بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

بیمه توهین و افترا

این نوع بیمه به خصوص در چهارچوب ورزش اهمیت زیادی دارد از آن جایی که احتمال توهین و افترا در رویدادهای ورزشی و میادین ورزشی وجود دارد . سازمان های ورزشی می توانند اعضای هیئت مدیره و کارکنان خود را تحت پوشش این بیمه قراردهند .

اسلاید 2 :

ارکان و اجزاء قانونی جرم افترا عبارتند از:

—1.           جرمی را بصورت صریح و واضح به دیگری نسبت دهد.

—2.           آن جرم امر پوچ و واهی باشد یعنی ساخته تخیلات ذهن شاکی باشد.

—3.           با انگیزه ضرر زدن و هتک حیثیت آن جرم را به غیر نسبت دهد.

—4.           نسبت دهنده(شاکی) نتواند درستی موضوعی را که به دیگری نسبت داده در مرجع قضایی صلاحیت دار به اثبات برساند.

اسلاید 3 :

برای توجیه و تجزیه و تحلیل مطلب مثالی می زنیم:

—مثلاً شخص "الف" مدعی است که آقای "ب" اتومبیلش را سرقت کرده است و پرونده امر پس از بررسی های معموله قضایی با صدور قرار منع پیگرد یا حکم برائت قطعی مختومه شده است. آیا در این قضیه شاکی به عنوان مفتری قابل تعقیب کیفری است. در این مثال چند حالت ممکن است اتفاق بیفتد:

—اول- یا اینکه شاکی واقعاً اتومبیلی داشته که ثابت شده قطعاً به سرقت رفته و صاحب مال با دلایل یا توضیحاتی که پیش خود داشته به این نتیجه رسیده که شخص"ب" آنرا سرقت کرده است و این امر در دادگاه هم به اثبات می رسد که دراینجا شاکی مفتری به حساب نمی آید.

اسلاید 4 :

—دوم- یا اینکه ممکن است شاکی اتومبیلش واقعاً سرقت شده باشد ولی شخص"ب" آنرا سرقت نکرده بلکه دیگری آنرا سرقت نکرده بلکه دیگری آنرا سرقت کرده است. در اینصورت هم شاکی چون گریز و چاره ای جز اعلام شکایت نداشته و قصد وی دادخواهی بوده نه چیز دیگر در اینجا هم وی مفتری تلقی نمی گردد.

—سوم- ممکن است اتومبیلش سرقت نشده باشد یا اساساً اتومبیلی نداشته که به سرقت رفته باشد ولی جرم سرقت مذکور را به دیگری نسبت می دهد و شکایت وی مردود اعلام می گردد.

اسلاید 5 :

مثالی دیگر:

—شخصی مدعی می گردد که دیگری منزلش را به آتش کشیده است در این موضوع هم، پرونده پس از بررسی و با احراز و اثبالت بی گناهی متهم مختومه و بایگانی می شود.

—در این مثال هم چند فرض را پیش رو داریم:

—الف- معلوم می شود که منزل شاکی اساساً درمعرض حریق قرار نگرفته است.

—ب- ممکن است منزلش در اثر عوامل دیگر مانند اتصال برق یا بی احتیاطی شخص شاکی دچار حریق شده باشد. در این موارد همانند بند ج مثال قبلی شاکی با وصف آگاهی از دروغ بودن شکایت و تنها به قصد هتک حیثیت و ضرر زدن به دیگری به عنوان دادخواهی مبادرت به اعلام شکایت کذب کرده است که به محض اینکه تصمیم قطعی بر بی گناهی متهم اتهاذ شود متهم بی گناه می تواند شاکی موصوف را به عنوان مفتری تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

—ج- احتمال دیگری نیز وجود دارد به این ترتیب که واقعاً منزل شاکی توسط دیگری چه به صورت عمد یا غیرعمد به آتش کشیده شود. در اینجا متضرر چاره ای جز دادخواهی ندارد.

—

اسلاید 6 :

بیمه مسئولیت مجموعه های ورزشی

صاحبان‌ اماکن‌ ورزشی‌ همچون‌ استخرها، سالن‌های‌ ورزشی‌ و بدنسازی‌ ضمن‌ رعایت‌ اصول‌ ایمنی‌ و حفاظتی‌، گاهی‌ با حوادثی‌ که‌ منجر به‌ نقص‌ عضو و فوت‌ و هزینه‌‌های‌ پزشکی‌ مراجعین‌ می‌شود، مواجه‌ می‌گردند که‌ مناسب‌ترین‌ راه‌ برای‌ جبران‌ غرامت‌ حوادث‌ پیش‌بینی‌ نشده‌، تهیه بیمه نامه مسئولیت‌ مدنی‌ مجموعه‌های‌ ورزشی‌‌ است‌.

اسلاید 7 :

اهداف بیمه نامه

—بروز حوادث‌ متنوع‌ و پرمخاط‌ره‌ برای کلیه‌ مراجعین‌ به‌ مجموعه‌های‌ ورزشی‌ مشکلات‌ عدیده‌ای‌ برای‌ دست‌اندرکاران و صاحبان‌ این‌ مجموعه‌‌ها پدید می‌‌آورد. صاحبان‌ اماکن‌ ورزشی‌ همچون‌ استخرها، سالن‌های‌ ورزشی‌ و بدنسازی‌ ضمن‌ رعایت‌ اصول‌ ایمنی‌ و حفاظتی‌، گاهی‌ با حوادثی‌ که‌ منجر به‌ نقص‌ عضو و فوت‌ و هزینه‌‌های‌ پزشکی‌ مراجعین‌ می‌شود، مواجه‌ می‌گردند که‌ مناسب‌ترین‌ راه‌ برای‌ جبران‌ غرامت‌ حوادث‌ پیش‌بینی‌ نشده‌، تهیه بیمه‌نامه مسئولیت‌ مدنی‌ مجموعه‌های‌ ورزشی‌ است‌.

اسلاید 8 :

چه کسانی به این بیمه نامه نیاز دارند

—کلیه صاحبان اماکن ورزشی در قبال استفاده کنندگان از این مکان ها به این بیمه نامه نیاز دارند.

اسلاید 9 :

بیمه مسئولیت تولید

چنانچه یک سازمان ورزشی در خلال یک رویداد ، غذا و نوشیدنی ارائه دهد یا بفروشد اگر این محصوصلات کیفیت لازم و مطلوب را نداشته باشد و فاسد شده باشد و موجب مسمومیت یا بیماری یا فوت گردد زیان های ناشی از این موارد را می توان با استفاده از بیمه نامه مسئولیت تولیدکنندگان و فروشندگان محصول جبران نمود .

در حیطه ورزش وسایل ، لوازم ، ابزار ، پوشاک می توانند در حیطه بیمه مسئولیت تولید قرار بگیرند .

اسلاید 10 :

اهداف بیمه :

—موضوع اين بيمه نامه جبران خسارات جاني و مالي وارد به مصرف كنندگان كالا و اشخاص ثالث از خطرات ناشي از استفاده از  كالا ميباشد كه در نتيجه عدم ايمني و عيب نقص كالاي توليد و عرضه شده بوقوع پيوسته باشد  از جمله بيمه نامه هاي صادره در اين زمينه عبارتند از :


  •  بيمه مسئوليت توليد كنندگان قطعات خودرو مانند سيلندر و صفحه كلاچ و ........
    •    بيمه مسئوليت توليد كنندگان دستكا ههاي فيزيوتراپي
    •    بيمه مسئوليت توليد كنندگان و نصب كنندگان سيستمهاي گاز سوز خودرو ها
    •    بيمه مسئوليت توليد كنندگان لوازم خانگي در قبال استفاده كنندگان
در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید