بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

   آشنائي با اصول شئ گرائي

  درك نقش اصول شئ گرائي در كنترل پيچيدگي   

    سيستمهاي نرم افزاري

  درك مزاياي مدل شئ و كاربردهاي آن

اسلاید 2 :

  مقدمه

 روشهاي طراحي 

  تجريد  Abstraction

  محصور کردن  Encapsu ation

  واحدبندي  Modu arity

  سلسله مراتب  Hierarchy

  مزاياي مدل شئ و كاربردهاي آن

اسلاید 3 :

  نقش نرم افزار در روزهاي اوليه عصر كامپيوتر

 

  • نقش ثانويه تلقي مي شد(Afterthought)
  • هزينه اساسي طراحي يك سيستم كامپيوتري از آن سخت افزار بود
  • بيشتر نرم افزارها بوسيله يك نفر توليد مي شدند

اسلاید 4 :

  • نقش نرم افزار در روزهاي اوليه عصر كامپيوتر (ادامه)
  • فرايند طراحي به صورت ضمني در ذهن برنامه نويس انجام مي شد
  • زبان رايج: زبان ماشين سپس اسمبلي ابداع شد
  • قابليت سخت افزار بسيار محدود بود برنامه ها كوچك و ساده بودند
  • ظاهراً نيازي به مستندسازي نبود

اسلاید 5 :

  نقش نرم افزار در روزهاي كنوني

  • نقش بسيار اساسي
  • هزينه اساسي طراحي يك سيستم كامپيوتري از آن نرم افزار است
  • بيشتر نرم افزارها بوسيله تيمهاي چند نفره توليد مي شوند
  • فرآيند طراحي به صورت صريح در خارج از ذهن برنامه نويس انجام مي شود

اسلاید 6 :

  • نقش نرم افزار در روزهاي كنوني (ادامه)
  • سخت افزار سريعتر، ارزانتر، و قابل اطمينان تر اقتصادي شدن فرايند خودكارسازي بسياري ازكاربردهاي صنعتي و تجاري      تقاضا براي نرم افزارهاي پيچيدهتر
  • زبانهاي رايج: زبانهاي سطح بالا، ساخت يافته و شئگرا
  • درك اهميت مستندسازي سيستمها
  • احساس نياز به روشهاي تحليل و طراحي

اسلاید 7 :

   روش شيءگرا در توسعة نرم افزار اولين بار در اواخر دهه ۱۹۶۰ براي توسعه نرم افزار به كار گرفته شد. ولي ۲۰ سال طول كشيد تا فنآوري شيء گرا به طور گسترده مورد استفاده قرار گيرد. در سرتاسر دهه ۱۹۹۰ ، مهندسي نرم افزار شيء گرا الگوي انتخابي بسياري از نرم افزار نويسان شد

اسلاید 8 :

    فنآوري هاي شيء گرا منجر به استفاده مجدد مي شود و استفاده مجدد (از مؤلفه هاي برنامه) منجر به توسعه سريعتر نرم افزارها و برنامه هايي با كيفيت بالاتر مي شود. نگهدراي نرم افزارهاي شيء گرا آسانتر است زيرا ساختار آن ذاتاً فاقد پيوستگي است. اين موضوع، به هنگام اعمال تغييرات، اثرات جانبي كمتري به وجود مي آورد و براي مهندس نرم افزار و مشتري دردسر كمتري ايجاد مي كند. به علاوه، تطبيق دادن و تغيير دادن اندازة سيستم هاي شيء گرا آسانتر است

    (يعني سيستم هاي بزرگ را مي توان با مونتاژ كردن زيرسيستم هاي قابل استفاده مجدد ايجاد كرد).

اسلاید 9 :


موجوديتي است غير قابل استفاده مستقيم، شامل مجموعه اي از متغيرها به عنوان صفات كلاس و خطوط برنامه اي از جنس تابع  و رویه ها به عنوان بخشي از عملكرد آن

اسلاید 10 :

  در ساده ترين حالت، يك شيء، نمونه اي است كه از روي يك کلاس ايجاد شده است. چون کلاس نمی تواند عملياتي باشد ، ولي نمونه هاي توليد شده از آن قابليت اجرايي خواهند داشت. در كاملترين حالت يك شيء موجوديتي است كاملاً مستقل با مسووليتهاي شخصي خويش كه در لحظة توليد از كلاس مرجع خود بوجود آمده يا متولد شده و در پايان مسووليتهاي خود مي بايد از بين برود.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید