whatsapp call admin

تحقیق در مورد شیوه ارائه مطالب با عنوان ربات ها

word قابل ویرایش
35 صفحه
8700 تومان
87,000 ریال – خرید و دانلود

مقدمه:
براساس پژوهشی که سازمان ملل متحد آن را انجام داده است تا سال ۲۰۰۷ ربات ها بیش از گذشته همراه و یار ساکنان در خانه ها خواهند شد.
در عرض سه سال میزان کمک و کارآیی ربات ها در خانه ها در کار نظافت، امنیت و سرگرمی هفت برابر بیشتر و قیمت آنها کمتر می شود و در ضمن باهوش تر هم می شوند.

براساس گزارش سالانه سازمان ملل با موضوع (رباتیک در جهان) سوم از ۶۰۷ هزار ربات خانگی در سال ۲۰۰۳ خریداری شده اند.
بنابراین گزارش تا پایان سال ۲۰۰۷ تعداد ربات هایی که در خانه ها به کار گرفته می شوند به ۴/۱ میلیون می رسد. آنها علاوه بر جارو کردن،‌ کارهایی مثل چمن زنی، تمیز کردن استخر و پاک کردن شیشه را نیز انجام خواهند داد.

ربات ها همچنین در بازی و سرگرم کردن به انسان کمک خواهند کرد تا سال ۲۰۰۷ تعداد ربات های سرگرم کننده و تفریحی تقریباً به دو و نیم میلیون عدد می رسد تعداد این ربات ها در حال حاضر ۱۲۷ هزار عدد است حدود ۶۹۲ هزار عدد از ربات های ساخت یکی از شرکت های تولید کننده ربات از زمان تولیدشان در سال ۱۹۹۹ توانسته اند برای خودشان خانه ای پیدا کند.

در کنار بازی فوتبال و جنبه تفریحی ربات ها روز به روز کارهای سخت تر و خاص تری را در منزل به عهده می گیرند افزایشی چشمگیر خواهد داشت.
این وظیفه عبارتند از پژوهش های علمی و پزشکی، کارهای دفاعی و کمک به بقای بشر مثل خنثی سازی زمین.
پژوهشگران در سراسر جهان تلاش می کنند تا ربات هایی چندکاره بسازند و بسیاری از آنها هم می کوشند تا سن آنها را با استفاده از هوش مصنوعی باهوش تر خودکارتر کنند.

– روبوکاپ چیست؟ What is Robocup?
روبوکاپ یک پژوهش بین المللی و ابداع و نوآوری علمی و تحصیلی می باشد و هدف آن ترویج و پروش هوش مصنوعی است از طریق آن علم روبات شناسی را بوسیله فراهم آوردن یک مسئله بهتر و متعارف می تواند مورد تحقیق و بررسی قرار داد.

اندیشه کلی بازی فوتبال توسط روبات ها اولین بار در سال ۹۳ شکل گرفت بعد از دو سال مطالعه عملی در آگوست ۹۵ یک بیانیه در معرفی اولین همایش بین المللی در بازی های فوتبال صادر شد. در جولای ۹۷ اولین کنفرانس بازی های رسمی در بندر ماگویا ژاپن برگزار گردید و در پاریس، استهکلم، ملبورن، بندر سیاتل و بوسان ادامه یافت این رویداد سالیانه شرکت کنندگان و تماشاگران فراوانی را جذب کرد. ششمین دوره ربوکاپ در سال ۲۰۰۲ در فوکاکا ژاپن و نیز در بوسان کره برگزار شد.

هفتمین روبوکاپ در پادو (ایتالیا) در جون سال ۲۰۰۳ برگزار گردید. جائیکه بیشتر از ۳۰۰۰ محقق از ۳۵ کشور شرکت کردند.
هر رویداد در روبوکاپ از دو بخش اساسی تشکیل شده است.
۱) مسابقات
۲) کنفرانس
در جریان مسابقات محققان از دانشگاههای معروف و مؤسسات تحقیقاتی و حتی شرکت ها و مؤسسات تجاری که در زمینه تولید و تحقیق تکنولوژی های جدید فعالیت دارند به رقابت می پردازد. مسابقات جهانی فوتبال روبات ها که به عنوان بخشی از این رویداد است در شهر سیبون پایتخت کشور پرتقال همزمان با مسابقات جام قهرمانی اروپا برگزار گردید.

بعد از یک دوره نصب و تجهیز محل برگزاری، مسابقات بین المللی در صبح روز ۲۹ جون شروع شد و یک روز قبل از مسابقه پایانی فوتبال انسانها به پایان رسید.
در مرحله ارائه مقاله که به صورت عرف بلافاصله بعد از بازی ها برگزار می شود یافته های جدید معرفی و به بحث گذاشته می شود.
– مفهوم کلی روبوکاپ The robocup concept

این ابتکار و نوع آوری توسط دکتر هیرواکی کیتانو ژاپنی که محقق در هوش مصنوعی شخص است به جلو برده شد که بعداً سرپرست رئیس فدراسیون ربوکاپ شد. در سال ۱۹۹۱ ایشان در یک کنفرانس علمی که در کشور آمریکا برگزار گردید شرکت نمود. و شاهد یک نمایش از حرکات ربات ها بود این نمایش به علت حرکت آرام و منقطع ربات ها برای ایشان خسته کننده بود در همان زمان وی درگیر یک تحقیق در زمینه سیستم های چند عامله با استفاده از یک مسئله که به مسائل واقعی شبیه نبود، بود.

سپس وی یک کارگاه آموزشی در زمینه چالشهای اصلی در آینده در زمینه هوش مصنوعی برگزار کرد. این کارگاه در زمینه چالشهای عالی هوش مصنوعی در کنفرانس بین المللی هوش مصنوعی که در charubry کشور فرانسه با هدف ایجاد انجمنی برای توفیق عمومی بر استراتژی و اهداف همکاری و تحقیقات بین المللی برگزار شد.

در آگوست ۹۵ بعد از دو سال مطالعات امکان سنجی یک اعلان در کنفرانس بین المللی در مونترال کانادا در خصوص معرفی اولین کنفرانس و بازی های فوتبال روبات ها صورت پذیرفت در سال ۹۶ در انداکای ژاپن همزمان با RIOS اولین رویداد مقدماتی برگزار گردید. روبوکاپ یک ابتکار تحقیقاتی و آموزشی در سطح بین المللی می باشد هدف آن ارتقاء تحقیقات در زمینه هوش مصنوعی و روباتیک است با ایجاد یک مسئله استاندارد که محدوده وسیعی از تکنولوژی ها را می توان در کنار یکدیگر جمع نمود و آزمود.

هدف نهایی:
هدف نهایی دستیابی به ماشینی است که شبیه انسان راه برود. و یک پیشرفت و کشف مهم فنی می باشد و تمام روبات ها و تیم های تحقیقاتی یک هدف مشترک دارند امید می رود که در سال ۲۰۵۰ بازیکنان فوتبال روبات تمام اتوماتیک شبیه انسان یک بازی فوتبال را با پیروی کامل از قوانین رسمی فیفا در مقابل برندگان جام جهانی پیروز شوند این هدف یکی از مبارزات بزرگ بوده که توسط روبات شناس ها مشترک بوده و تا ۴۶ سال دیگر هم مشترک خواهد بود.
این هدف شاید بلند پردازی های بسیاری را شامل شده که از هنر فن امروز بعید می باشد به هر حال این قبیل اهداف و پیگیری آنها در تاریخ زندگی بشر بسیار مهم می باشد.
تنها ۵۰ سال از اولین هواپیمایی برادران رایت تا مأموریت موشک آپولو که انسان را به ماه برده و سالم به زمین برگرداند طول کشید و تنها ۵۰ سال طول کشید از اولین اختراع کامپیوتر دیجیتال تا برنامه deep Blue که قهرمان شطرنج جهان را شکست داد.
رشد و پیشرفت و توسعه:
هر ساله Robocup به طور پیوسته شرکت کنندگان، محققان و تماشاگران بیشتری جذب می کند بطوریکه محل های برگزاری مسابقات مجبور بودند که مساحت محل ها را افزایش دهند بطوریکه مساحت ۳۰۰ مترمربع استفاده شده است در طول Robocup سال ۱۹۹۷ در بندر موگویا ژاپن به ۱۰۱۰۰۰ مترمربع در ربوکاپ ۲۰۰۴ در آخر ماه جون در لیبسون پرتقال برگزار شد افزایش دهد. برزگترین مسابقه از نظر حاضرین تاکنون روبوکاپ ۲۰۰۲ فوکاکوژاپن و بوسان کره بود که بیش از ۱۲۰/۰۰۰ نفر از مسابقات بازدید کردند.
بازیکنان مهارت ربات های خود را از هر مسابقه به مسابقه دیگر به طور شگفت انگیزی افزایش دادند.

در روزهای آغازین روبوکاپ بازیکنان خیلی سریع نبودند و در لیگ سایز متوسط حرکات به واسطه موانع کند بود و توپ در زمین حرکتی نداشت و به عبارت دیگر بازیکنان در آن زمان توپ را احاطه و بلوکه می کردند و مسابقه تا حدودی ساکن بود. ولی در سال ۲۰۰۱ این موانع برداشته شد که باعث شد چالشهای زیادی برای این تیم ها ایجاد گردد و مسابقات جذابیت بیشتری یافت. در سال ۲۰۰۱ روبوکاپ امدادگر (نجات) به این رویداد اضافه شد. که هدف آن تحقیق و توسعه در زمینه ربات های نجات بود که در هنگام حوادث از جمله زمین لرزه ها بتوانند ابتکار عمل را به دست گرفته و به عملیات امداد نجات بپردازند. لیگ روبات های چهارپا که برنامه نمایشی ویژه شرکت SONY را به نام AIBO به نمایش گذاشت در سال ۹۹ به روبوکاپ ملحق شد که به صورت آزمایشی در سال ۹۸ در پاریس آزمایش شده بود. جهت ارتقاء ربوتیک در بین نوجوانان بخش روبوکاپ جونیور در سال ۲۰۰۰ معرفی شد.

آخرین رشته ای که به این مسابقات اضافه شد لیگ ربات های شبیه انسان بود که در سال ۲۰۰۲ اولین بار در فوکاکو معرفی شد.
جنبه علمی و کاربردی روبوکاپ:

بنا بر نظر یکی از اعضای اصلی برگزاری مسابقات امسال، پروفسور پدرولیما،‌ ایده روبوکاپ که اولین بار در سال ۹۷ در ژاپن برگزار گردید و هدف اصلی آن ارتقاء تحقیق در زمینه هوش مصنوعی و ربوتیک در سطح جهانی است از طریق یک چالش سمبلیک به این مضمون که تا سال ۲۰۵۰ تیمی از روبات ها ایجاد گردد که

توانایی مقابله با تیم قهرمان جام جهانی را داشته باشد فوتبال روبات ها در واقع یک چالش بزرگ در تحقیقات است چرا که این موضوع انتظار دارد ربات ها هر کدام با بقیه ربات ها در راستای به دست آوردن امتیازات بیشتر از طریق حمل یا شوت توپ به سمت حریف همکاری نمایند برای حل این مسئله ربات ها باید بتوانند از برخورد با موانع ایست همچون دیواره ها یا بقیه ربات ها و یا موانع پویا مانند بقیه ربات های در حال حرکت جلوگیری کنند. همچنین ربات ها باید در حالیکه از برخوردها جلوگیری می کنند بتوانند توپ را در اختیار بگیرند و آنرا دنبال کنند. نتیجه این تحقیقات نامحدود است بسیاری از آنها را در حال حاضر نمی توان پیش بینی کرد یک لیست ممکن از کاربردها که شامل بسیاری از اثرات جنبی تحقیقات انجام شده می باشند به شرح زیر است.

۱) حمل و نقل اشیاء به اندازه های بسیار بزرگ توسط تیمی از روبات ها.
۲) تقسیم بندی اشیاء و رنگها در یک صحنه از طریق بینایی هوشمند (وزارت کشاورزی و دفاع و …)
۳) تمیز کردن ساختمانها (شرکت های نظافت)
۴) کشف آتش سوزی (سازمان آتش نشانی)

۵) عملیات جستجو امدادگری
۶) دیده بانی فضای متروها و زیرگذرها
۷) کنترل رادیویی و ضعیف آلودگی

۸) شناسایی تصادفات در دیده بانی ترافیک
لیسبون و محل مسابقه:
محل تورنمنت در نمونه شماره چهار نمایشگاه بین المللی لیسبون که مساحتی در حدود ۱۰/۰۰۰cm2 داشته که در Park don Nacoer که منطقه دلنشین واقع در پایتخت پرتقال است می باشد جائیکه نمایشگاه جهانی EXPO 98 هم دایر شد.
در ضمن روبوکاپ بین قاره ای فوتبال انسانها در ماههای جون و جولای در پرتقال می باشد. مسابقات بین المللی از ۲۹ ژوئن تا سوم جولای سال ۲۰۰۴ برگزار می شود. همایش در تاریخهای چهارم و پنجم جولای در مرکز کنگره انستیتو سوپریورتکنیکو در دانشگاه فنی لیسبون برگزار خواهد شد مسابقات برای عموم آزاد است در حالیکه همایش (کنفرانس) فقط برای کسانیکه ثبت نام کردند آزاد است.
جدول
بانیان ربوکاپ ۲۰۰۴ :
گروهی از متحدان بازرگانی که خیلی از آنها بزرگان بازار می باشند به ابداع و ابتکار ملحق شدند و فدراسیون روبوکاپ را در تلاششان در ابداع حمایت کردند.
Zenriu سازنده نقشه های دیجیتالی در ژاپن می باشد که در آمریکا و اروپا شعبه های زیادی دارد. داده های نقشه این شرکت برای هدایت ماشین به صورت وسیع نه تنها در ژاپن استفاده می شود بلکه در اروپا و آمریکا و تایوان نیز استفاده می شود و همچنین برای پروژه شبیه سازی روبوکاپ نجات موضوعی جهت تحقیق از سال ۲۰۰۲ معرفی شد.

این فقط قسمتی از متن مقاله است . جهت دریافت کل متن مقاله ، لطفا آن را خریداری نمایید
word قابل ویرایش - قیمت 8700 تومان در 35 صفحه
87,000 ریال – خرید و دانلود
سایر مقالات موجود در این موضوع
دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد