بخشی از مقاله

چکیده

توموگرافی نوری به عنوان شکلی از پژوهش در تصویربرداری پزشکی مورد استفاده قرار میگیرد. یک ایده ساده است که نور در مقادیر کم از بدن عبور میکند.این روش شامل استفاده از نور مادون قرمز برای تصویربرداری از قسمت های خاصی از بدن برای بدست آوردن اطلاعات در مورد ناهنجاری بافت ،مانند تومورهای سینه و مغز میشود

توموگرافی انسجام نوری یک فرایند تشخیص طبی است ،که با استفاده از نور مادون قرمز بازگشتی در محل مقیاس میکرون ،تصویربرداری توموگرافی انجام میشود. پژوهشگران با این کار به بررسی توانایی تصویربرداری توموگرافی در مقیاس میکرون از زیر ساخت داخلی از پلاک های آترواسکلروتیک استفاده میکنند. مبدل اولتراسوند در نزدیکی سنسور تصویر برداری نور مادون قرمز برای بدست آوردن تصاویر سونوگرافی واندازه گیری های نوری مورد استفاده قرار میگیرد

-1 مقدمه

تصاویر پزشکی بافت زنده را میتوان از هر یک از روش های موجود مانند - CTتوموگرافی کامپیوتری اشعه ایکس - - PETتوموگرافی تابش پوزیترون - - MRIتصویر برداری با تشدید مغناطیسی - تولید کرد.

در سال های اخیر تحقیقات قابل توجهی از تحقیقات بر روی روش های بهبود یافته برای تصویر برداری نوری از بافت انسانی مورد استفاده قرار گرفته است.

یکی از امیدوارترین برنامه های کاربردی از تصویر برداری با انتشار نور تشخیص سرطان پستان انسان است.

توموگرافی انسجام نوری یک تکنیک تصویر برداری نوری غیر مخرب است که میتواند تصاویر بافت با وضوح بالا با سرعت بالا فراهم کند که وضوح فوق العاده بالای توموگرافی انسجام نوری میتواند برای بدست آوردن گرایش فیبر در بافت قلب مورد استفاده قرار گیرد.

فناوری های تشخیص نوری که مورد استفاده قرار میگیرند به دو دسته تقسیم میشوند: اندازه گیری نقطه برای تشخیص طیفی و تصویر برداری نوری توسعه داروهای بیولوژیک اغلب نیاز دارد به فورمولاسیون محصول که باید لیوفیلیزه - یخ خشک - شود. که برای تولید محصولات با ثبات میباشد که میتواند در ویال ها ذخیره شده و بعد از آن برای استفاده دوباره بیمار مورد استفاده قرار گیرد.

-2 روش ها

-2-1 توموگرافی نوری

کار توموگرافی نور نزدیک به کار مادون قرمز است .تصویربرداری اشعه ایکس در یک ماتریس معکوس به جلو نسبتا صاف است. فرض تابش براین است که در امتداد خط مستقیم بین منبع و آشکار ساز سفر کند .در توموگرافی نوری اطلاعات بازیابی شده از نور بسیار پراکنده است. که این یک مشکل به شمار میآید.

بافت های بیولوژیکی یک رسانه پراکنده است که باعث میشود فوتون را به مسیرهای طولانی و بسیار نامنظم نوری معمولا چندین بار فاصله هندسی بین ورودی خروجی است.

-1-2-1 مشکل معکوس توموگرافی نوری

روند بازسازی تصویر اغلب بیثبات و غیر منحصر به فرد است ،چرا که تعداد داده های اندازه گیری مرز به مراتب کمتراز تعداد پارامترهای ناشناخته بازسازی خواهد شد.

برای غلبه بر این مشکل:

میتوانیم تعدادی از داده های اندازه گیری شده - به عنوان مثال، روش های فرکانس چند طیفی - را افزایش دهیم. و یا کاهش تعداد مجهولات - به عنوان مثال ،اطلاعات ساختاری استفاده شده در روش های تصویربرداری قبلی -

-2-2-1 روشی جدید برای کاهش پارامترهای ناشناخته در روند بازسازی تصویر تبدیل گسسته کسینوسی : - DCT -

. در فشرده سازی تصویر استفاده میشود.

. به طور کلی، تنها چند ضرایب تبدیل گسسته کسینوسی مورد نیاز برای توصیف ویژگی های اصلی در یک تصویر توموگرافی نوری میباشد. بنابراین، تعداد مجهولات در تصویر پروسه بازسازی میتواند به شدت کاهش یابد.

-2-2 توموگرافی انسجام نوری

توموگرافی انسجام نوری یک روش تهاجمی تصویربرداری بر مبنای نور است که میتواند برای مطالعه بافت ها با شفافیت قابل قبول استفاده شود. در کنار شفافیت، قدرت تمایز تصویر نیز افزایش مییابد و در نتیجه حساسیت و ویژگی آن در مقایسه با روش سونوگرافی داخل عروقی - IVUS - برای مطالعه بافت های آترواسکروتیک، ترومای عروق حین انجام پروسیجر و بررسی استنت پس از انجامPCI بیشتر میباشد.مفید بودن توموگرافی انسجام نوری برای جدایی محتوای پلاک ثابت شده است و یک روش تصویربرداری قابل اعتماد برای دیدن پوشش فیبروز نازک پلاک که قابل مقایسه با پاتولوژی است میباشد.

آنالیز پیشرفته سیگنال مثل شمارش ماکروفاژها میتواند ارزش پیشگویی کننده آن را برای پارگی پلاک و ارزیابی ارتباط بین دارو درمانی و تثبیت پلاک در آینده بالا ببرد. به علاوه کاربردهای دیگر توموگرافی انسجام نوری مثل پوشش بافتی داربست استنت یا الگوهای بد جایگیری استنت پس از جایگذاری استنت دارویی میتواند به فهم پاتوفیزیولوژی عوارض استنت دارویی مثل ترومبوز دیررس استنت و تنگی مجدد کمک بدهد و در آینده شاهد پیشرفت باشد. این متن کاربرد بالینی توموگرافی انسجام نوری در ارزیابی آترواسکلروز کرونر و مداخلات کرونری را خلاصه میکند.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید