بخشی از مقاله

چکیده

در این پژوهش به بررسی جزییات کاربرد دیوارهاي پانل ساندویچی باروکش گل و گچ دانشگاه عالی شهرستان اقلید پرداخته شده است که در نتیجه آن نیاز گسترده به مسکن و ضرورت استفاده از روش ها و مصالح جدید به منظور افزایش سرعت ساخت سبک سازي افزایش عمر مفید و نیز مقاوم نمودن ساختمان در برابر زلزله بیش از پیش مطرح است. حل مشکلاتی نظیر زمان طولانی اجرا عمر مفید کم ویا هزینه زیاد اجراي ساختمان ها نیازمند ارائه راهکار هائی به منظور استفاده عملی از روش هاي نوین و مصالح ساختمانی جدید جهت کاهش وزن و کاهش زمان ساخت , دوام بیشتر نهایتاًو کاهش هزینه اجراست. سبک سازي یکی از نتایج کاربرد این پانل ها در صنعت ساختمان است.

-1 مقدمه

استحکام دیوارهاي سه بعدي ناشی از خرپاي موربی است که از طریق جوش از هر دو طرف به مشی محکم گردیده و امکان انتقال نیروهاي وارده را به صورت عملی به هر طرف میسر میسازد.
ویژگیهاي منحصربه فرد دیوارهاي سه بعدي، استحکام بی نظیر آن است که در نتیجه طراحی مناسب سیستم سه بعذي در تحمل وزن و عملکرد صحیح نقطه جوشها در شبکه از طریق رپاهايخ کشیده شده که کاملاً از هر نقطه به نقطه بعدي جوش شده و تعداد زیاد نقاط جوش بین هر دو خرپا و مش باعث تقویت شبکه گردیده است.

-4-4-1استحکام دیوارهاي سه بعدي امکان عملیات نصب را آسان مینماید زیرا:

-1 خم شدن و شکستن دیوارها رخ نمیدهد.

-2    براي حفظ دیوارها در وضعیت مورد نظر نیروي زیادي لازم است.

-3    نصب درب و پنجرهها آسان میباشد.

-4    نصب وسایل مورد نیاز از تشکیل لولههاي آب و برق و غیره ساده و سریع میباشد. این پانلها یاصفحات سه بعدي تشکیل گردیده از :

1 -هسته مرکزي که معمو لا از عایق پلی استایرن یا پلی اورتان و یا عایق پشم سنگ و به ضخامتهاي 5 تا 10 سانتیمتر میباشد

-2 دو شبکه فولادي از مفتول بضخامت 3 میلیمتر و چشمه هاي 8×8 سانتیمتر و بفاصله 1 تا 2 سانتیمتر از هسته مرکزي قرار داشته و بوسیله تعداد زیادي مفتول قطري بهم جوش برقی شده اند. این پانل ها در کارخانه به ابعاد مورد لزوم که نوع دیواري آن معمولا 3×1 متر ي و نوع سقفی آن × 3 0/80 متري میباشد تولید و سپس به محل نصب حمل میگردد . پس از نصب از دو طرف در نوع دیواري بابتن ریز دانه ویا بتن سبک به ضخامت 3 الی 4 سانتیمتر پوشش میگردد و در نوع سقفی پس از نصب روي آن بضخامت 5 الی 7 سانتیمتر بتن ریزي میشود.

-2 تئوري و روش کار

پانل ها در ضخامت 5 الی 25 سانتی متر و به طول دلخواه بر حسب سفارش تولید می گردد و این امکان به مشتري کمک می نماید تا کاهش قابل توجهی در هزینه حمل، نصب و دور ریز به عمل آورد. پانل ها از 5 لایه تشکیل می شود، لایه محافظ درونی و بیرونی از جنس ورق هاي گالوانیزه و آلوزینک، آلومینیوم بوده و دو لایه چسب مخصوص جهت اتصال لایه هاي محافظ بیرونی و عایق پلی استایرن به کار برده می شود. فوم داخل ساندویچ پانل ها نیز از جنس پلی استایرن با وزن معادل 16 کیلوگرم بر متر مکعب می باشد.

شکل -1 پانل سقفی کار شده

-1-2ساندویچ پانل دیواري

ساندویچ پانل دیواري نوعی از مصالح ساختمانی که از دو لایه ورق که مابین آنها فوم تزریق شده است و جهت پوشش دیوار بکار میرود را ساندویچ پانل دیواري مینامند. پانل دیواري براي پوشش دیوارههاي فضاهاي صنعتی، سردخانهها، کانکسها، ساختمانهاي پیش ساخته و.. به کار میرود. این پانل داراي عرض مفید 1/14 متر وگستره ضخامت از 4 تا 20 سانتیمتر است.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید