بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----


اسلاید 1 :


 ”چرا موضوع ” جستجوی موثر در اینترنت و وب ”

جستجو در اینترنت و وب یعنی یافتن سوزن در انبار کاه به حجم بیش از 9,058,044,651 صفحه ( وب مرئی )

حجم بالایی از اطلاعات استراتژیک سازمان ها با روش های معمول جستجو و باز یافت اطلاعات در دسترس نیست ( وب نامرئی )


اسلاید 2 :


تعداد وب سایت های موجود در دنیای وب امروزه به طور چشمگیری افزایش یافته است.

تعداد وب سایت ها از 133 عدد در ژوئن 1993 به 2500 عدد در ژوئن 1994 و 28 میلیون در ژانویه 2001 افزایش یافته و این روند پس از سال 2001 با سرعت غیرقابل تصوری ادامه دارد.

در پایان دسامبر 2008 تعداد 186 میلیون وب سایت ثبت شده است یعنی سالانه بیش از 22 میلیون وب سایت جدید ثبت می شود.

طبق آخرین آمارها اکنون ده ها میلیارد صفحه وب سایت روی بیش از صد میلیون وب سرور در دسترس علاقه مندان به اینترنت و وب قرار گرفته است.

 

اسلاید 3 :


طبق آمار ارائه شده توسط برترین موتورهای جست وجو حدود 20 میلیارد صفحه وب سایت توسط یاهو و حدود 24 میلیارد صفحه توسط گوگل فهرست شده و در لیست نتایج جست وجو قرار گرفته اند.

اگرچه وجود این میزان اطلاعات در وب باعث افزایش دسترسی کاربران به اطلاعات مورد نیاز خواهد شد ولی وجود ده ها میلیارد صفحه وب سایت می تواند سردرگمی را نیز برای کاربران نه چندان حرفه یی به همراه داشته باشد.

.

اسلاید 4 :


رشد اینترنت و وب

رشد نمایی اینترنت و وب ضرورت آموزش و کار در زمینه مهارت های جستجو و باز یافت اطلاعات را توجیه می کند.

اسلاید 5 :


امروزه موتورهای جستجوی زیادی بر روی شبکه وب و دنیای مجازی سایبر فعال هستند که هر یک الگوریتم جستجوی خاص خود را دارد و به نحوی به جستجوی سایت های موردنظر شما می پردازند.

اما یکی از پرکاربردترین و مفیدترین موتورهای جستجو گوگل (Google) نام دارد که این روزها جام پیروزی را از دیگر رقبا ربوده است و روز به روز بر تعداد کاربران خود می افزاید.

بدون تردید شما هم حداقل برای یکبار گذرتان به   

http://www.google.com

خورده است و صفحه ساده و در عین حال پرقدرت این جستجوگر را دیده اید.

اسلاید 6 :


برای جستجو نمودن یک موضوع در گوگل کافی است که چند کلمه توصیفی و اصلی موضوع را در نوار مربوطه تایپ نمایید و سپس کلید Enter را فشار دهید و یا اینکه روی دکمه Search که در جلوی نوار جستجو تعبیه شده است کلیک نمایید، تا به لیستی از وب سایت های مرتبط با موضوع دست یابید
از آنجاییکه گوگل وب سایت هایی را لیست می کند که «همه» کلمات مورد جستجوی شما در آن باشند لذا می بایست سعی کنید تا در نوار جستجو، کلماتی را وارد کنید که اساسی تر هستند و از وارد کردن کلمات اضافی بپرهیزید تا نتایج جستجو به آنچه که شما می خواهید نزدیکتر باشند


اسلاید 7 :


  یا  نوار ابزار گوگلgoogle.toolbar

با اضافه کردن نوار ابزار گوگل به مرورگرتان، از این پس می‌توانید کار جستجو را با سرعت و راحتی بیشتری انجام دهید. یکی دیگر از امکانات این نوار ابزار، جلوگیری از نمایش پنجره‌های تبلیغاتی است. برای دریافت این برنامه و کسب اطلاعات بیشتر به نشانی toolbar.google.com مراجعه کنید.

اسلاید 8 :


اگر میخواهید کلمات تایپ شده در جستجو باشند آنها را با فاصله بصورت ساده در کنار هم بنویسید.

ریزش مو مردان

اسلاید 9 :


اگر بخواهیم نتایج جستجوی به جای شامل بودن چند کلمه یک جمله چند کلمه ای را بدون کاستی شامل شود از دابل کوتیشن (Double Quotation ) استفاده می کنیم

”ریزش مو مردان"

اسلاید 10 :


اگر میخواهید یکی از کلمات شما حداقل در نتایج بگذاریمOR  باشند بین آنها باید

 مردانOR  مو OR ریزش

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید