بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

تاریخچه لینوکس :

دانشجویی سوئدی به نام لینوس توروالدز با انگیزه تهیه ی سیستم عاملی مانند یونیکس برای کامپیوترهای pc پروژه ای کاملا شخصی را آغاز کرد که نتیجه آن سیستم عاملی بود به نام لینوکس .

پیش تر از توروالدز، سیستم عاملی شبیه به یونیکس برای pc طراحی کرده بودند که یکی از مهمترین و مطرح ترین آنها  minix است که توسط پروفسور آندرو تاننبام طراحی شده بود .توروالدز نسخه ابتدایی سیستم عاملش را از طریق اینترنت در اختیار عموم قرار داد. لینوکس به سرعت مورد توجه کاربران حرفه ای که دستی هم در برنامه نویسی داشتند قرار گرفت. رایگان بودن سورس این سیستم عامل نیز باعث افزایش سرعت پراکنده شدن و معروفیت لینوکس شد.

اسلاید 2 :

لینوکس؛سیستم عامل بامزه !

لينوس توروالدز در زندگينامه ی خود نوشت اش که با نام “Just For Fun” منتشر شده است، از اين مساله صحبت می کند که طراحی لينوکس برای او لذت بخش و سرگرم کننده بوده است. و نام اين کتاب نيز اشاره ای به اين موضوع است.

حقيقت اينست که لينوکس با وجود قدرت فراوان هنوز کوچک، کم حجم، سريع و کاملا خوش دست باقی مانده است و در ساده ترين حالت نصبش می تواند روی دستگاهی با RAM چهار مگابايتی اجرا شود.

اسلاید 3 :

پنگوئن: نشان لینوکس

نشان لینوکس یک پنگوئن است،برخلاف سایر سیستم عامل های تجاری این نشان زیاد جدی نیست!توکس نشانگر وضعیت بدون نگرانی حرکت لینوکس است این نشان تاریخچه بسیار جالبی دارد.لینوکس در ابتدا فاقد هرگونه نشانی بود هنگامی که توروالدز برای تعطیلات به استرالیا رفته بود در دیداری که از یک باغ وحش داشت هنگامی که می خواست با یک پنگوئن بازی کند پنگوئن دست وی را گاز گرفت و همین ایده ای شد تا از پنگوئن به عنوان نشان لینوکس استفاده شود .از نظر او اين پنگوئن بايد دوست داشتنی، با مزه و کمی پر خور جلوه می کرد. نتيجه ی نهايي تصوير روبرو بود.

توروالدز در ادامه در مورد دليل وجودی پنگوئن بعنوان نشانه ی لينوکس از بامزه بودن در کنار قدرت فراوان پنگوئن ها که می توانند با سرعت 100 مايل در ساعت بدوند، صحبت می کند.

اسلاید 4 :

لینوکس سیستم عامل عمومی :

لينوکس بر خلاف ساير سيستم عامل ها توسط يک شرکت يا تيم برنامه نويسی خاص طراحی نشده است و ميليونها کاربر در سراسر دنيا در طراحی و باگ گيری آن شرکت می کنند.

شرکت هايي مانند Red Hat نسخه هايي از اين سيستم عامل را بعد از انجام تست های نهايي با نام خود منتشر می نمايند که اين به معنای مالکيت لينوکس نيست بلکه نوعی عامل توزيع بودن برای آن محسوب می شود.

از ديگر نسخه هايي که به اين شکل در بازار وجود دارند می توان به Mandrake،Slackware و Infomagic اشاره کرد.

اسلاید 5 :

Red Hat:

این نسخه را هرکس تا به حال اسم لینوکس شنیده می شناسه از این سیستم شرکت های بزرگ سخت افزاری نظیر IBM,Dell,Hewlett-packard پشتیبانی میکنند و به خاطر همین مقادیری معروف شده این نسخه در سایت Redhat.com به صورت رایگان توزیع میشه . این نسخه از نسخه های دیگر لینوکس حرفه ای تر و مشکل تر هم است .

اسلاید 6 :

Suse :

این نسخه بیشتر به درد کاربران خانگی و یا ادارات کوچک میخوره و خصوصا این نسخه را برای کسانی که برای اولین بار از لینوکس استفاده می کنند پیشنهاد می کنیم .سایت suse از این نسخه پشتیبانی میکنه و مطالب بیشتر در مورد این نسخه را می توانند از این سایت دریافت کنند لینوکس در سایت suse به گونه ای توزیع میشه که نمیشه یک تصویر ISO را ازش دانلود کرد این نسخه به صورت فایل های مجازی عرضه میشه که امکان توزیعش را اینترنت فراهم می کنه .

اسلاید 7 :

Linux-Mandarke:   

این نسخه ساده ترین نسخه توزیع شده هست و میتونه بهترین نسخه واسه کاربران مبتدی باشه البته ممکن است در هنگام کار کردن با اون کمی با چیزهای غیر طبیعی برخورد کنید ولی در کل جالب است بیشتر کاربران سایت های linux وnewsforg از این نسخه استفاده می کنند این نسخه در اینترنت به صورت رایگان است .

اسلاید 8 :

  Caldera openlinux:

این نسخه راهم می توان دانلود کرد و هم می توان خرید. این نسخه توسط شرکت caldera توزیع می شود.البته این شرکت نسخه های دیگری هم توزیع کرده ولی این بهتر از بقیه است میگویند این نسخه میتونه جایگزین microsoft exchane هم بشود. واسه همین برای شرکت های تازه وارد لینوکسی خوبه .

اسلاید 9 :

Turbolinux :

این نسخه برای شرکت ها خوب است و نمی تواند برای کاربران خانگی مناسب باشد.  این نسخه دارای برنامه های اضافی هست که کار مدیریت سیستم ها را در یک شرکت بزرگ کنترل می کند. نمونه های زیادی مانند این نسخه وجود دارد .

اسلاید 10 :

Debinan GNU/Linux :

این نسخه را برنامه نویسان از سراسر جهان درست کردند این نسخه خوب طراحی شده تنها اشکالی که داره این است که هیچ کس آنرا پشتیبانی نمی کند البته این نسخه در سایت Debian عرضه می شود و چون این سایت عضو مشخص و ثابتی ندارد نمی تواند پشتیبان باشد .

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید