بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

تاكنون موضوع تحويل كارهاي ساختماني در كشور ما ، امري ساده و تشريفاتي تلقي مي شده است . با اينكه دهها سال است كه كارهاي عمراني در كشور به صورت سازمان يافته و طبق برنامه انجام مي گيرد.ولي توجه عمده اين برنامه ها و سازماندهي آن فقط به توليد (ساخت و ساز) معطوف است و وقتي كه آن طرح معين به پايان مي رسد با تشريفات ساده اي به گروه بهره بردار ( كه غالبا غير فني هستند)،تحويل مي شوندو بجز موارد استثنايي مسئوليتها در همين مرحله پايان يافته تلقي مي شود.
 در حالي كه مي توان به تعبيري مرحله تحويل موقت را آغاز مرحله اساسي طرح يعني تامين هدفهاي سرمايه گذاريهاي مربوطه تلقي كرد و در حقيقت هم چنين است با اين بيان ، عمل تحويل موقت يك كار را، نمي توان  يك جلسه تشريفاتي شمرد و با نشستي چند ساعته آن را پايان يافته به حساب آورد ، بلكه در مرحله تحويل موقت همه خواسته هاي طرح را با دقت بايد بررسي كرد و از درستي آن اطمينان كافي بدست آورد.
 

اسلاید 2 :

 

با شرح بالا ، اهميت تحويل موقت كارگاهها به خوبي آشكار مي شود .
تحويل موقت گارگاهها روند بازرسي ، آزمايش ،تنظيم و تثبيت شرايط كار سيستم ها و بالاخره تحويل كار و مدارك فني و حقوقي مورد نياز آن كار براي نگهداري ،راهبري و بهره برداري صحيح از طرح مورد نظر است .
تحويل موقت نياز به زمان مناسب و معقول دارد كه طي آن بازرسي ها و آزمايش و تنظيم شرايط كار بايد عملي شود.
بازرسي ها و بازبيني ها و بخشي از آزمايش ها ،تنظيم و تثبيت شرايط بعضي از سيستمها را مي توان در يك زمان معقول و محدود (دست كم يكماه)انجام داد ولي آزمايش،تنظيم و تثبيت همه سيستمها به زمان بيشتري مثلا حدود يكسال نياز دارد. به عبارت ديگر وظايف و مسئوليتهاي پيمانكار با صورتجلسه تحويل موقت خاتمه نمي يابد و در طي يك دوره يك ساله ادامه خواهد داشت.
در اين مورد نه تنها پيمانكار كه مشاور ، كارفرما و به ويژه گروه بهره بردار ، داراي مسئوليتي بس مهم هستند ، چون اين كارهاي انجام شده در واقع سرمايه هاي ملي و ميهني بوده كه بايد از آنها با دقت مراقبت شده و مورد بهره برداري قرار گيرند.

اسلاید 3 :

دراين مورد نكات زير قابل ذكر است: 1-فهرست بازرسي ،آزمايش ،تنظيم و تثبيت شرايط كار وتحويل كارگاه و مدارك فني آن بايد با دقت مورد استفاده قرار گرفته و تمام رديف هاي آن،مورد تاييد دستگاه نظارت قرار گيرد.
2- بخشي از اين فهرست كه با توجه به پيشرفت كارهاي انجام شده ودر زير كار (داخل شفتها و ترنج هاو غيره)مخفي شده است ،بايد با استناد به صورت جلسات ،انجام كارها مورد تاييد كميسيون تحويل موقت قرار گيرد.در صورتيكه براي دستگاه نظارت(عضو كميسيون تحويل موقت)ابهامي وجود داشته باشد،به طوري كه بازبيني كار مذكور ضرورت يابد،در اين صورت كميسيون تحويل موقت مي تواند با هزينه پيمانكار اين بازبيني را انجام داده و از درستي كار آگاهي و اطمينان كامل بدست آورد.

اسلاید 4 :

 
3-آزمايش هاي ضمن پيشرفت كار و صورت جلسات مربوط به آن مي تواند مورد استناد كميسيون تحويل موقت قرار گيردو پس از حصول اطمينان از درستي كار،بايد صورتجلسه مربوطه تنظيم و امضاء شود.
4-بخشي از آزمايشها و تنظيم و تثبيت شرايط طرح كه به شرايط آب و هوايي (شرايط پيك فصل گرم و يا سرد)مربوط مي شود،بايددر زمان مناسب و فصل مناسب انجام گيرد. اين مورد جزء شرايط تحويل موقت است و پيمانكار موظف به انجام آزمايش و تنظيم و تثبيت شرايط كار در موعد مقرر دارد.
5-در بازرسي ها و آزمايشها ،هرگاه نواقصي مشاهده مي شود:بايد بطور مشخص و با ذكر نقص در ليستي جداگانه (ليست نواقص)يادداشت شده و به امضاء اعضاء كميسيون تحويل موقت رسيده و به پيمانكار ابلاغ شود.چگونگي رفع نواقص و تكميل عمليات تحويل موقت تابع شرايط عمومي پيمان است.آثار نواقص بايد در فهرست بازرسي منعكس و مندرج باشدو پس از رفع نواقص مورد مربوطه در فهرست بازرسي نيز بايد مورد تاييد قرارگيرد.
 

اسلاید 5 :

6- آموزش جزءوظايف پيمانكار است. توصيه مي شودبهره بردار،كادر تاسيساتي نگهداري و راهبري گارگاه مربوطه را در مقطع آغاز كار اجراي تاسيسات به پيمانكار معرفي كند تا همگام با پيشرفت كار ،در كارگاه حضور يافته واز كم و كيف كارها آگاهي يابد.هرگاه كارفرما(بهره بردار)موفق نشود در زمان مناسب افراد مذكور را معرفي كند،در اين صورت پيمانكار موظف است سه ماه قبل از اتمام كارها ،آمادگي خود را براي آموزش كادر نگهداري تاسيسات و تجهيزات به كارفرما اعلام دارد. به هر حال پيمانكار موظف است آموزش كادر مذكور را از يك ماه قبل از تحويل موقت آغاز كند به طوري كه در عرض يك ماه ،كادر راهبري تاسيسات از آموزش و آمادگي كافي برخوردار شوند.

اسلاید 6 :

يك ساختمان كه به منظور توليد فرآورده داروئي ساخته مي شود مي بايست در كليه واحدهاي توليدي و فرايندهاي تعريف شده خود،با هدف استقرار يك معتبر سازي با كيفيت داراي مستندات مورد تاييد و مطابق با استاندارد معين شده ،باشد. به طور خلاصه مي توان گفت:
1- كليه ساختمانها ،تجهيزات و فرآيندهاي تعريف شده بايد مطابق با اصول و نيازهاي GMP طراحي گردد.
2-ساختمانها و تجهيزات بايد مطابق با اصول طراحي از پيش تعيين شده ، ساخته و احداث شود.
3- در ساختمانها و تجهيزات ساخته شده مطابق با اصول طراحي تعريف شده مي بايست بتوان يك محصول مشابه را به طور صحيح و با كيفيت توليد كرد.

اسلاید 7 :

1- طراحي مناسبDQ
2-آناليز و تحليل ريسك-RA
3-نصب مناسب-IQ
4-كاربري مناسب-OQ
5-اجراء و انجام مناسب-PQ
6-معتبر سازي فرآيند-PV
7-معتبر سازي تميزي-CLV
8-معتبر سازي سيستمهاي رايانه اي-CV
9-معتبر سازي گزارشات-VR
10-مرور معتبر سازي و كنترل تغييرات -ReV

اسلاید 8 :

وسايلي كه در سيستم هاي مختلف تاسيساتي مورد استفاده قرار مي گيرند به طور كلي مي توان به 4 بخش متمايز تقسيم كرد.
1-وسايل توليد انرژي گرمائي و سرمائي و دستگاههاي تابعه مانند ديگ و چيلر
2-خطوط و وسائل انتقال انرژي(لوله كشي،كانال كشي،پمپ و هوارسان)
3-وسائل تبادل و توزيع گرما و سرما(رادياتور،فن كوئل و هواساز)
4-سيستمهاي كنترل و ابزارهاي مربوطه
امروزه در هر يك از بخشهاي فوق با نوآوري و پيشرفتهاي چشمگيري روبه رو هستيم كه بيان جزئيات يك به يك اين تغييرات مقدور نيست ضمن اينكه در بعضي ازشاخه هاي تجهيزاتي و تاسيساتي اين اطلاعات جزء مدارك فني كارخانجات سازنده است كه به دليل رقابت شركتها با يكديگر دسترسي به آنها به راحتي ممكن نيست.

اسلاید 9 :

 
شركتهاي توليدي و صنعتي در رابطه با مسئله نگهداري و تعميرات تاسيسات و تجهيزات خود با سه راهكار مشخص روبرو هستند.                                                                                             
         1-انجام كليه امور خريد ،نگهداري و تعميرات را خود بر عهده بگيرند.
2- انجام كليه امور خريد، نگهداري و تعميرات را به پيمان بگذارند
3- بر اساس تركيبي از دو روش بالا عمل نمايند.
 
  با توجه با اينكه در موسسه از روش سوم استفاده مي گردد لذا توضيحاتي مختصر در مورد شرايط عمومي پيمان لازم به نظر ميرسد
 

اسلاید 10 :

فصل چهارم شرايط عمومي پيمان شامل دوره تضمين ،نحوه پرداخت و تحويل كار مي باشد لذا قبل از انجام و تحويل پروژه
مي بايست اقداماتي به شرح زير انجام داد. 1-پس از اينكه عمليات موضوع پيمان تكميل گرديد و كار آماده بهره برداري شد ،پيمانكار از مهندس مشاور تقاضاي تحويل موقت مي كند و نماينده خود را براي عضويت در هيات تحويل معرفي مي نمايد
2-بررسي واظهار نظر دستگاه نظارت (نظارت مقيم)مبني بر انجام دست كم 97 درصد عمليات موضوع پيمان برطبق مشخصات فني نقشه ها و دستور كارها

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید