بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

برای‌ برقراری‌ ارتباط و انتقال‌ اطلاعات‌ به‌ افراد و علاقمندان به موضوعات خاص، روشهای‌ مختلفی‌ وجود دارد که‌ یکی‌ از مهمترین و بهترین آنها
به‌ نگارش‌ درآوردن‌ اطلاعات‌، یافته‌ ها و نظریات در قالب مقاله‌
می‌باشد.

اسلاید 2 :

تعریف‌مقاله‌:
مقاله‌ عبارت‌ است‌ از نوشتن‌ مطالعات‌، مشاهدات‌ و کلیه‌ کارهای‌ انجام‌ شده‌ تحقیقی‌، عملی‌ و نتایج‌ حاصل‌ از آن‌.

اسلاید 3 :

اولین‌ قدم‌ در راستای‌ اطلاع‌ رسانی‌ صحیح از طریق‌ نوشتن‌ مقاله، نحوه‌ نگارش‌ صحیح‌ مطالب می باشد به طوری که‌ بتوان‌ کلیه‌ موضوعات‌، مفهوم‌ و نتیجه‌ گیری‌ را به‌ خواننده‌ منتقل‌ نمود.

اسلاید 4 :

وحدت موضوع
وحدت زمان
وحدت مكان
انسجام

اسلاید 5 :

وحدت موضوع
مقاله باید حول یك موضوع مشخص نوشته شود. نباید مرتب از این شاخه به آن شاخه پرید و خواننده را در میان داده‌های متفاوت و بی‌ربط سرگردان كرد.
وحدت زمان
نویسنده باید زمان مقاله را از ابتدا تا به انتها ثابت نگاه دارد. اگر قرار است رویدادی در دوران حاضر بررسی شود نباید در میانهٔ مقاله به بررسی جوانب همان موضوع در عصر قاجار پرداخت. دقت شود این امر تناقضی با آوردن مقایسه‌های تاریخی ندارد.

اسلاید 6 :

وحدت مكان
مكان مقاله نیز باید ثابت نگاه داشته باشد. اگر مقاله دربارهٔ پدیده‌ای در ایران نوشته می‌شود نباید در پایان، سر از تحلیل همان موضوع در شیلی درآوریم!

اسلاید 7 :

انسجام
یكپارچگی مهمترین ویژگی است که باید در نوشتن مقاله رعایت شود. نویسنده باید با هنر نویسندگی و قدرت استدلال خود، موضوع را بپروراند و خواننده را به نتیجهٔ دلخواه برساند. هر گونه آشفتگی و پراكندگی در ساختار مقاله و نكات و جملاتی كه تكه تكه پایه‌های عرضهٔ یك اندیشه را تشكیل می‌دهند، نویسندهٔ مقاله را در موفقیت ناكام خواهد كرد.

اسلاید 8 :

برای‌ نوشتن‌ یک‌ مقاله‌ مناسب‌ باید مراحل‌ مختلفی‌ را مد نظر داشت‌ که‌ ضمن‌ پیوستگی‌ و انسجام‌ مطالب‌، ارتباط مناسبی‌ با خواننده‌ برقرار کند: 
 

اسلاید 9 :

برای‌ نوشتن‌ یک‌ مقاله‌ مناسب‌ باید مراحل‌ مختلفی‌ را مد نظر داشت‌ که‌ ضمن‌ پیوستگی‌ و انسجام‌ مطالب‌، ارتباط مناسبی‌ با خواننده‌ برقرار کند:
 

اسلاید 10 :

1.تصميم گيري در مورد عنوان مقاله  
2. تهيه طرح كلي و نمودار تحقيق  
3. نگارش حرف اساسي مقاله

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید