بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

انواع بسته بندی های موجود:

  • يكي از روشهاي طبقه بندي بسته بندي ها طبقه بندي آنها بر اساس جنس مواد مصرفي است

اسلاید 2 :

  • ظروف فلزي يا حلبي
    تاريخچه ساخت ظروف فلزي در دنيا

    و در ايران

    مزاياي قوطي فلزي

    معايب قوطي فلزي

اسلاید 3 :

  • بسته بندی مدرن

     روزانه بیش از پنج میلیارد لیتر آب آشامیدنی، شیر، آب میوه و سایر مواد غذایی مایع در جهان مصرف می شود. بسته بندی و روش نگهداری نقش مهمی در حفظ کیفیت این محصولات دارد. در واقع مواد غذایی سالم باید بدون نیاز به افزودن مواد نگهدارنده و یا نگهداری در یخچال، بسته بندی شود و در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد. چنین امری چگونه ممکن است؟ مقاله حاضر در صدد ارائه تاریخچه مختصری از روش های بسته بندی و تشریح آخرین فناوری ها در این زمینه است که در قالب بسته بندی اسپتیک ظهور پیدا کرده است.

اسلاید 4 :

انواع بسته بندی

     امروزه انواع بسته بندی در بازار به چشم می خورد که از مواد مختلف نظیر کاغذ، پلاستیک، فلز یا شیشه ساخته می شوند. اما شیوه اصلی برای شناخت بسته بندی ها ، تقسیم آنها به «انعطاف پذیر» ، «نیمه منعطف» و «سخت» است. بسته بندی به شیوه منعطف شامل کیسه های کاغذی، پوشش های پلاستیکی که چیپس در آن ریخته می شود و پاکت های کاغذی یا نایلونی که وسایل خریداری شده برای منزل حمل می شوند.  

رنگ در گرافیک بسته بندی

     نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد استفاده ی به جا از رنگ هاست به عنوان مثال رنگ سبز در جایی بیانگر فساد و پوسیدگی ودر جایی بیانگر طراوت و تازگی باشد.
در انتخاب رنگ مواد غذایی و نوشیدنی ها علاوه بر توجه به رنگ مواد غذایی می توان با توجه به ویزگی های گروه مصرف کننده از رنگ ها به عنوان ابزاری قدرتمند بهره جست.
به عنوان مثال در طراحی جعبه ی چای گیاهی می توان از رنگهای ملایم و لطیف که مترادف فراورده های گیاهی است بهره گرفت اما برای چای خشک می توان از زمینه ی تیره برای حس مرغوبیت محصول در مشتری استفاده کرد.
 

اسلاید 5 :

صنایع غذایی شامل:

  خطوط تولید انواع کنسرو، خطوط تولید انواع کنستانتره، خطوط تولید انواع شیرینی شامل (آب نبات، شکلات، ویفر و غیره).

صنایع بسته بندی:

  تجهیزات مربوط به صنایع بسته بندی که به کشورهای مختلف جهان صادر گردیده است می تواند در ارائه بهتر محصولات نقش اساسی داشته باشد.

  بسته بندی سهم بسزایی در فروش کالا دارد زیرا نیمی از مشتریان با مشاهده کالا در بسته بندی مناسب و جذاب تصمیم به خرید می گیرند.

اسلاید 6 :

مشخصات فنی:
۱- دستگاه بسته بندی گرانول، مخصوص بسته بندی حبوبات، غلات حجیم شده، ماکارونی فرمی، نمک کریستال و مواد شوینده و ...

  ۲- دستگاه های بسته بندی انواع پودر، مخصوص بسته بندی آرد، ادویه جات، مواد شیمیایی و ...

اسلاید 7 :

۳- دستگاه های بسته بندی گرانول مخصوص بسته بندی چیپس، چای، خشکبار، سبزی و میوه خشک، و قند
و شکر و ...

۴- دستگاه های قوطی پر کن پودری و گرانول جهت بسته بندی مواد پودری شامل آرد، ادویه جات، مواد شیمیایی و خشکبار، دانه قهوه، حبوبات و ... در قوطی های فلزی،شیشه ای و پلاستیکی (PET).

اسلاید 8 :

۵- دستگاه های بسته بندی ساشه جهت بسته بندی موادی شامل شکر، قهوه، نمک و ... در اندازه های کوچک (یک نفره).

جهت بسته بندی انواع قطعات بدون تعویض قالب به صورت اتوماتیک و نیمه اتوماتیک و به طریقه مکانیکی و پنوماتیکی مناسب جهت بسته بندی لوازم آرایشی، تولیدات بهداشتی، دارویی، صنعتی و شیمیایی، جعبه، کارتن، شیشه، لیوان،‌ بطری، نوشابه، حشره کش، مواد غذایی، انواع کنسرو و کمپوت، قوطی پنیر، کاغذ دیواری، طاقه و رول پارچه، کاشی و سرامیک، بخاری و ماشین لباسشویی، پالتهای سیمان، پالتهای چسب و قطعات صنعتی و ...

اسلاید 9 :

فناوري نانو چيست ؟

  • فناوري نانو هنر و علم دستكاري و بازچيني اتم ها براي ساخت مواد ، ابزار ها و سيستم هاي مفيد در مقياس يك ميلياردم متر است .
  • منظور از مقياس نانو ابعادي حدود nm1 تا nm100 است.

اسلاید 10 :

نانوتكنولوژي علم مطالعه و تحقيق پديده ها و عملكردها در سطح اتمي، ملكولي و نانو ملكول مي باشد. اين عمل داراي كاربرد در زمينه هاي مختلفي مي باشد، صنايع غذايي يكي از موضوعاتي مي باشد كه به آن توجه بيشتري شده است و اولين عرصه در صنايع غذايي كه نانو تكنولوژي بر آن موثر است، بسته بندي مواد غذايي مي باشد. دركل هدف از بسته بندي مواد غذايي اين است كه هم زمان نگهداري آنها افزايش يابد و هم مواد غذايي به طور كامل ا زخطر عوامل فساد دروني و يبروني و ميكروبي حفظ شود.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید