بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----


اسلاید 1 :


Hac

کلمه ای است با معنایی بسیار گسترده. رسانه‌ها دوست دارند آن را یک چیز وحشتناک معرفی کنند که توسط آدم های باسواد و معمولا دارای نیت منفی استفاده می شود و کسانی که چندان از ماجرا سر در نمی آورند فکر می کنند هکر یک موجود خطرناک و بدذات است که اگر بخواهد می تواند به هر اطلاعاتی دسترسی پیدا کند.

اسلاید 2 :


هکر کیست

کسی که هدفش از نفوذ به سيستم‌ها نشان دادن ضعف سيستم‌های کامپيوتری است نه سوءاستفاده

اسلاید 3 :


هک کردن

هک کردن در دنیای امنیت کامپیوتر، به معنی پیدا کردن نقاط ضعف امنیتی یک سیستم و استفاده از آن برای نفوذ به آن سیستم است. عقیده عمومی این است که انجام اینکار نیاز به سواد کامپیوتری بالا دارد ولی واقعیت امر تا حدی متفاوت است. یک هکر ممکن است با داشتن سواد خیلی خیلی بالا بتواند چیزهایی را در سیستم ها کشف کند که پیش از این توسط دیگران دیده نشده ولی در اکثر موارد چنین هکری سوادش را صرف دزدیدن اطلاعات نمی کند. کسانی که به سراغ دزدی اطلاعات می‌روند (که سود مالی و اعتباری کمی هم دارد) معمولا کسانی با سواد بسیار کمتر هستند که از ابزارهایی که نفر اول ساخته، استفاده می کنند.

اسلاید 4 :


خود هکرهای حوزه امنیت کامپیوتری برای تفکیک کردن این گونه‌ها از یکدیگر، از اصطلاحات مختلفی استفاده می کنند که در اینجا با هم نگاه سریعی به آن می اندازیم. البته پیش از آن لازم به ذکر است که برای برخی از هکرهای واقعی (از جمله اریک ریموند) کلمه هکر کلمه‌ای ارزشمند است که اطلاق آن به دزد اطلاعات، درست نیست. این افراد اصرار دارند که برای اشاره به کسانی که بدون سواد فقط به دنبال دزدیدن اطلاعات دیگر یا آزار بقیه هستند باید کرکر نامیده شوند.

اسلاید 5 :


هکر کلاه سفید

هکر کلاه سیاه

هکر کلاه خاکستری

هکر نخبه

بچه اسکریپتی

اسلاید 6 :


هکر کلاه سفید

هکرهای کلاه سفید، کسانی هستند که به سیستم ها نفوذ می کنند اما بدون نیت بد. دلیل کار آن‌ها معمولا بررسی امنیت سیستم ها است - چیزی که در جامعه امنیت کامپیوتری به آن تست نفوذ می گویند. این افراد ممکن است با شرکت های قراردادی برای کشف نقاط ضعف سیستم آن‌ها ببیندند و تلاش کنند تا با رعایت کلیه اصول «هک اخلاقی» به سیستم آن‌ها نفوذ کنند.

اسلاید 7 :


هکر کلاه سیاه

هکر کلاه سیاه در مقابل هکر کلاه سفید قرار دارد و کسی است که برای سود شخصی یا نیت‌های غیراخلاقی دست به نفوذ به سیستم‌ها می‌زند. این همان شخصیتی است که معمولا در فیلم‌های هالیوودی و رسانه‌ها از هکر به نمایش گذاشته می‌شود. معمولا بخش بزرگی از این نفوذ وابسته به اشتباهات انسانی کاربران است. مثلا انتخاب سال تولد یا شماره تلفن به عنوان پسورد دعوت یک هکر کلاه سیاه است به نفوذ به یک سیستم

اسلاید 8 :


هکر کلاه خاکستری

خاکستری ترکیبی است از سیاه و سفید. یک هکر کلاه خاکستری معمولا چیزی بینابین هکرهای کلاه سیاه و کلاه سفید است. برخی از آن‌ها در اینترنت چرخ می‌زنند و وضعیت امنیتی سایت‌ها و سرورهایی که به آن می‌رسند را چک می‌کنند اما فقط به نیت یاد گرفنت چیزهای جدید یا کنجکاوی‌های فنی. این افراد گاهی با کشف یک مشکل، آن را به مدیران سیستم مورد بررسی اطلاع می‌دهند و حتی گاهی پیشنهاد همکاری برای حل مشکل را نیز با این گزارش همراه می‌کنند.

اسلاید 9 :


هکر نخبه

هکر نخبه یا الیت، هکری است که در بین هکرهای دیگر اعتبار اجتماعی بالایی دارد. این فرد معمولا مشکلات امنیتی تا به امروز ناشناخته را کشف می‌کند و با گزارش آن‌ها ثابت می‌کند که واقعا به چیزی دست پیدا کرده که پیش از این ناشناخته بوده. آپدیت‌های سیستم‌عامل‌ها معمولا محصول کشف و گزارش مشکلات توسط این هکرها هستند.

اسلاید 10 :


بچه اسکریبتی

در مقابل یک هکر واقعی، بچه اسکریپتی کسی است که با دانلود و اجرای برنامه‌ها و اسکریپت‌هایی که افراد باسواد نوشته‌اند سایت‌های با امنیت ضعیف و دارای مشکلات ایمنی شناخته شده را پیدا کرده و به آن‌ها نفوذ می‌کند. این بچه‌ها معمولا سواد چندانی ندارند اما دوست دارند هکر به نظر برسند.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید