بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

  • بيش از يك چهارم هلند -‏ كه يكي از پرجمعيت‏ترين كشورهاي دنياست -‏ در ارتفاعي كمتر از سطح دريا قرار دارد. شبكه‏اي از كانالها و رودهاي كاناليزه شده در غرب كشور جريان دارد، جايي كه تلماسه‏ها و سدهاي مصنوعي مناطق پست و « پولدر » ها ( زمينهاي احيا شده از دريا ) را حفاظت مي‏كند. ساحل به واسطة سدهاي دريايي صاف شده است، سدهايي كه از ناحية زه‏لند در شمال غرب حفاظت مي‏كند و در شمال، درياچة آب شيريني به نام ايسلمير را احاطه كرده است. شرق كشور متشكل از جلگه‏هاي پست ماسه‏اي است. آب و هوا : اين كشور با تابستانهاي خنك و زمستانهاي معتدل، آب و هواي معتدل دريايي دارد.

اسلاید 2 :

  • هُلند (به هلندی: Nederland (تلفظ: نــِیدِرلانت)، به انگلیسی: The Netherlands و Hollandبه فرانسوی: (تلفظ peiba)les Pays-Bas)کشوری است کوچک از قلمروهای پادشاهی هلند در شمال غربی اروپا با شانزده و نیم میلیون جمعیت که بیشترشان مسیحی پروتستان هستند. جمعیت مسلمانان هلند نزدیک به یک میلیون نفر است.
  • پایتخت هلند شهر آمستردام است، اما به منظور تمرکززدایی بسیاری از وزارتخانه‌ها و سفارتخانه‌ها در شهر لاهه یا پیرامون آن مستقر شده‌اند.
  • هلند بخش اصلی و اروپایی پادشاهی هلند (به زبان هلندی: KoninkrijkderNederlandenکُنینک‌رَیک دِر نِیدِرلاندِن) بشمار می‌رود که جزایری را در آمریکای مرکزی نیز شامل می‌شود. هلند از شرق با آلمان همسایه‌است و از جنوب با بلژیک و از غرب نیز از طریق دریا با بریتانیا. بندر روتردام دومین شهر بزرگ هلند است و از نظر مساحت و تعداد اسکله‌هایی که دارد، بزرگ‌ترین بندر اروپا نیز به شمار می‌رود.

اسلاید 3 :

  • زبان رسمی هلند، هلندی است (به هلندی:Nederlands)این زبان شاخه‌ای از زبان‌های ژرمنی است و به آلمانی شباهت‌هایی دارد. برخی واژگان فرانسوی نیز از دوره‌های تسلط فرانسویان بر این منطقه، در زبان هلندی جذب شده‌اند. گستره جغرافیایی زبان هلندی به جز کشور هلند، استان‌های شمالی بلژیک را نیز دربر می‌گیرد. در مستعمرات هلند از جمله در سورینام لهجه‌های بومی‌شده هلندی کاربرد داشته‌است.
  • در کشور هلند در حدود ۶۵ هزار فارسی‌زبان سکونت دارند، ۳۰ هزار ایرانی و ۳۵ هزار نفر از کشور افغانستان . میانگین قد مردان هلندی ۱۸۴cm است که کشور هلند را در رتبه اول بلند قامت ترین مردمان جهان قرار داده است,بعداز هلند نروژ نیز با۱۸۳cm در جایگاه دوم جای دارد.

اسلاید 4 :

ساختار آموزشي

  • آموزش اجباري از 5 تا 17 سال بمدت 12 سال بطور تمام وقت طول مي كشد ويا از 5 سالگي تا پايان سال تحصيلي كه دانش آموز به سن 16 سالگي مي رسد بطور تمام وقت واز 16 تا 18 سالگي بطور پاره وقت دنبال مي شود.آموزش پيش دبستاني بصورت جداگانه در هلند وجود ندارد.آموزش ابتدائي هشت سال بطول مي انجامد كه از 4 تا 12 سالگي بوده واز 5 سالگي به بعد اجباري مي باشد .

اسلاید 5 :

آماده سازي كودكان

  • آماده سازي كودكاني زير 4 سال تحت مسئوليت وزارت بهزيستي ، بهداشت وامور فرهنگي ميباشد.ازسال تحصيلي 1994-1993همه انواع مدارس متوسطه ، با يك دوره سه ساله آموزش پايه شروع مي شود آموزش عمومي جامع پايه كه هيچ وجه تمايز تخصصي بين موضوعات عمومي وتكنيكي ايجاد نمي كند.بسته به دوره آموزوش انتخابي ، ممكن است تا 4 سال طول بكشد. MBOبراي دانش آموزان سنين 16 تا 19سال طراحي گرديده است.كارورزي دانش آموزي 2 تا 3 سال طول مي كشد وكار آموزي پيش رفته دانش آموزي 1 تا 3 سال طول مي كشد.

اسلاید 6 :

مقطع متوسطه - (WBO) پيش حرفه اي

  • مقطع متوسطه - (WBO) پيش حرفه اي   : 16-12 سالگي ، دورة 4 ساله - متوسطة عمومي : الف-(MAVO) متوسطه مقدماتي  ، 16-12 سالگي ، دورة 4 ساله ب-(HAVO)متوسطه پيشرفته  ، 17-12 سالگي ، دورة 5 ساله - (VWO)پيش دانشگاهي  ، 18-12 سالگي ، دورة 6 ساله ( سه ساله اول ، مرحلة اول آموزش متوسطه اند و سالهاي چهارم و پنجم  HAVO و چهارم تا ششم  VWO مرحلة دوم آموزش متوسطه اند . (

اسلاید 7 :

آموزش عالي - آموزش تخصصي  HBO

دورة 4 ساله ، 168 واحد - آموزش دانشگاهي  WO : دورة 4 ساله ، 168 وحد - آموزش غير حضوري  OU - آموزش پزشكي ( پزشكي ، داروسازي ، دامپزشكي ، دندانسازي ) : بيش از 4 سال - تربيت معلم پايه يك - فوق پايه : فوق تخصص  ( Master )   فارغ التحصيلان 4 سالة رشته هاي كشاورزي و فني ، مدرك «مهندسي » و بقية رشته ها مدرك « ليسانس » دريافت مي دارند .

اسلاید 8 :

آموزش نوین با نوآوری و فنآوری

  • مشخصه اصلی نظام آموزشی هلند تنوع ساختاری آن است، و مدارس مذهبی و غیرمذهبی از این قاعده مستثنی نیستند. اولیاء با مشورت آموزگاران آزادی کامل دارند که دروس و روش تدریس فرزندانشان را برگزینند. برخی از آنان نقش فنآوری و نوآوری در آموزش را بسیار مهم می دانند و موسسه ای را بنا نهادند که در آن استفاده از فنآوری های جدید بویژه تکنولوژی یارانه ای و مجازی از اهمیت ویژه ای بر خوردار است.

اسلاید 9 :

دانشگاه آیندهوون: یکی از معتبرترین موسسات علمی جهان

  • باوجود کمک های کم دولتی، مقامات دانشگاهی هلند آرزوهای بزرگ در سر دارند. به دانشگاه علوم و فنآوری آیندهوون، یکی از شناخته شده ترین دانشگاه های این کشور رفتیم. دانشگاه علوم و فنآوری آیندهوون در سال ۱۹۵۶ بنا نهاده شد و با گذشت نزدیک به ۶۰ سال از عمرش، به یکی از معتبرترین موسسات علمی جهان تبدیل شده است. رئیس این دانشگاه در گفت و گو با یورونیوز از عملکرد و تاثیرات موسسه تحت مدیریتش بر منطقه و کشور گفت.

اسلاید 10 :

نسبت معلمين به دانش آموزان

  • طي سال1994 طبق آمار سال1994،نسبت تعداد دانش آموزان به معلمين مراکز مختلف آموزشي هلند در حدود 1/  18 است. نرخ افراد ثبت نامي به تفكيك جنسيت طي سال1995 .
  • دختر : 4/48 %
  • . پسر  : 6/51 %
در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید