بخشی از پاورپوینت

 

اسلاید 1 :

قوطی کردن آناناس:

به کمک دستورالعمل زیر می توان آناناس را در منزل کنسرو کرد به این منظور می توان آناناس را به تکه های حلقه ای و یا بزرگ خورد کرد. ما پیشنهاد می کنیم که پس از باز کردن کنسرو مقداری شکر برای درست کردن شربت رقیق آناناس اضافه کنیم و در صورت تمایل می توانیم از شربت غلیظ تر در این فرآیند استفاده کنیم.

به یاد داشته باشیم که در این حال از دستور العمل غذایی مختلف پیروی کنیم. پیشنهاد می شویم در کنسرو سازی از میوه های ارگانیک که سم پاچی نشده اند استفاده کنیم، برای ثابت نگه داشتن رنگ آن از آبلیمو استفاده کنیم.

اسلاید 2 :

دستور العمل تهیه کمپوت آناناس:

1-ابتدا آناناس را پوست کنده و به صورت هسته ای خرد می کنیم.

2-با ترکیب شکر و آب در داخل یک قابلمه شربتی را درست کنیم و تا آب شدن شکر محلول را حرارت و سپس جوش دهیم.

3-آناناس را به محلول مورد نظر اضافه می کنیم و به مدت 10دقیقه به آرامی بجوشد.

4-به محلول آبلیمو اضافه شود.

5-محلول مورد نظر را می توانیم با روش گرم بسته ای کنسرو کنیم .

6-کنسرو را به مدت 15 دقیقه با آب بشوییم.

7-پس از فرآیند کنسرو از آب جوش انتقال داده و در محلی برای خنک شدن  قرار می دهیم،در انتها برچسب می چسبانیم.

اسلاید 3 :

شدت غلظت شربت از طریق زیر مشخص می شود:

تقریباً همه ی انسانها از خوردن کنسرو آناناس لذت می برند، اما بعضی از زنان خانه دار تمایل به درست کردن آن ندارند.چون وقتی به سبک خانگی درست می شوند سفت و کم مزه می شوند،زیرا بر اثر اضافه کردن شکر به میوه و سبزیجات محلول سفت به وجود می آید.

وقتی که محصول داخل شیشه و همراه محلول قرار می گیرد و داخل شیشه پخته می شود.این محصول بهتر از محصولی خواهد بود که از طریق کتری و آتش به وجود می آید.اما به یاد داشته باشید که تکه ی آناناس به علت سفتی بوجود می آید به راحتی در داخل شیشه قرار نمی گیرد پس بنابراین ابتدا باید طبق فرآیندی نرم و خوش طعم شود.به این فرآیند اولیه تغییر رنگ می گویند.

اسلاید 4 :

در فرآیند تغییر رنگ باید به اندازه کافی از آب استفاده کنیم تا حدی که میوه ها در آن غوطه ور شوند از این فرآیند برای تهیه شربت نیز استفاده کرد ،بنابراین از آب محتوی آناناس در این فرآیند می توان استفاده کرد.برای تهیه کنسرو میوه های دیگر به علت اسید این آب قابل استفاده نمی باشند.

پس از جوشاندن آناناس در آب آن را در آب سرد قرار دهیم تا سرد شود،هرگز آن را در آب سرد رها نکنید،زیرا طعم آن از بین می رود،پس از این مرحله آناناس را در شیشه یا قوطی استریل شده بسته بندی می کنیم.

آناناس به مدت 30دقیقه در یک ظرف حاوی آب گرم استریل می شود.برای استریل کردن آناناس با توجه به محل استریل به شرح زیر متفاوت است.

اسلاید 5 :

1-30دقیقه در ظرف بخار فشرده

2-25دقیقه در محلول آب

3-25دقیقه بخار فشار 5 پوند

4- 18دقیقه  در دیگ بخار با فشار 10پوند

پس از استریل کردن قوطی ها جابه جا شده و در آن را به طور کامل بسته می شود و سپس تست نشتی بر روی آن ها انجام می شود.بهترین شربت آناناس شربت رقیق و نیم رقیق می باشد.به ازای هر دو فنجان آب فرآیند سه فنجان شکر مورد نیاز می باشد.

برای بدست آوردن محلول رقیق آن را تا حل شکر گرما می دهیم و برای بدست آوردن محلول نیم غلیظ آن را به مدت 4دقیقه حرارت دهیم.

اسلاید 6 :

مراحل کنسرو کردن آناناس:

1-ابتدا آناناس را به تکه های دلخواه خرد کرده.

2-سپس پوست تکه های بدست آمده را جدا می کنیم.

3- به کمک هسته جدا کن هسته آناناس را جدا می کنیم .

4-آناناس را به مدت 5دقیقه با استفاده از سبد سیمی در آب بجوشانیم.

5-آناناس را مختصر در آب سرد قرار دهیم.

6-با استفاده از آب محلول شربت رقیق و نیمه غلیظ بدست می آوریم.

7-آناناس را در شیشه های گرم استریل قرار دهیم و شربت به دست آمده را بر روی آن می ریزیم.

8-با استفاده از روشهای بالا آناناس را استریل می کنیم در انتها قوطی ها را منتقل کرده و در آنها را محکم و برچسب بر روی آن می بندیم.

 

 

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید