دکمه یا ا نیمشن در آن تعریف می شوند فریم های کلیدی با دایره های توپر مشخص می شوند
دایره ای رسم نمائید و تبدیل به یک movie clip نمائید
حال فایل جدیدرا انتخاب نمائید و یک دایره در آن رسم نمائید با راست کلیک آن را convert به سمبل و movie clip نمائید
حال فریم دیگری را انتخاب نمائید و از منوی insert و از منوی timelineدستور frame را انتخاب نمائید و از حالت انتخاب خارج نمائید اکنون فریم 10 را انتخاب نمائید واز دستور insert – timelineدستور keyframeرا انتخاب نمائید
حال یک فایل کلیدی دیگر هم داریم حال سمبل را حرکت داده وبه محل دیگری منتقل نمائید با حرکت دادن نوار لغزنده سمبل تا عدد 9 ثابت و به عدد ده که رسید تغییر می یابد .
مجددا اولین فریم کلیدی را انتخاب و راست کلیک و گزینه creat clssic tween را انتخاب نمائید حال یک افکت که بصورت یک حرکت مستقیم می باشد ایجاد می شود و یک فلش نشان دهنده این حرکت می باشد.
بر روی فریم 6 کلیک نمائید و آن را بعنوان key frame معرفی نمائید لذا از منوی insert - timelineو keyframرا انتخاب نمائید حال سمبل را به پایین صفحه درگ نمائید نتیجه را با یکبار اجرا انیمیشن ببینید.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید