بخشی از مقاله

كـارت محـافظ HDSafe چیـست؟
كارت محافظ HDSafe انقلابی در زمینه تكنولوژی محافظت از اطلاعات موجود بر روی كامپیوترها می‏باشد و نهایت محافظت را از هرگونه خرابی ، یا تغییرات خواسته و ناخواسته شامل پاك شدن اطلاعات خرابی فایل‏ها ، از بین‎ رفتن سیستم‎ عامل و یا حتی فرمت‎ نمودن و یا پارتیشن‎بندی هارد ، ویروسی‏ شدن سیستم را بعمل می‏آورد.
كارت محافظ HDSafe در عرض چند ثانیه نصب می‏شود و هارد ردیسك را با هر سایز محافظت نموده و بلافاصله و تنها بایك Reboot نمودن ساده كلیه اطلاعات بازیافت می‏شود.


قویترین سیستم بازگردان اطلاعات
كامپیوترها برای ما تسهیلات فراوانی ایجاد می‎كنند و سبب شده‏اند كه كارها با سهولت و سرعت غیرقابل تصوری پیش رود ، هرچند كه در مواقعی بر اثر اشتباهات عمدی و غیرعمدی، Shutdown كردن غیر معمول،آلودگی ویروسی و تغییرات در فایلهای سیستمی مشكلاتی را برای ما پدید می‏آورد.مدیران سیستم‎ها همواره از تغییرات عمدی و غیرعمدی در سیستم‏ها ، گم‎ شدن فایل‎ها و جود فایل‏های اضافی و بی ‏ارزش و خرابی ناشی از ویروسی‎ شدن سیستم، نصب مجدد و گاهاً روزانه سیستم عامل‏ها مشكلات زیادی را تحمل می‏كنند .

با وجود كارت محافظ تمامی مشكلات ازبین می‏رود.
با نصب کارت محافظ بر روی یکی از Slotهای PCI کامپیوتر و یک Restart ساده کامپیوتر شما به یک سیستم بسیار قدرتمند محافظت از سیستم در مقابل خرابکاری ها، ویروس، تغییرات در سیستم عامل و ... مجهز خواهد شده و می توانید حتی عملیات بسیار خطرناک مانند پاک نمودن فایل ها، فرمت کردن، FDisk و ... را به راحتی و بدون هیچگونه نگرانی انجام دهید. با انجام Restart تمامی اطلاعات شما بازگشته و سیستم بطور عادی کار می نماید.
موارد استفاده از کارت محافظ


1- كاربران عادی : محافظت اطلاعات هارد دیسك:
● حتی اگر سیستم عامل را پاك نمایید ،‌كلیه اطلاعات بایك بوت ساده بر می‏گردد.
● مراقبت از PC درمقابل ویروسها
● مراقبت از سیستم عامل در برابر پاك شدن تصادفی فایلها
۲- شركتها و مراكز تجاری مراكز آموزش كامپیوتر ، مؤسسات آموزشی و كافی‎نت‎ها :
● دیگر نگران از تغییرات در سیستم توسط افراد نخواهید بود.


● بهترین ابزار برای مدیران شبكه و سیستم ها می باشدو تمامی مشكلات با یك Restart حل خواهد شد.
● مراقبت از سیستم عامل در برابر ویروسها


۳- مراكز آموزشی :
● رفع نگرانی از خراب شدن سیستم‎ها توسط دستورات خطرناك دانشجویان
● محافظت از سیستم‎ها و جلوگیری از اتلاف وقت مدیران سیستم
ویژگیها و خصوصیات کارت محافظHD Safe
1- نصب سریع و محافظت از اطلاعات اصلی : كارت محافظ ظرف مدت چند ثانیه روی سیستم نصب می‏گردد و كلیه اطلاعات بر روی پارتیشن‏ها را محافظت می‏نماید.
2- یكپارچه سازی نرم افزار با سخت افزاربطوری كه با هیچگونه عملیاتی نمی توان آنرا را از بین برد.
3- محافظت سریع بدون پارتیشن بندی مجدد و یا نصب مجدد سیستم عامل


4- تعیین پارتیشن های موردنظر جهت محافظت به انتخاب كاربر
5- محافظت از CMOS بطور هوشمندانه و اعلام پیام هشدار دهنده به هنگام تغییرات در CMOS
6- محافظت در برابر ویروس ها
7- ذخیره اطلاعات و ایجاد وضعیت پایدار جهت محافظت از سیستم
8- بازیافت سریع اطلاعات تنها در یك چشم برهم ردن
9- مدیریت دسترسی با ایجاد رمز عبور
10- امكان Uninstall نمودن
11- تنظیم مدل های مختلف بازیافت مثلاً اتوماتیك ، دستی ، زمان بندی و ... .
12- پشتیبانی از سیستم عامل Windows شامل NT / 2000 / XP / 9X ME/2003 & DOS
13- فرمت فایل های مورد پشتیبان FAT16/FAT32/NTFS/Big DOS & ...
14- سازگار با هارد دیسک های SCSI,EIDF,IDEبا ظرفیت‎های ‏مختلف و نیز ATA100 ، ATA 600 ، ATA 33 ,SATA و ....
15- نیاز به تنها 05. % فضای هارد جهت نصب .
شرکت HD safe technology به تازگی محصولی سخت افزاری را به دنیا معرفی کرده که در زمینه باز گردانی اطلاعات انقلابی بزرگ محسوب میشود . با پیشرفت دنیای کامپیوتر هر روز هم به خطراتی که ممکن است کامپیوترها را تهدید کند اضافه میشود و حفاظت از اطلاعات هم به همین ترتیب از ارزش بالایی برخوردار است . با این اوضاع واقعا آشفته سیستم عامل ویندوز و باگهای مختلفی که این سیستم عامل از آن برخوردار است و پیشرفت روز افزون ویروسها و هکرها بازهم این دنیا را مجبور به این کرده که فکری به حال حفاظت از داده ها کند البته اینکه از هک صحبت کردم منظورم فایر وال و ....نیست در ادامه متوجه خواهید شد.


shotdown های ناگهانی ، خرابکاری Cracker ها و یا اصلا پاک شدن ناگهانی اطلاعات بطور ناخواسته همه و همه این شرکت را وادار به ارائه محصولی با این خصوصیات کرده که آن را با هم بررسی می کنیم .


این کارت که با نام تجاری HD safe card ارائه شده کل اطلاعات هارد دیسک رو روی چیپهای خود ذخیره کرده و با هر بار restart کامپیوتر اطلاعات را بر روی هارد بر می گرداند . این کارت در داخل کامپیوتر و بر روی اسلات PCI نصب می شود و به دلیل استفاده از تکنولوژی intelligent recovery technology در ذخیره و بازیابی اطلاعات از سرعت بالایی هم برخورداراست . در حقیقت کل اطلاعات در کمتر از چند ثانیه بین هارد و چیپهای کارت رد و بدل می شود . کارت HD safe علاوه بر محافظت از هارد و اطلاعات آن قادر به محافظت از اطلاعات BIOS/CMOS هم هست . به این ترتیب امکان محفاظت در برابر ویروسهایی که به این ناحیه حمله میکنند هم بوجود می آید . این کارت خودش را بصورت محدوده ای از BIOS در می آورد که قبل از اجرای هر نوع سیستم عاملی اجرا شده و به این ترتیب حتی اگر کاربر سیستم را با دیسکت بوت ویا سی دی بوت هم راه اندازی کند و بعد اقدام به خرابکاری یا اقدام به FDisc و Format کند باز هم در restart بعدی کل سیستم عامل برمیگردد .


برای کاربران دارای حساب Administrator یا به عبارتی مدیر سیستم که مایلند بعد از نصب کارت برنامه دیگری نصب کنند یا تغییراتی را اعمال کنندکارت دارای یک وضعیت موسوم به وضعیت باز یا open mode است که مدیر سیستم میتواند با وارد کردن پسورد به این وضعیت وارد شده و تمام تغییرات دلخواه را اعمال کند . در restart بعدی کارت یک بار دیگر از اطلاعات هارد کپی برداشته و درون خود ذخیره میکند .


البته در این زمینه نرم افزارهایی هم وجود دارد معمولا همه در یک کلمه recovery مشترک هستند ولی مسلما فرقهایی بین این دو وجود دارد که در اینجا به چند مورد اشاره می کنم :
1. سرعت بالا در ذخیره سازی و بازگردانی اطلاعات در چند ثانیه
2.استقلال کامل از سیستم عامل یعنی اگر سیستم عامل هم خراب شود اطلاعات بطور صحیح برگردانده می شوند.
3.نیاز بسیار کم به هارد دیسک

 

آشنایی با کارت محافظ هارددیسک "HDSafe "
معرفی:
كامپيوترهاي ما امروزه در معرض خرابيهاي بسياری بطور عمدی و يا تصادفی، هستند.Shotdown های ناگهاني، آلودگي توسط ويروسها، خرابكاري كاربران ناوارد، اشتباه در اجراي يك دستور همگي از اتفاقاتي هستند كه به سادگي كل سيستم را مختل كرده و ما را مجبور به نصب دوباره سيستم عامل با همه درايورها و برنام ههاي لازم مي كنند.
در برخي از شرايط حتي زماني هم براي اين نصب دوباره وجود ندارد. به عنوان مثال در يك كافي نت يا درآموزشگا ههاي كامپيوتر. در كافي نتها هر لحظه غيرفعال بودن سيستمها موجب نارضايتي مراجعه كننده و ضررمالي و در آموزشگا هها موجب برهم خوردن نظم كلاس و پايين آمدن كارايي آموزشي مي شود.


آموزشگا ههاي كامپيوتر و دانشگا هها مشكل ديگري نيز دارند: آنها هرگز نم يتوانند به تدريس عملي دستورات خطرناکی مانند Format و Fdisk و یا مطالبی مانند Uninstall کردن سیستم عامل بپردازند. دلیل هم واضح است: از كارافتادن كامپيوترهايي كه آزمايش عملي روي آنها انجام شده است و عدم وجود وقت براي نصب مجدد كل سيستمها.
اما !با كارت محافظ هاردHDSafe اين مشكلات ديگر وجود نخواهند داشت .اين كارت كل اطلاعات هارد را روي چيپهاي خود ذخيره ميكند و در هر بارRestart كامپيوتر اطلاعات را برروي هارد برمي گرداند. اين كارت در داخل كامپيوتر و برروي اسلات PCI نصب مي گردد و به دليل استفاده از تكنولوژي Intelligent Recovery Technologyدر ذخيره و بازيابي اطلاعات از سرعت بسيار بالايي برخوردار ، است. كل اطلاعات در كمتر از چند ثانيه بين چيپهاي كارت و هارد رد و بدل مي شود.


كارتHDSafe علاوه بر محافظت از هارد، قادر به محافظت از اطلاعات BIOS/CMOS نيز هست . به اين ترتيب امكان محافظت در برابر ويروسهايي كه به ناحيه BIOS/CMOS حمله مي كنند نيز به وجود می آید.


کارت HDSafe از کلیه ویندوزها پشتیبانی می کند و قادر است فایل سیستم های FAT32 , FAT16 , NTFS , BIG DOS را محافطت کند.
اين كارت خود را به صورت محدوده اي ازBIOS كامپيوتر در مي آورد كه قبل از اجراي هر نوع سيستم عاملي اجرا مي شود. به اين ترتيب حتي اگر كاربران سيستم را با ديسكت يا CD بوت راه اندازي كنند و سپس اقدام به خرابکاری یا Fdisk و Format کنند ، باز هم در Restart بعدی کل سیستم عامل باز خواهد گشت.
براي مديران سيستم كه مايلند پس از نصب كارت HDSafeبرنامه اي ديگر نصب نمايند يا تغييراتي را به صورت مجاز اعمال نمايند داراي يك وضعيت موسوم به"open mode" يا وضعيت باز است. مدير سيستم ميتواند با Password به اين وضعيت وارد شده و هرگونه تغيير مورد نظر خود را انجام دهد. در Restart بعدی كارت محافظ يك بار ديگر از اطلاعات هارد كپي برداشته و درون خود ذخيره


مي نمايد.
نحوه نصب:
حداقل سيستم كامپيوتري مورد نياز براي نصب كارت:

CPU: 486 or above
Memory: 16M or more
Hard-disk: IDE, EIDE and SCSI
One free PCI slot
قبل از شروع نصب، عمليات زير

را برروي كامپيوتر خود انجام دهيد:
1. مطمئن شويد سيستم شما با حداقل سخت افزاري فوق سازگار است.
2.كامپيوتر خود را ScanDisk نماييد. اين عمل را برروي كليه پارتيش نها انجام دهيد
3. عمل ويروس يابي را انجام داده و كليه ويروسها را حذف نماييد.
4.برنامه Defrag را براي سازمان يافتن پارتيشنهاي خود اجرا كنيد.
5.از اطلاعات بسيار مهم خود Backup تهيه نماييد.


نصب سخت افزار:


1.كامپيوتر خود را خاموش كرده وCase را باز كنيد.
2.يك اسلات خالي PCI را به دلخواه انتخاب كرده و كارت را در آن نصب نماييد.
3.Case را ببنديد و كامپيوتر را روشن كنيد.
4.در طولRestart با زدن كليد DEL يا كليد مناسب ديگر واردCMOS شويد .
5.مطمئن شويد پارامترهاي هارد درست هستند.
6.اخطار مربوط به "Virus Warning" را غيرفعال (Disable) نماييد.
7.اگر امكان پذير است، اولين درايو بوت كننده را LAN/Network قرار دهيد.


8.تغييرات را ذخيره نموده و ازCMOS خارج شويد .سيستم به صورت طبيعي Restart مي شود.
9.قبل از اجراي سيستم عامل، شما صفحه نصبHDSafe را مطابق شكل صفحه بعد خواهيد ديد.


10. در اينجا مي توانيد يكي از دو روش نصب را انتخاب نماييد.(با استفاده ازTab و Shift + Tab مي توانيد بين دكمه ها حركت كرده و با كليدSpace یا Enter
انتخاب نماييد.)


Express Installation :يك نصب ساده و سريع را انجام مي دهد كه در آن شروط زير رعايت شده اند:
• درايو انتخاب شده براي محافظت: فقط درايو :C
• روش بازيابي اطلاعات: در هر بار بوت شدن كامپيوتر
• محافظت ازCMOS :خير
• كلمه عبور: خالي (صرفاً كليد Enter )


:Customized Installation مي توانيد در اين روش نصب پارامترهاي مختلف را تغيير دهيد. پس ازانتخاب اين روش صفحه اي مطابق شكل صفحه بعد ظاهر خواهد شد:

پارامترهاي دلخواه خود را در اين صفحه تنظيم نماييد و كليد Installرا بزنيد. (پارامترهای مختلف این صفحه در ادامه توضیح داده خواهند شد.)
11.كامپيوتر به صورت خودكار Restart خواهد شد. به اين ترتيب نصب سخت افزاري پايان يافته است.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید