بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

پیکاسا، یک نرم افزار نمایش و سازماندهی تصاویر است که برای ویرایش و شخصی سازی عکس های دیجیتال کاربرد دارد. این نرم افزار علاوه بر این، امکان اشتراک گذاری عکس Photo Sharing را هم دارا بوده و به کمک آن قادر خواهید بود تا تصاویر خود را از طریق Picasa برای دوستان خود به اشتراک بگذارید.

اسلاید 2 :

این نرم افزار در ابتدا توسط شرکت Lifescape طراحی و پیاده سازی شد. در سال ۲۰۰۲ شرکت اینترنتی Google این نرم افزار را خریداری کرد و در سال ۲۰۰۴ رسما بعنوان یکی از نرم افزارهای این شرکت و در تملک گوگل درآمد, و بعنوان نرم افزار رایگان، در اختیار کاربران قرار داد.

اسلاید 3 :

Picasa برگرفته از ترکیب بین چند حرف لاتین است؛ نام نقاشی فرانسوی به نام پابلو پیکاسا Pablo Picasso و عبارت فرانسوی مای کاسا Mi Casa که ترجمه انگلیسی آن My House می باشد و عبارت Pic که مخفف Picture به معنای عکس می باشد.

اسلاید 4 :

این نرم افزار با آخرین نسخه های ویندوز XP، ویندوز ۷، و Mac OSx سازگاری دارند و از وبسایت گوگل پیکاسا، قابل دریافت هستند.
در نسخه های جدیدترین این نرم افزار قابلیت های جدیدی افزوده شده است برای مثال، افزونه ای برای آپلود عکس، امکانات ویژه برای کابران گوگل پلاس جهت مدیریت عکس های خود، امکان ایجاد آلبوم تصاویر و چندین امکانات ویژه دیگر که جدیدا به این نرم افزار افزوده شده است.

اسلاید 5 :

Picasa از لحاظ مدیریت عکس های ابزار بسیار مفیدی محسوب می شود. با استفاده از این نرم افزار می توانید تصاویر خود را دسته بندی کرده و برای تصاویر خود آلبوم بسازید. می توانید با برچسب گذاری روی عکس ها به راحتی و با یک جستجوی ساده عکس خود دسترسی داشته باشید. همچنین می توانید از تصاویر موجود در پیکاسای خود در سایر نرم افزارهای دیگر مثل فتوشاپ، لایت روم و غیره استفاده کنید.

اسلاید 6 :

موتور جستجوی عکس گوگل به نحوی از پیکاسا تقلید می کند! به کمک Picasa علاوه بر اینکه جهت جستجوی عکس، می توانید از کلمات کلیدی استفاده کنید، قادر خواهید بود از طریق بخش شناسایی رنگ ها، دقیق تر به عکس مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنید؛ پیکاسا می تواند عکس مورد نظر شما را بر اساس رنگ ها و پیکسل ها جستجو کند. بنابراین Picasa برای افرادی که از تعداد زیادی عکس در رایانه خود استفاده می کنند، می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد و امکان راحت مدیریت آن ها را فراهم کند.

اسلاید 7 :

این نرم افزار بخش اضافه و جداگانه ای برای نمایش عکس ها ندارد، بلکه بیشتر از آن بعنوان ویرایشگر و یا ابزار سازماندهی عکس ها استفاده می شود. امکان ویرایش مشخصات جزئی یک عکس مشاهده بصورت اسلاید و … از دیگر مزایای این نرم افزار می باشند.

اسلاید 8 :

پشتیبان ذخیره می کند. به این ترتیب اگر به هر دلیلی عکس جدید از بین رفت قادر خواهید بود از تصویر پشتیبان گرفته شده استفاده کنید. در ورژن های جدیدتر این نرم افزار بجای پشتیبان گیری از کل عکس و اشغال حجم از فضای هارد، تغییرات اعمال شده روی عکس ها توسط کاربران در فایلی به نام Picasa.ini ذخیره می شد و اگر نیاز بود تصویر به حالت عادی آن برگردد، با بازخوانی این فایل عمل Recovery عکس انجام می شد.

اسلاید 9 :

در ۱۵ آگوست ۲۰۰۶ میلادی، شرکت گوگل اعلام کرد که از تکنولوژی پیشرفته Neven در پیکاسا بهره گرفته است! گوگل از این فن آوری برای تشخیص چهره افراد در این نرم افزار استفاده کرده است. تکنولوژی تشخیص چهره توسط پیکاسا در عکس های دیجیتال و تصاویر ویدیویی با موفقیت پیاده سازی شد. به کمک الگوهایی که به این نرم افزار می دهید براحتی می توانید عکس فرد مورد نظر خود را در میان آلبوم خود پیدا کنید.

اسلاید 10 :

به کمک PWA قادر خواهید بود عکس های خود را تا سایز بیش از ۲۰۰۰ پیکسل بصورت رایگان در اینترنت ذخیره سازی و اشتراگ گذاری کنید. و یا عکس های کوچکتر خود را در گوگل پلاس منتشر کنید و یا حتی ویدیوهای خود را (کمتر از ۱۵ دقیقه فایل ویدیویی) در قضای امن در وب و در سرورهای گوگل ذخیره سازی کنید. حجمی که به هر کاربر اختصاص داده شده است، ۱ گیگابایت فضای رایگان می باشد. نرم افزار قابلیتی دارد که اگر تصاویر بیشتر از سایز مجاز بارگذاری شود، بطور خودکار به اندازه مجاز تنظیم و بارگذاری می شود.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید