بخشی از مقاله

چکیده

ساختمان های سنتی همواره دارای ناسازگاری هایی در قالب اتلاف انرژی زیاد، کاهش کیفیت هوای داخلی، مصرف زیاد آب، سر و صدا، بوی نامطبوع، مصرف مواد شیمیایی آلوده کننده و تخریب ا کوسیستم پیرامونی می باشد. هدف ساختمان سازی سبز احداث ساختمان های سازگار با محیط زیست و حفظ انرژی است. در مقایسه ساختمان های سبز و ساختمان های سنتی، معمولا این بحث مطرح می شود که ساختمان های سبز، از نظر کیفیت داخلی نسبت به ساختمانهای سنتی مطلوب ترهستند و ساختمان های اداری سبز، محیط کاری مطلوب تری برای کارکنان ادارات فراهم می کنند و این مساله به بازدهی بیشتر کارکنان منجر خواهد شد و در این مقاله به بررسی جنبه های مختلف ساختمان سبز و عملکرد آن پرداخته شده است.

مقدمه

ساختمان سبز به عنوان روشی برای صنعت ساختمان برای دستیابی به اشیاء پایدار و تکمیل کردن ساختمان و به منظور کم نمودن مشکلات زیست محیطی شناخته شده است و موضوع تسهیلات و فعالیتهای ساختمان بوده و مزایای بالقوه برای جامعه بسازد.

با تکمیل بکارگیری ساختمان سبز، در صنعت ساختمان سازی ممکن است ساختمان پایداری که میتواند رشد اقتصاد و کیفیت زندگی را عملی کند، افزایش دهد و آسیب به محیط زیست را کاهش دهد.

ساخت و ساز های USGBS و تکمیل آن توسط سازمان مدیریت انرژی و طراحی محیط - LEED - به عنوان سیستم ساختمان سبز به معنی حرکت عمده ساختمان سبز در ایالات متحده آمریکا بوده است

با توجه به انتشار آمار توسط آژانس بین المللی انرژی، بیش از 30 درصد منابع مختلف انرژی کشورها در ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری و ...مصرف می شود. در سراسر جهان مقررات و استانداردهایی در جهت صرفه جویی مصرف انرژی ساخت ما نها تدوین گردید ه است، در ایران نیز مبحث 19 مقررات ملی ساختمان پیرامون صرفه جویی در مصرف انرژی وضع شده است. در ایالات متحده،48 درصد از ساخت و ساز جدید در حال حاضر از نوع فناوری های سبز است و انتظار می رود تا سال2015 به 58 درصد افزایش یابد.

بنابراین صنعت ساختمان سازی یک قانون مهم هم در حفظ رشد اقتصادی و هم در کیفیت زندگی و هم به عنوان یک توزیع کننده مهم در تاثیر منفی برروی مابقی زمین، مواد - جنس - انرژی و آب دارد.

اجزای ساختمان سبز

قبل از تشخیص تکنولوژیها و تدابیر ساختمان سبز در صنعت ساختمان سازی ضروری است تا تعریف ساختمان سبز فراهم شود. در هر صورت تعاریف نقل شده زیادی برای ساختمان سبز یا ساختمان پایدار وجود دارد چون هیچ توافقی درباره ساختمان ناپایدار یا ساختمان سبز که واقعا معنی میدهد وجود ندارد.

از طریق کاوش بیشتر اطلاعات آماری بیان شده برای نگرانی های محیط زیستی در محیط ساخته شده در ایالات متحده، فعالیت هایی شامل توسعه، نگهداری و عملکرد تسهیلات در محیط ساخته شده منجر به عوامل زیر می شود

·    17% از صرفنظر کردن آب تازه

·    25% محصول چوب

·    40% مصرف انرژی

·    72% مصرف الکتریسیته

·    50% درصد سوخت های فسیلی مصرف شده

·    60% میلیارد دلار در هزینه های پزشکی بدلیل علائم مشخصه ساختمان فرسوده.

·    50% - 30% کل تولید هدر رفته

·    25% ترکیبات آلی حاوی کربن و کلر - CFC -

·    39% تمام Co2

در نتیجه نمایندگان با چالش هایی روبرو می شوند و تاثیرات منفی توسط تسهیلات ایجاد می شود که هنوز با نیازهایی در محدودیت های بودجه مواجه می باشد. شناخت مشکلات و نگرانی های محیطی با تسهیلات نظریه حمایتی، توسعه قابل پایدار، ساختمان قابل پایدار، ساختمان دوست دار محیط زیست یا ساختمان سبز که پدیدار شده است و بعنوان روش های بالقوه ای با کمترین نگرانی های محیط زیستی و مشکلات آنها و بیشترین مزیت های اجتماعی و اقتصادی همراه است که بطور عملی با افزایش یا نگهداری تسهیلات همراه است. این روش های بالقوه ساختمان سبز نامیده می شوند اگر چه معنی آن در هر دوره کمی متفاوت است

جدول - - 1 چندین تعریف متفاوت از ساختمان سبز و ساختمان پایدار مرتبط با تسهیلات عمومی برای ترکیب اجزاء ساختمان سبز در صنعت ساختمان سازی را توصیف میکند.

جدول - 1 - اجزاء ساختمان سبز

تعریف

·    سهولت و سلامتی در یک حرکت موثر طراحی و استفاده بومی و زیستشناختی اصولی پایهریزی شده.

·    مهارت افزایش بازدهی ساخت و سازها و مکانهایشان انرژی آب و مواد و کاهش تاثیرات ساختمان برروی سلامتی بشر و محیط زیست از طریق مکان بهتر، طراحی، ساختمان بازی، عملکرد نگهداری و برداشتن استفاده میشود و ساختمان چرخه زندگی را کامل میکند.

·    تمرین ساخت سازهها و استفاده از فرایندهایی که به طور محیطی

اجزاء

·    مبلغ مصرف کاهش مییابد.

·    منابع دوباره استفاده میشود.

·    منابع قابل بازیافت استفاده شود.

·    طبیعت محافظت شود.

·    سمها حذف شوند.

·    هزینه چرخه زندگی بکار گرفته شود.

·    برروی کیفیت تمرکز شود.

·    روش طراحی را سازگار می کند.

·    مصرف انرژی را کاهش میدهد.

·    مصرف آب را کاهش میدهد.

·    مصرف مصالح را کاهش میدهد

·    کیفیت هوای داخل را بهبود میبخشد.

·    بازدهی انرژی را افزایش میدهد و انرژی

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید