بخشی از مقاله

١    مقدمه

ی    ‐F سیستم k از n سیستم  است که زمان  از کار م افتد که حداقل k مولفه آن از کار بیفتد. این سیستم ها حالت های کل تری از سیستمهای موازی - k = n - و سیستم های سری - k = 1 - هستند. برای کاربردی از این سیستم، ی   سازمان اقتصادی را در نظر ب  یرید. کمیته ای با n عضو، پروژه ای را رد م  کند اگر حداقل k عضو کمیته آن را رد کنند. اولین بار ]۴[ اصطلاح سیستمهای k از n را به کار بردند و به دلیل سادگ  ساختار، قابلیت اعتماد بالا و به صرفه بودن اقتصادی، در دهه های اخیر، مورد توجه بسیاری از پژوهش    ران قرار گرفته است. مراج  ]٢[    ] ‐٣[ را ملاحظه کنید.    سیستم k از n با مولفه های توزیع شده بصورت نمایی و X زمان ش  ست ی    مولفه دارای توزیع نمایی با تابع  فرض کنید T طول عمر ی به دست م آید.

] - ١ - [ فاصله تحمل ی فاصله تصادف است که با ی ضریب اطمینان مشخص، نسبت از جامعه مورد بررس را پوشش م دهد. ک از مباحث مورد علاقه در مورد فاصله های تحمل این است که در آزمون قابلیت تولیدات جدید، با ضریب از پیش تعیین شده  ، حداقل نسبت _ از واحدهای تولیدی، قبل از پایان دوره گارانت  از بین نروند. در این حالت، ی   حد تحمل با میزان پوشش _ و سط    اطمینان   براساس داده ها م تواند برای برآورد دوره ی گارانت  به کار رود. از جدیدترین تحقیقات صورت گرفته در زمینه فواصل تحمل م    توان به ]۶[، ]٧[، ]٨[ و ]٩[ اشاره کرد. برای ساختن حدود تحمل برای طول عمرسیستم، فرض کنید N مولفه در آزمایش قرار گیرند و :N ; :::; X r:N١X مشاهدات سانسور شده  نوع دوم از راست باشند . - r _ N - م توان نشان داد که برآوردگر ماکزیمم درستنمایی _ برابر    r    _ = است، که در آن ]۵[در مقاله ای به بررس  مساله تعیین حدود تحمل آماری برای طول عمر سیستمهای k از n پرداخت.

دقت حدود تحمل ارائه شده بر اساس داده های سانسور شده نوع دوم توسط ]١[ محاسبه و در جداول    ارائه شدند. در این مقاله، با استفاده از ی   مساله بهینه سازی، حجم نمونه بهینه را برای رسیدن به ی   سط  دقت مطلوب محاسبه م    کنیم. به این منظور، در بخش ٢ قابلیت اعتماد سیستمهای k از n با مولفه های نمایی را بیان م کنیم. در بخش ٣ به بیان حدود تحمل و بررس    سط    دقت آنها م پردازیم. در نهایت، در بخش ۴ با استفاده از ی   مساله بهینهسازی، حجم نمونه بهینه را به دست م آوریم.

به دست آوردند. با توجه به اینکه معیار دقت معرف    شده تابع    صعودی نسبت به r است، بنابراین م    توان از آن برای تعیین مقدار r بهینه استفاده    کرد. جدول - ١ - سطوح دقت حد پایین تحمل داده شده در - ۶ - را به ازای ۵٠٫٩ =  ، ۵٠٫٩ _′ = و ٠٫٩٠ _ = و مقادیر انتخابی k و n نشان م دهد. ی   سیستم ٢ از ٣ را در نظر ب  یرید، یعن  سیستم  با ٣ مولفه که زمان  از کار م  افتد که حداقل ٢ مولفه آن از کار بیفتند. برای مثال، به ازای ٢ k = و ٣ n = ، برای رسیدن به سط  دقت  به اندازه حداقل ٨٠ درصد، نیاز به مشاهده حداقل ٠۴ r = ش  ست است.
٣    تعیین حجم نمونه بهینه

در بخش ٣ مقدار مناسب r با توجه به سط  دقت محاسبه شده بهدست آمد. ی   از موضوعات مورد توجه با در نظرگرفتن هزینه آزمایش ها، مساله تعیین حجم نمونه بهینه - r _ - N م باشد. ی   روش مناسب برای تعیین حجم نمونه بهینه، حداقلکردن تابع هزینه بهصورت N٢+ c

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید