بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

روند شكل گيري سازمان بسيج اساتيد

سازمان بسيج اساتيد دانشگاهها و مراكز آموزش عالي و پژوهشي كشور به مثابه يكي از فرهيخته‌ترين نهادهاي علمي فرهنگي، برآيندي از تعهد و اخلاص فرهنگ بسيج و دانش و تخصص اساتيد برجسته و اعضاي هيئت علمي دانشگاه‌هاي كشور است.

اسلاید 2 :

این سازمان كه سابقه فعاليت آن بهدوران دفاع مقدس بر می گردد، در آغاز به صورت تشكلي خودجوش و به همت اعضاي هيئت علمي دانشگاه‌ها و اساتيد متعهد و دورانديش در سراسر كشور قدم به عرصه ظهور نهاد.

اسلاید 3 :

اين سازمان در بدو ظهور، فعاليت خود را مشترك با بسيج دانشجوئي، از طريق تشكيل هسته‌هاي خودجوش پي گرفت و در سال 1377 به دنبال برگزاري همايش بزرگداشت استاد شهيد دكتر مصطفي چمران، در دانشگاه فردوسي مشهد به عنوان نهادي فعال و ثمربخش، فعاليت‌هاي جدي خود را رسماً آغاز نمود.

اسلاید 4 :

بازتاب فعاليت‌هاي بسيج اساتيد در مراكزي چون دانشگاه علم و صنعت تهران و بويژه برگزاري همايش فوق الذكر در دانشگاه فردوسي مشهد، از چنان وسعت و بازدهي برخوردار بود كه به زودي شرايط توسعه و ارتقاي اين نهاد ثمربخش را فراهم آورد و به لزوم تشكيل و فعاليت سازمان بسيج اساتيد صحه نهاد.

اسلاید 5 :

حمايت معنوي رهبر معظم انقلاب از فعاليت بسيج اساتيد دانشگاه فردوسي، موجب اميد و انگيزش ديگر مراكز آموزش عالي از جمله دانشگاه علم و صنعت تهران شد و سبب گردید تا پس از ارسال گزارش فعاليت‌هاي خود و كسب فيض از رهنمودهاي ثمربخش معظم له در باب جريان شناسي و دين شناسي، تأييدات رهبر فرزانه را به مطلعي براي گسترش فعاليت‌هاي خويش بدل كنند.

اسلاید 6 :

در سال 1378 باتهيه آئين نامه مربوطه از انسجام بيشتري برخوردار شد و در طول جلسات متعدد كارشناسي، اساسنامه‌اي در خور، توسط اساتيد تدوين گرديد. (سرانجام تلاش‌ها و پيگيري‌های اساتید بسیجی،موجب شد تا نيروي مقاومت بسيج، طي ابلاغيه‌ايسازمان بسيج اساتيد را رسماً از بسيج دانشجوئي مستقل اعلام نمايد.)

اسلاید 7 :

در ادامه پيگيري‌هاي اساتيد بسيجي در دانشگاه‌ها براي ارتقاي جايگاه بسيج اساتيد، شوراي عالي انقلاب فرهنگي در تاريخ 1380/9/27آئين نامه تشكيل بسيج اساتيد را به تصويب رسانده و در دي ماه همان سال توسط رياست جمهوري وقت، به وزارتخانه مربوطه ابلاغ گرديد.

اسلاید 8 :

سازمان بسيج اساتيد، فعاليت‌هاي فرهنگي پژوهشي خود را بر مبناي اهداف نظام مقدس جمهوري اسلامي و نيات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبري طرح ريزي نموده و به اجرا در مي‌آورد. اين آرمان‌ها را مي‌توان اهدافي چون علمي شدن وحدت حوزه و دانشگاه، توليد علم و نهضت نرم افزاري، آزادانديشي ديني و ارتقاي توان و بنيه علمي و فرهنگي اساتيد دانشگاههاي كشور در نظر آورد كه بي گمان مقصود از اين همه،دفاع از دستاوردهاي انقلاب اسلامي و حضور فعال و ثمربخش در عرصه‌هاي علمي و مديريتي كشور است.

اسلاید 9 :

سازمان بسيج اساتيد، طي سالهافعاليت رسمي، هم اكنون در 31مركز استان، 332 دانشگاه و مركز آموزش عالي كشور، با بيش از 11 هزار عضو از ميان اعضاي هيئت علمي دانشگاه‌ها، مشغول به فعاليت و خدمت رساني مي‌باشد.

اسلاید 10 :

سازمان بسيج اساتيد، طي سالهافعاليت رسمي، هم اكنون در 31مركز استان، 332 دانشگاه و مركز آموزش عالي كشور، با بيش از 11 هزار عضو از ميان اعضاي هيئت علمي دانشگاه‌ها، مشغول به فعاليت و خدمت رساني مي‌باشد.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید