بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

استراتژی جودویی اولین بار در سال 2002 مطرح شد. شکل جدید و کاربردی تری از استراتژی های رقابتی را به نمایش گذاشت.

این ایده بر اساس شباهتهای بالقوه ای

که بین این نوع استراتژی و ورزش جودو

وجود دارد بنا نهاده شده است.

اسلاید 2 :

اقتصاد جودویی

 

اقتصاد جودویی راهبردی است که به یک شرکت اجازه  می دهد که از رقیب بزرگتر به عنوان مزیت برای خود بهره بگیرد.

تفکر اصلی پشت این روش تبدیل قدرت رقیب به نقطه ضعف است.

اما اقتصاد جودویی محدودیتهای مهمی نیز دارد.

اجرای آن بسیار مشکل است و باید گفت که شما نمی توانید رقبای بزرگتر را تهدید کنید.

دیگر اینکه باید آنها را متقاعد سازید که منظورتان همان چیزی است که می گویید.

اما شاید مهمترین محدودیت اقتصاد جودویی این است که مستلزم کوچک ماندن و دوام آوردن است که این برای بسیاری از مدیران و شرکتها رضایت بخش نیست.

 

اسلاید 3 :

در نتیجه استراتژِی جودویی در جایی راهش  را آغاز می کند که اقتصاد جودویی متوقف می شود.

اسلاید 4 :

استراتژی جودویی چیست؟

در این روش از شیوه های رقابت رودرور که اصولا باب طبع رقبای قوی و بزرگ است اجتناب می شود.در عوض روی سرعت و تفکر خلاق تاکید می شود.

با تسلط بر سه اصل حرکت ،تعادل و قدرت اهرمی می توان شانس غلبه بر رقبای قدرتمند در بازار رقابت را افزایش داد.

از ده تکنیک بهم پیوسته تشکیل می شود. این تکتیک ها دستورالعمل های سخت و غیرقابل انعطاف پذیری نیستند که لازم باشد مو به مو اجرا شوند بلکه تسلط بر این تکنیک ها و ادغام آنها بنا بر نظر مدیران ارشد آن شرکت هاست که جادوی نهفته در اجرای این تکنیک ها را نمایان می سازد.

اسلاید 5 :

تکنیک شماره 1-فن سگ خانگی کوچک

در هر نوع رقابت اولین هدف شما اینست که در بازار بمانید،بنابراین استراتژی جودویی به مبارزان توصیه می کند رفتار حد وسط از خود بروز دهند و از مبارزات رودررو که احتمال پیروزی شان کم است خودداری کنند.

این توصیه به مذاق خیلی از مدیران خوش نمی آید، در یک بازار شلوغ اغلب گفته می شود شما باید فریاد بزنید تا دیگران صدایتان را بشنوند.شما باید جسور باشید تا بتوانید مشتری را جذب کنید و اغلب این به معنی حمله رودررو و مستقیم با غولهای بازار است.

اسلاید 6 :

تکنیک شماره 2- شناخت فضای رقابتی

فن سگ خانگی کوچک عمدتا در مورد دفاع است، در تکنیک شناخت فضای رقابتی وارد عمل می شوید. و با مشخص کردن یک فضای رقابتی می توانید پیشگام این معرکه باشید. بسیاری از شرکت ها با یادگیری اینکه چگونه در یک سری مهارت های کلیدی مانند  کاهش هزینه، سرآمد باشند، به پیشرفت رسیده اند.

رقابت با یک رقیب قدرتمند در چیزی که او در انجامش مهارت زیادی دارد و آن را به بهترین نحو انجام می دهد نتیجه اش باخت است.اما هر قهرمان نقاط ضعفی هم دارد که وجود این نقاط ضعف اغلب به این علت است که او شدیدا بر قدرت های اصلی اش سرمایه گذاری کرده است.از این نقاط ضعف به منظور تعیین بازی ای که می توانید برنده آن باشید استفاده کنید.

اسلاید 7 :

تکنیک شماره 3- حرکات سریع و پی در پی نهایی

با ترکیب دو تکنیک اول ”حرکت“،شما فرصت می یابیدکه به دنبال آن،برای تثبیت موقعیت تان از انجام حملات پی در پی استفاده کنید.

در آینده نه چندان دوررقبای شما حقیقت را در مورد فن سگ خانگی کوچک در خواهند یافت و به یک فضای رقابتی جدید خواهند پرداخت.پس با انجام حرکات سریع و پی در پی نهایی می توانید این روز را به تعویق بیاندازید و از پیشگام بودن در بازار نهایت استفاده را  ببرید.

اسلاید 8 :

تکنیک  شماره 4- بچسب به حریف

با چسبیدن به حریف،زودترر از اینکه او اقدام به اینکار کند در رقابت و مبارزه پیش دستی کنید.با این تکنیک شما بدون اینکه بجنگید شانس پیروزی خود را افزایش می دهید.

راههای بسیاری برای چسبیدن به حریف وجود دارد. اگر می خواهید که از نبرد در آینده جلوگیری کنید، با رقبای آینده تان شریک شوید با قرارداد همکاری امضا کنید.

اسلاید 9 :

تکنیک شماره 5- از مقابله به مثل (تلافی) خودداری کنید.

غریزه شما تلاش می کند از غلبه حریف بر شما جلوگیری کند.اما بعنوان یک جودو-استراتژیست، آخرین چیزی که اتفاق می افتد اینست که در یک مبارزه تلافی جویانه یا یک جنگ فرسایشی در گیر  شوید.بنابراین قبل از اینکه تصمیم بگیرد چه حملاتی را و چگونه انجام دهید باید حریف خود را بدقت بشناسید.

در مواردی شما به راحتی می توانید برتری رقیبتان را خنثی کنید و مجددا قدرت را بدست گیرید اما اگر هماهنگی با حرکات رقیب به معنی وارد شدن به یک جنگ فرسایشی باشد، در برابر این حس مقاومت کنید.

اسلاید 10 :

تکنیک شماره 6- وقتی توسط حریف کشیده می شوید وی را هل دهید.

چسبیدن به حریف و جلوگیری از مقابله به مثل به شما کمک می کند احتمال حمله و یا تاثیر آنرا به حداقل برسانید.فن هل دادن رقیب در حین کشیده شدن در واقع به شما کمک می کند که نیروی رقیب را به سود خود بکار برید و یک قدم جلو بیفتید.

در واقع با افزودن محصولات ،خدمات و تکنولوژی رقیب به حمله خود،میتوانید تعادل وی را بر هم بزنید و اورا با یک انتخاب دردناک و ناخوشایند مواجه سازید : که باید استراتژی اولیه اش را رها کند و یا شکست آن را نظاره گر باشد.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید