بخشی از مقاله

چکیده

SCTP یک پروتکل در لایهی انتقال است، که تقریبا تمام خدمات و ویژگیهای پروتکل TCP و پروتکل UDP را شامل شده است. این مقاله خصوصیات دست تکانی چهار جانبه، چند جریانی و چند خانگی پروتکل SCTP را به منظور رفع مشکلات موجود در پروتکل TCP مورد بررسی قرار داده است. خصوصیت دست تکانی چهار مرحلهای پروتکل SCTP خصوصیتی کارا بمنظور جلوگیری از حملات سیلاب SYN در پروتکل TCP است.

خصوصیت چند جریانی به توانایی پروتکل SCTP برای انتقال موازی دادهها درون چندین جریان مستقل اشاره دارد. استفاده موثر از خصوصیت چند جریانی در پروتکل SCTP باعث برطرف شدن مشکل انسداد سر خط در پروتکل TCP شده است. خصوصیت چندخانگی پروتکل SCTP امکان انتقال همزمان از چند مسیر را فراهم ساخته است. انتقال همزمان از چند مسیر افزایش پهنای باند و کاهش تاخیر انتقال در شبکه را به دنبال دارد.

-1 مقدمه

SCTP یک پروتکل در لایهی انتقال است که توسط کارگروه مهندسی اینترنت در اکتبر سال 2000 به وسیلهی درخواست برای پیشنهاد 2960 1 - RFC - ارائه شد. بعدها در سپتامبر سال 2007 نسخهی بروز شدهی پروتکل SCTP توسط 4960 RFC ارائه شد. پروتکل SCTP با داشتن خصوصیاتی مانند دست تکانی چهار جانبه، چندجریانی و چندخانگی در مقایسه با پروتکل کنترل انتقال 2 - TCP - و پروتکل دیتاگرام کاربر 3 - UDP - عملکرد بهتری در رفع مشکلات لایه انتقال خواهد داشت.

-2 واحد دادهی پروتکل SCTP

واحد دادهی پروتکل SCTP بستهی SCTP نامیده شده است. یک بستهی SCTP از یک سرآیند مشترک و یک یا چند تکه شامل دادههای کاربر و دادههای کنترلی تشکیل شده است. ساختار واحد داده پروتکل SCTP در شکل - 1 - نشان داده شده است. - - Liu et al,2015

-1-2 ساختار داخلی تکه دادهی SCTP

هر پیام کاربر با توجه به سایزش ممکن است درون چندین تکه داده قرار داده شود. به هر تکه داده یک سرآیند اضافه خواهد شد که این سرآیند شامل فیلدهای شماره ترتیب انتقال 4 - TSN - شماره ترتیب جریان 5 - SSN - شناسهی جریان 1 - SI - و غیره است.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید