بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

برج ایفل یکی از نمادهاي كشور فرانسه در پاریس است که در خیابان شام‌دو‌مارس واقع شده و ارتفاعی معادل 324 متر دارد.

اسلاید 2 :

این برج كه به خاطر سازنده‌اش (مهندس گوستاو ایفل) به اين نام شهرت یافته است، به عنوان بخشي از منظر شهري حاشيه‌ي رود سن، از سال 1991 در فهرست ميراث جهاني يونسكو ثبت شده است.

اسلاید 3 :

ماجراي ساخت برج در سال 1884 و هنگامي آغاز مي‌شود كه امیل نوگوییه و موریس کوچلن، دو مهندس اصلی کارخانة گوستاو ایفل، تصمیم می‌گیرند بنایی بلند، یک برج سيصد متری، بسازند. آن‌ها معماری به نام استفان سووستر را خبر می‌کنند تا دربارة پروژه با او مشورت کنند. پروژه ایفل واکنش‌های متفاوتی بر می‌انگیزد. در 14 فوربه 1887، 300 تن از هنرمندان نامه اعتراض‌آميزي برای آلفاند، مدیر اجرائی پروژه ايفل، می‌نویسند که در میان آن‌ها چهره‌های چون گای دو موپاسان، امیل زولا، آلکساندر دومای پسر، شارل گرنیه و فرانسوآ کوپه نیز دیده می‌شود.

اسلاید 4 :

اين هنرمندان در عریضة خود، به نام فرانسه، تاریخ و هنرش، ساختن برج ب ‌مصرف و هیولاگونة ایفل را محکوم می‌کنند. اما کسانی چون روسو و شاگال ایفل را می‌ستایند و در سال 1960 نيز رولان بارت در تحقیقات جامع و کامل خود در باب نشانه شناسی این برج را مورد مطالعه قرار می‌دهد.

اسلاید 5 :

اين هنرمندان در عریضة خود، به نام فرانسه، تاریخ و هنرش، ساختن برج ب ‌مصرف و هیولاگونة ایفل را محکوم می‌کنند. اما کسانی چون روسو و شاگال ایفل را می‌ستایند و در سال 1960 نيز رولان بارت در تحقیقات جامع و کامل خود در باب نشانه شناسی این برج را مورد مطالعه قرار می‌دهد.

اسلاید 6 :

با وجود تمام واکنش‌های مثبت و منفی، ساخت برج ایفل آغاز می‌شود و ساختش دو سال و دو ماه و پنج روز به طول می‌انجامد و در نمایشگاه جهانی سال 1889 حضور می‌یابد. خالق این بنا گوستاو ایفل ا ت که بیشترین شهرتش را مدیون ساخت سازه‌های بلند آهنی و مقاوم در برابر باد چون «مجسمة آزادی»، «پل دره گذر گارابیت» و «نیوگاتی پو (لهستان، 1879)» است.

اسلاید 7 :

در ساخت برج ایفل بیش از هجده هزار قطعة آهنی و دو ملیون پانصد هزار میخ پرچ به کار رفته و پنجاه مهندس و یک صد و سی و دو کارگر بر روی آن کار کرده‌اند. این مهندسان تدابیر بسیاری اندیشیده‌اند تا نحوة خم کردن این میله‌های عمودی را بیابند و آن را به ارتفاع 324 متری‌اش برسانند به طوری که در برابر هیچ بادی نلرزد.

اسلاید 8 :

ایفل ا زمان ساختش تا امروز هجده بار رنگ شده، یعنی تقریباً هر هفت سال یک بار رنگ خورده است؛ نقاشی این بنا، به زعم سازنده‌اش، تمهیدی است برای حفظ ساختار آهنینش. پس رنگ آن تاکنون بارها تغییر کرده است، در ابتدا قهوه‌ای- قرمز بوده، سپس زرد مایل به سرخ و حالا به رنگ برنز است.

اسلاید 9 :

در رنگ‌آمیزی برج، طیف‌های متفاوتی آزموده شده است تا همه‌چیز به چشم مخاطبی که از دور بنا را می‌بیند یک‌پارچه بیاید. نفاشان زمانی نزدیک به یک سال را در پای این برج گذرانده‌اند و شصت پردة رنگ را آزموده‌اند تا به رنگ دلخواهشان رسیده‌اند. آخرین باری که ایفل رنگ شد سال 2001 بود که کار نقاشی نوامبر همان سال آغاز و ژوئن 2003 تمام شد.

اسلاید 10 :

گوستاو ایفل در سال 1889 برج ایفل را تبدیل به یک لابرتوار علمی- تحقیقی کرد و وسایل بسیاری در آن‌جا نصب کرد که از جملة آن‌ها می‌توان به فشار سنج و برقگیر اشاره کرد. برج ایفل در پیشرفت این سه حوزة علمی نقش به سزائی ایفا کرده است: هواشناسی (دستگاه مختلفی در برج ب دند که تغییرات جوی را ثبت می‌کردند)، رادیو تلگراف و آیرودینامیک.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید