بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

صفحات سرويس دهنده فعال ( Active Srerver Pages) يك تكنولوژي در زمينه برنامه نويسي در سرويس دهنده ها مي باشد كه توسط شركت مايكروسافت براي ايجاد صفحات پويا در اينترنت وشبكه هاي داخلي ( Interanet ) طراحي شده است .
ASP بر اين اساس بنا شده است كه به همراه HTML براي ايجاد صفحات وب پويا استفاده شود. در حقيقت ASP‌ كدهاي HTML را ايجاد مي نمايد .

اسلاید 2 :

1) متون ساده ای كه به طور مستقيم در صفحة نمايش نشان داده مي شوند .
2) كد های HTML كه براي مرورگر چگونگی نمايش متن را تعيين می كنند. اين كدها بين دو علامت < > قرار می گيرند و در سمت سرويس گيرنده اجرا می شوند و به آنها تگ گفته مي شود .
3) معمولاً قسمتی هم كد ASP . اين كدها بين دو علامت قرار می گيرند و در سمت سرويس دهنده اجرا می شوند .

اسلاید 3 :

- مي توانيد كدهايي بنويسيد كه در سرويس دهنده ي وب اجرا شود .
- اشيائي دارد كه با استفاده از آنها كارهاي زيادي مي توانيد انجام دهيد مثل Request ، Response و غيره كه در قسمتهاي بعدي آنها را شرح مي دهيم .
- مي توان با استفاده از اشياء اكتيوايكس قابليتهاي ASP را گسترش داد .
با استفاده از ASP مي توانيد اطلاعات مورد نظر خود را با پايگاه داده هاي مختلف (مثل Access يا SQL Server و ... ) رد و بدل كنيد .

تفاوت اصلي HTML محض با ASP در اينست كه HTML روي مرورگر تفسير يا ترجمه مي شود و روي سرويس دهنده اجرا نمي شود ، در حاليكه ASP روي سرويس دهنده اجرا مي شود و حسن آن در اينجاست كه با نوشتن كدي كه بر روي سرويس دهنده ی وب اجرا مي شود ، به امكانات بيشتري دست خواهيد يافت .

اسلاید 4 :

برای ایجاد یک صفحه به زبان asp نیاز است شما با کدهای html آشنا باشید. همچنین ساختار کلی صفحات وب را بشناسید تا بتوانید در این راه موفق باشید. امکانات مورد نیاز برای ساخت صفحات asp بر روی کامپیوتر شخصی : - با توجه به اینکه دستورات asp باید بر روی سرویس دهنده اجرا شوند ، ابتدا باید کامپیوتر شخصی را به وسیله ی یک شبیه ساز به سرویس دهنده تبدیل کرد. در ویندوز XP نرم افزاری وجود دارد که به طور پیش فرض نصب نیست و باید آنرا جداگانه و از روی سی دی ویندوز XP نصب کرد که نامش Internet Information Services ( IIS ) است. در ادامه چگونگی نصب این نرم افزار را آموزش خواهیم داد. - آشنایی با یک زبان برنامه نویسی مثل java و vb - ابتدایی ترین ویرایشگر متن مثل Notepad * در صورت نیاز به انجام کارهای حرفه ای طراحی وب ، احتیاج به یک نرم افزار قدرتمند شیء گرا مثل Visual Studio 2008 دارید.

اسلاید 5 :

ابتدا سی دی ویندوز را در سی دی رام قرار می دهیم چرا که این نرم افزار جانبی از روی سی دی ویندوز نصب می شود. سپس وارد آدرس زیر می شویم :

اسلاید 6 :

حال به درایو ویندوز فعال خود می رویم برای اطمینان
ازنصب IIS پوشه ای به نام Inetpub را جستجو می کنیم.
به طور مثال آدرس زیر را در نظر بگیرید :

در Inetpub پوشه ای به نام wwwroot وجود دارد که از این پس باید فایل های ASP خود را در اینجا کپی کنیم تا عمل شبیه سازی سرور و اجرای دستورات ASP را برایمان انجام دهد.

اسلاید 7 :

برای دیدن صفحه ی تست مربوط به ASP باید در مرورگر اینترنت خود آدرس زیر را بنویسیم : http://localhost بعد از زدن Enter وارد صفحه ی زیر می شویم که یک صفحه آزمایشی است :

اسلاید 8 :

حال صفحات ASPخود را در آدرس زیر کپی می کنیم : C : \ Inetpub \ wwwroot برای دسترسی و اجرای صفحات خود باید در اینترنت اکسپلورر خود به این ترتیب آدرس دهیم : localhost /[ Folder name ] / [File name.asp ] * * *

اسلاید 9 :

در این قسمت 8 سربرگ ( Tab ) داریم که در اینجا مهم ترین آنها را که مورد نیاز ما است ، شرح می دهیم. سربرگ Home Directory : در این قسمت می توانیم یک دایرکتوری مجازی بسازیم و صفحات مان را در آنجا قرار دهیم. پیش فرض این دایرکتوری همانی است که در فصل های قبل شرح داده شد. همچنین می توانیم تعیین کنیم که این دایرکتوری در محلی دیگر در شبکه است ( مثل کامپیوتر دیگر ) و یا آدرسی در اینترنت است.

اسلاید 10 :

سربرگ Documents : در این قسمت باید تعیین کتیم که صفحه اصلی وبسایت مان که باید در ابتدا بار شود به چه اسمی است مثل : default . Asp همچنین می توانیم برای تمام صفحات وبسایت مان پاورقی درست کنیم. * می توانیم چند نام به عنوان پیش فرض اضافه کنیم تا در صورت وجود نداشتن صفحه با آن نام ، به جستجوی صفحه ای با نام بعدی بپردازد.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید