بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

مقدمه :

Øامروزه به دلیل افزایش جمعیت و مصرف بیش از پیش انرژی و استفاده بی رویه از منابع غیر قابل جبران، مردم کره زمین با کمبود جدی منابع انرژی مواجه شده اند. از این رو شرکت های تولید کننده کوشش می کنند تا مصرف انرژی در ابزار و وسایل ساخته شده را تا حد امکان کاهش دهند و همچنین تولیدات آنها از لحاظ زیست محیطی به نحوی با محیط طبیعی سازگاری داشته تا در هنگام بازیافت کمترین آسیب را به محیط زیست برساند نمایشگرهای OLED  هم دارای مصرف پایین انرژی هستند و هم از لحاظ بازیافت با محیط زیست سازگار می باشد.

اسلاید 2 :


 OLED  پیدایش فناوری

Øطراحی و ساخت OLED اولین بار در سال ۱۹۸۵ توسط محققان شرکت کداک (سازنده فیلم‌های دوربین) طراحی و معرفی گردید با توجه به کمبود امکاناتی که داشتند دیگر این فناوری را به تولید نرساندند تا اینکه در سال 2005 شرکت سونی اولین نمایشگر با فناوری OLED  را به تولید رساند و هم اکنون شرکت های تولید کننده ای مانند Samsung LG,و... خبر داده اند که روی این فناوری مشغول کار هستند .

اسلاید 3 :

 OLED  آشنایی با فناوری

Øتصور کنید که یک نمایشگر با وضوح بسیار بالا دارید که عرض آن 50 اینچ و ضخامت کمتر از 3 میلیمتر دارید و زمانی که به آن نیازی ندارید جمع شود. نمايشگرهاي OLED از ديودهاي كوچك توليد كننده نور تشكيل شده‌اند كه يك عملكرد جادويي را به نمايش مي‌گذارند  و توليد گرما و پخش نورهاي اضافي در جهات گوناگون در اين صفحات به ميزان فراواني کاهش يافته است .  

اسلاید 4 :

 OLED  کاربرد های

Øعملا هر دستگاهی که در آن LCD و نمایشگر به کار رفته است می تواند کاندیدای استفاده از OLED باشد مانند تلفن های همراه، دوربین های دیجیتال، دستگاه های پخش DVD، ساعت، GPS، PADs، نوت بوک ها ، تلویزیون ها و...مورد استفاده  قرار می گیرند و باعث می شود تا این وسایل سبک تر و کوچک تر شوند و حمل و نقل آنها آسان تر گردد.

Øروزنامه های آینده نیز می توانند OLED  باشند که خبر ها را برای ما نشان می دهند و مانند روزنامه های معمولی بتوانید آن را تا کرده و در کیف خود بگذاریم بدون اینکه به محیط زیست آسیبی وارد شود.

 

اسلاید 5 :

دلایل استفاده OLEDبه جای LCD؟

Øفاکتورهای متعددی موجب برتری OLED نسبت به LCD (نمایشگرهای کریستال مایع) شده است که بارزترین آن فوق باریک و سبک بودن نمایشگرهای OLED نسبت به نمایشگرهای LCD است. به دلیل استفاده از موادی که از خود نور درخشان تولید می کنند در OLED ها، دیگر نیازی به تاباندن نور پس زمینه نمی باشد و به همین خاطر این قابلیت را دارند که ابعادشان در حد یک ورقه نازک پلاستیکی نیز کاهش یابد.

Ø

اسلاید 6 :

Øیکی دیگر از فاکتور های که موجب برتریOLED شده است از مواد کمتری در ساخت آنها استفاده شده است همچنین مراحل ساخت OLED ها کوتاه تر از LCD بوده.

 

اسلاید 7 :

مزیت های این تکنولوژی :

Øبه دلیل استفاده از مواد پلاستیکی مخصوص در ساخت این نمایشگر ها به جای اینکه این صفحات محکم و شکننده باشند دارای قدرت انعطاف پذیری بالایی هستند و می توانند در ابعاد بسیار بزرگتر نسبت به LCD ها تولید شوند.

Ø

اسلاید 8 :

مزیت های این تکنولوژی :

Øدر شرایطی که نور محیط کم است مانند اتاق های تاریک، نمایشگرهای OLED کنتربالاتری نسبت به نمایشگرهای LCD دارند  چه LCD هایی که از لامپ های فلورسانس کاتدی سرد (cold cathode fluorescent lamps) استفاده می کنند و چه آنهایی که از تکنولوژی جدیدتر “LED backlight” بهره می برند. 

اسلاید 9 :

:OLED مزایایی کلی

Øزاویه دید وسیع که امکان دیدن تصاویر از هر زاویه ای را فراهم می کند.

Ø کاهش 20 درصدی مصرف برق نسبت به LCD .

Øوضوح تصویر بسیار بالا.

Øایجاد رنگ های استثنایی با درخشندگی و  ترکیب بی نظیر رنگ ها .

 

اسلاید 10 :

زاویه دید در این نمایشگر ها:

Øبرای دیدن تصاویر OLED نیاز نیست فرد در محدوده مشخصی قرار گیرد بلکه میدان دید در این صفحات ۱۷۰ درجه است.  

ØنمایشگرOLED  که شركت LG  تولید کرده است هيچ نشانه‌اي از كاهش رنگ در زواياي ديد مختلف در آن مشاهده نشده است. در واقع با اين نتايج بدست آمده در مقایسه با يك نمایشگر   LCD مقايسه شده است  هميشه براي حفظ كنترل تصویر خود لازم نیست که  در يك زوايه ديد محدود باشد و با مشكل مواجه شویم. در مجموع مي‌توان گفت كه OLED يك قدم مهم ديگر را در مسير بهبود كيفيت تصوير برداشته است.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید