بخشی از مقاله

چکیده

در این مقاله، یک رویکرد ارزیابی معماری برای ارزیابی مدل بر روی معماری مرجع که رشد معماری و کیفیت به صورت کمی تخمین زده میشود ارایه میشود. چنین ارزیابی برای پشتیبانی از سطح طراحی اصلاح برای راهحلهای سازمانی ضروری است. برای رسیدن به این هدف تحلیلی، یک نه لایهای SOA پشته راهحل - S3 - به عنوان معماری مرجع و معرفی تعاریف ریاضی لازم و فرمول را انتخاب میکنیم.

در انتها برای چنین ارزیابی یک الگو مدل متشکل از الگوهای راهحل S3 آمده است. یک الگو،ایجاد نقطه شروع یک مدل طراحی شده است انتخاب همچنین الگوی تا حد زیادی خصوصیات معماری حل نهایی SOA را تعیین میکند.تجزیه و تحلیل رشدی است که در سطوح مختلف - معماری بلاک سازنده، لایه معماری، و مدل معماری - برای“ کامل“ از یک طراحی انجام شده است. ارزیابی کیفیت از طریق مجموعهای از شاخصهای کیفی ،خوب معماری بر اساس ارتباطات از نمونه بلاک سازنده معماری انجام میشود

-1 مقدمه

امروزه، یک روش معمول مدلی برای گرفتن یک طراحی معماری به عنوان پایهای برای توسعه راهحلهای سازمانی است . نیاز به تجزیه و تحلیل یک راهحل در مرحله طراحی است. در مالی و تجهیزات IT، کیفیت و کارایی معیارهای مورد استفاده برای کمک به یک سازمان ، تعریف و اندازه گیری پیشرفت به سوی اهداف کارایی سازمان هستند.این که معمولا با تجزیه و تحلیل عملیات داده ، عملیات سرویس برای ارزیابی وضعیت فعلی عملیات و برای کمک به تعیین کردن یک دوره از عمل کسب و کار و یا عملیات IT است.

روش امیدوار کنندهتر یک راه فعال تجزیه و تحلیل سازمانی یا معماری IT در مرحله طراحی میباشد. از نقطه نظر هزینه، که به طور کلی پذیرفته شده است پیش از یک نقص شناسایی شده ، ترمیم آن ارزانتر است. بر این اساس، کنترل کیفیت در فاز طراحی انجام میشود 1SOA یک راهحل که اهمیت مهمی دارد. در این مقاله، ارزیابی اولیه معماری برای استنتاج مدل رشد و شاخص کیفی مدل راهحل پشته - S32 - SOA یک مدل سازمانی و معماری مرجع ارائه شده است

مدل S3 به خوبی تعریف شده، لایههای تعاملکننده باهم که به عنوان مولفههای سطح بالا برای آن بخش از سیستم که میخواهد به زیرسیستمهای همکار با هم کار کند، و به منظور جدا سازی نقاط خطر از معماری است. در هر لایه، یک سیستم از بلوکهای سازنده معماری - 3ABBs - به عنوان بلوکهای سازنده اساسی سیستم ساخته شده است.

دید ارزیابی معماری به عنوان یک مرحله اجتناب ناپذیر و تکرار شونده برای بهبود مدل طراحی یک راهحل IT موجود است. در تئوری، میتوانیم یک مدل مطلوب تمام نیازهای کسب و کار و وضعیت عملیات آینده در یک مرحله طراحی کنیم. اما در واقعیت، یک طراحی و یا مهندسی مجدد معمولا نیاز به تکرار متعدد - گامها - دارد. یک ارزیابی معماری میتواند این گونه به مدل پالایش و تشخیص سطح بعدی جزئیات طراحی معماری کمک کند.

ارزیابی از دو دیدگاه مختلف رشد معماری و کیفیت معماری می باشد.هر دو - رشد و کیفیت ارائه مجموعهای از شاخصهای تضمین کیفیت برای کمک به بررسی "صحت" معماریاند. این ارزیابی بخشی از طرح بلند مدت ایجاد تجزیه و تحلیل کیفی راهحل SOA است. تجزیه و تحلیل رشد ارزیابی درجه کامل، از یک مدل در سطوح مختلف دانه دانه فراهم میکند. در این مقاله، ارزیابی بر اساس مدل متا از یک الگو مدل است. هر الگو مدل یک یا چند الگو - ها - راهحل است که یک زیر مجموعه از S3 نه لایه متمایز خود را در میان لایههای معماری، و بلوکهای سازنده معماری ایجاد میکند.ارزیابی معماری به معنی یک نمونه ABB پیچیده نیست.

از سوی دیگر، ارزیابی کیفیی برای پیدا کردن "مزایا" یک معماری از طریق استخراج مجموعهای از معیارهای ساختاری، برای سنجش طراحی و ارتباط اجزء دیدگاه استفاده مجدد است. چنین ارزیابی کیفی دارای دو بخش است

- - 1 تنظیم کسب و کار برای برآوردن الزامات کسب و کار سازمانی.

- - 2 صحت تکنیکی. معمولا، این دو به یکدیگر آمیخته هستند.در اینجا، محدودیت تحلیل شاخصهای کیفیی در حوزه ABBs برسی میشود. در نتیجه تحلیل شاخصهای کیفی، الگوهای تعاملی نمونه ABB و ارتباط آنها با برخی از خصوصیات کیفی معماری میباشد.

بخش باقی مانده از مقاله به شرح زیر سازماندهی شده است. بخش 2 فرمول ریاضی ارزیابی معماری محور را ارائه مینماید. بخش 3 دو شاخص کیفیت معماری معرفی میکند بخش 4 نرمافزارهای مهندسی از جمله بحث از الگوهای راهحل S3 و مقدمه ازالگو محیط ارزیابی. بخش 5 آثار مرتبط را مورد بحث قرار میدهد بخش 6 نتیجه گیری می پردازد.

-2 فرمول ریاضی برای تجزیه و تحلیل رشد

الگو معماری از دو نقطه شروع ایجاد مدل و ارزیابی مدل S3 در فرایند طراحی معماری ساخته شده است. یک الگو یک مدل نمونه است - لازم نیست کامل باشد - که دسترسی به دانش معماری برای استفاده مجدد در یک صنعت است. این همچنین شامل مجموعهای از محدودیت برای ABB به عنوان مثال الگوهای محاورهای به عنوان قوانین کسب و کار است.

در یک الگو، اساسا دو متا مدل معماری تعریف میشود - 1 درختی که بلوکهای سازنده معماری مورد نیاز را در یک قالب معماری تعریف میکند. - 2 رابطه متا گراف که الگوهای تعاملی موارد ABB تعریف میکند. متا مدل مفاهیم متداول و دانش معماری الگو تصرف ، و راهحل بالقوه IT را به یک دامنه از پیش تعریف شده محدود میکند.

در حال حاضر، با این فرض که چند الگو معماری داریم، چگونه میتوانیم ارزیابی رشد انجام دهیم؟

1-2 سناریو محرک

شکل 1 نشان می دهد که چگونه با استفاده از S3 معماری IT در صنعت بانکداری به عنوان یک الگو مدل نمایش داده میشود - بخشی بسیار محدود در شکل نشان داده شده است - . چنین الگویی شامل ویژگیهای مشترک و طراحی معماری مورد نیاز این ابتکار است. مدل تابعی از الزامات حل معماری ، که از پنج لایه افقی S3 استفاده میکنیم. علاوه بر آن لایه افقی، چهار لایههای عمودی از S3 برای فراهم کردن توانایی و امکانات پشتیبانی سیستم وجود دارد. به عنوان مثال با استفاده از لایه سیستم عملیاتی ، این لایه نشان دهنده و مدیریت کننده سفارش مختلف ، برنامههای ارث بری است. محیط عامل، از جمله سخت افزار و میان افزار، نیز در این لایه ارائه شده است.

بدیهی است، از دیدگاه کسب و کار، سریع ترین، ارزان ترین، و رویکرد کمترین خطر برای ایجاد یک SOA راهحلی برای سازمانی است که آن ساخته شده از یک راهحل موجود - یک قالب - که ثابت شده انعطاف پذیر و به اندازه کافی جامع برای برآوردن صدها نفر از شرکت در همان صنعت است.

شکل 1مثالی از مدل معماری S3 - صنعت بانکداری -

2-2 الگوهای معماری و مدل نمونه

ریاضی، یک الگو - t - با یک تاپل تعریف میشود:

t={A,P,R,Ia , Ir, T,*} A یک مجموعهای از نوع ABB است P یک درخت مکان است، و R یک رابطه متا گراف است. این در زیر بخش بعدی مورد بحث قرار خواهد گرفت. چنین قالبی در این ابتکار برای توسعه یک راهحل SOA برای یک سرویس گیرنده ویژه ، جهت رسیدن به نمونه اولیه و توسعه سریع است. از Ia برای نمایش بلوکهای سازنده معماری متداول، واز Ir برای توصیف الگوهای تعاملی متداول در نمونه ABB استفاده میکنیم.

T مجموعهای از زیر الگوهای شامل قالب پدر t است. چنین فرمول ریاضی ما قادر میکند از قالب در سطح دانه دانههای مختلف تعریف داشته باشیم. به عنوان مثال در این مورد، ساختار لایه S3 میتواند از چنین تعریف بازگشتی برای مشاهده قالب باشد.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید