بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

اهداف درس

آشنايي دانشجويان با:

.1تعاريف و مفاهيم فرايند مديريت استراتژيک

.2مدلهاي تدوين استراتژي

.3تدوين اهداف بلند مدت و انواع استراتژيهاي اصلي

.4مفاهيم متغيرهاي اساسي استراتژيک سازماني

.5اجراي استراتژي

.6ارزيابي استراتژي ها

.7ارتباط مديريت بهره وري و فرايند مديريت استراتژيک

اسلاید 2 :

 مقدمه

nدرس مديريت استراتژيک يکي از دروس پايه اي رشته مديريت بازرگاني است . شناخت دقيق تغييرات محيطي و افزايش توانمندي براي استفاده از فرصتها مهمترين وظيفه يک مدير است . مديريت استراتژيک افق ديد موسسه و نحوه رسيدن به آن را تعيين مي کند, اصولا مديران بازرگاني و موسسات بزرگ با داشتن ديد استراتژيک توانسته اند پله هاي رشد و ترقي را به سرعت طي نمايند .

اسلاید 3 :

nمديريت استراتژيک , برنامه اي هماهنگ , جامع و پيوسته است که استعدادهاي ممتاز سازمان را با محيط ارتباط مي دهد و منظور از آن تحقق هدفهاي سازمان در چار چوب اجراي صحيح مديريت است .

اسلاید 4 :

nاولين قدم در تدوين مديريت استراتژيک در سالهاي آخر دهه پنجاه برداشته شد . مديران روشي ابداع کردند که براي کجايي و چرايي حرکت موسسه خود در آينده تصميم گيري کنند قسمت تحليلي اين روش را طراحي استراتژيک ناميده و فرايند طراحي گروهي آن را برنامه ريزي استراتژيک خوانده اند .

اسلاید 5 :

nقدم دوم در سالهاي هفتاد برداشته شد , زماني که مديران کشف کردند که با هر تغيير گسسته در استراتژي موسسه , شکل گيري درون سازماني موسسه نيز بايستي دگرگون مي شد. اين فرآيند برنامه ريزي توانمندي نامگذاري شد .

اسلاید 6 :

n قدم سوم در سالهاي آخر دهه هفتاد, واکنش نسبت به نظرات روزافزون تغييرات ناگهاني در محيط برداشته شد . براي موجهه شدن با اين تغييرات موسسات بازرگاني شروع به استفاده از فن واکنش استراتژيک در زمان واقعي کردند , و آن را مديريت مسئله ناميدند .

اسلاید 7 :

nتازه ترين تدوين استقرار برنامه ريزي استراتژيک و مديريت استراتژيک است, که روش جامع و نظام يافته اي براي برخورد با تغييرات است به طوري که مدير توانايي لازم براي اداره تصميمات را بدست آورده و با استفاده از يک سيستم خدماتي کامل با شناخت توانمنديهاي داخلي و فرصتهاي محيطي زمينه رشد و پويايي سازمان را فراهم مي کند .

اسلاید 8 :

تعريف استراتژي

nاستراتژي در اصل به معناي ايجاد تحول در يک سازمان يا يک مجموعه مورد توجه قرار گرفته است در فرهنگ عميد استراتژي به معني اداره کردن عمليات و حرکت ارتش در جنگ آورده شده است . 

nآندره بوفر استراتژي را اساس و اصول راهنما , فلسفه و انديشه عملي و تجربي تعريف کرده است .

اسلاید 9 :

کوئين استراتژي را چنين تعريف کرد:

nاستراتژي عبارت است از الگو يا طرحي که هدفها , سياستها و     زنجيره هاي عملياتي يک سازمان را در قالب يک کل به هم پيوسته با يکديگر ترکيب مي کند .

اسلاید 10 :

آنسف استراتژي را چنين تعريف نمود:

nاستراتژي برداشت جامعي است در جهت مسئوليت خطير و روزافزون مديريت عمومي که به موجب آن سازمان در ارتباط با محيط حرکت ميکند و جايگاه خود را طوري تعيين مي کند که موفقيت سازمان تامين گردد.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید