بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

مقدمه ای بر اسکرام

اسلاید 3 :

ما در خال از دست دادن قانون “relay race” هستیم

اسلاید 4 :

اسکرام یک فرآیند اجایل است، که به ما اجازه می دهد به ارائه بالاترین ارزش کسب و کار در کمترین زمان تمرکز کنیم.
همچنین اجازه می دهد به ما که به سرعت و مکررا به بازرسی نرم افزار کاری واقعی بپردازیم.( هر دو هفته تا یک ماه)
کسب و کار مجموعه اولویت ها. تیم های خود سازمانده بمنظور ارائه بهترین روش انتقال بالاترین ویژگی های اولویت.
هر دو هفته تا یک ماه، هرکس می تواند نرم افزار کاری واقعی را ببیند و تصمیم به انتشار آن به عنوان چیزی که هست، یا ادامه به بهبود آن به عنوان یک اسپرینت دیگربگیرد.
اسکرام در 100 کلمه

اسلاید 5 :

منشاء اسکرام
Jeff Sutherland
اسکرام های اولیه در Easel Corp ،1993
IDX و بیش از 500 افراد اسکرام را انجام دادند.
Ken Schwaber
ADM
اسکرام در OOPSLA 95 با Sutherland ارائه شد.
نویسنده سه کتاب درباره اسکرام
Mike Beedle
الگوهای اسکرام در PLOPD4
Ken Schwaber and Mike Cohn
تاسیس شرکت اتحاد اسکرام در 2002، در ابتدا با اتحادیه اجایل

اسلاید 6 :

اسکرام استفاده شده است بوسیله:
Microsoft
Yahoo
Google
Electronic Arts
High Moon Studios
Lockheed Martin
Philips
Siemens
Nokia
Capital One
BBC
Intuit
Intuit
Nielsen Media
First American Real Estate
BMC Software
Ipswitch
John Deere
Lexis Nexis
Sabre
Salesforce.com
Time Warner
Turner Broadcasting
Oce

اسلاید 7 :

اسکرام استفاده شده است برای:
نرم افزار تجاری
توسعه در خانه
توسعه قرارداد
پروژه های هزینه ثابت
برنامه های مالی
برنامه های کاربردی گواهیISO 9001
سیستم های جایابی شده
سیستم های 247x با 99.999٪ آپ تایم مورد نیاز
Joint Strike Fighter
توسعه بازی های تصویری
FDA تایید شده، سیستم زندگی بحرانی
نرم افزارکنترل ماهواره ای
وب سایت ها
نرم افزار دستی
گوشی های موبایل
برنامه های کاربردی سوئیچینگ شبکه
کاربردهای ISV
برخی از بزرگ ترین برنامه های کاربردی در حال استفاده

اسلاید 8 :

ویژگی ها
تیم های خود سازمانده
پیشرفت محصول در یک سریهای ماهانه "سرعت"
نیازمندی ها به عنوان اقلام یک لیست “بک لاگ محصول” گرفته می شوند.
هیچ شیوه های مهندسی خاص تجویز می شوند.
استفاده از قوانین مولد برای ایجاد یک اجایل
محیطی برای تحویل پروژه
یکی از "فرآیندهای اجایل"

اسلاید 9 :

بیانیه اجایل، بیانیه ای از ارزش ها

اسلاید 10 :

سطح اختلالات پروژه
ساده
ترکیب( پیچیده)
بی نظمی
بغرنج
تکنولوژی
نیازمندی ها
دور از قرارداد
نزدیک به قرارداد
نزدیک به
اطمینان
دور از
اطمینان

اسلاید 11 :

اسکرام
بک لاگ محصول

اسلاید 12 :

قرار دادن آن، با هم
عکس در آدرس زیر قابل دسترسی است:
www.mountaingoatsoftware.com/scrum

اسلاید 13 :

اسپرینت ها
پروژه های اسکرام پیشرفت را در مجموعه های از “اسپرینت ها” ایجاد می کنند.
مشابه تکرارهای Extreme Programing
بطور معمول بازه های زمانی،2-4 هفته ای یا تقویم ماهیانه می باشد.
مدت زمان ثابت، منجر به ریتم بهتر می باشد.
محصول در حین اسپرینت طراحی، کد نویسی و تست می شود.

اسلاید 14 :

توسعه های متوالی در متقابل متداخل
منبع: “The New New Product Development Game” by Takeuchi and Nonaka. Harvard Business Review, January 1986.
بجای انجام دادن همه چیز در یک زمان
. اسکرام قسمتی از همه چیز را در تمام زمان انجام می دهد
نیازسنجی ها
طراحی
تست

اسلاید 15 :

هیچ تغییری حین یک اسپرینت نمی باشد
مدت زمان برنامه ریزی اسپرینت حول مدت زمانی که شما می توانید تغییرات یک اسپرینت را نگه دارید می باشد.
تغییر

اسلاید 16 :

چارچوب اسکرام

اسلاید 17 :

چارچوب اسکرام
بک لاگ محصول
بک لاگ اسرینت
Burndown نمودار
اثرات

اسلاید 18 :

مالک محصول
تعریف مشخصات محصول
تصمیم گیری در مورد تاریخ انتشار و محتوا
مسئول سودآوری محصول (ROI) می باشد.
اولویت بندی ویژگی ها با توجه به ارزش بازار
تنظیم ویژگی ها و اولویت در هر تکرار، به عنوان مورد نیاز
قبول یا رد نتایج کار

اسلاید 19 :

اسکرام مستر
نشان دهنده مدیریت پروژه
مسئول وضع ارزش ها و شیوه های اسکرام
حذف موانع
اطمینان حاصل شود که تیم کاملا کاربردی و سازنده است
فعال کردن همکاری نزدیک در تمام نقش ها و عملیات
سپر تیم در مقابل دخالت خارجی

اسلاید 20 :

تیم
بطور معمول 5 تا 9 نفر
میان عملیاتی:
برنامه نویسان، تست کننده ها، طراحان تجربه کاربر، و غیره.
اعضا باید تمام وقت باشند
ممکن است استثنا باشد (به عنوان مثال، مدیر پایگاه داده)

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید