بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

اگر هر دستگاه يك سيستم كارت هوشمند ايجاد كند همه مردم جامعه ما ناگزيرند از چندين كارت، چندين دستگاه و سيستم‌‏هاي متفاوت استفاده كنند، براي مثال كارت سوخت وزارت نفت، كارت شناسايي ملي وزارت كشور، ‌‏كارت دانش آموز آموزش و پرورش، كارت سلامت بهداشت از جمله كارت‌‏هايي خواهد بود كه فرد مجبور است آن را حمل و نقل كند. بخشنامه دولت به مكلف كردن دبيرخانه شوراي عالي فناوري اطلاعات براي نظارت در حوزه IT به منظور استفاده بهينه از منابع از جمله انگيزه‌‏هاي ايجاد طرح كارت هوشمند ملي بود.
كارت هوشمند چند منظوره باعث صرفه جويي مستقيم و غير مستقيم در هزینه های کشوری مي‌‏شود.

اسلاید 2 :

كارت شناسايي ملي،‌
‏كارت هوشمند كالابرگ،
كارت هوشمند رفاه،
كارت هوشمند سلامت،
كارت هوشمند دانشجويي،
انجام تعاملات بانکی،
پرداخت عوارض بزرگراه ها،
كارت هوشمند شیر،
كارت هوشمند مالکیت،
كارت هوشمند ورزشكاران،
كارت هوشمند بازنشستگان،
كارت گردشگري،
‌‏كارت هوشمند دانش آموزي،
‌‏كميته امداد،
گواهينامه،
گذرنامه،
كارت هوشمند مدارک و عناوین شغلی و تحصیلی.

اسلاید 3 :

کارت هوشمند چند منظوره یکی دیگر از ملزومات توسعه‌ی IT به شمار می‌رود که برای پیاده‌سازی آن به ایجاد دیتاسنتر و فراهم شدن بستر ارتباطی نیاز داریم، لذا در راستای توسعه‌ی IT در کشور، چنانچه هماهنگی لازم میان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های فعال در این حوزه صورت نپذیرد، شاهد وضعیتی خواهیم بود که به ازای هر کاربرد الکترونیک یک کارت هوشمند وجود داشته باشد. در این شرایط یک شهروند باید برای استفاده از خدمات آموزش، تجارت و بهداشت و یا دولت الکترونیک، کارت هوشمند مربوط به هر یک را به همراه داشته باشد.
تلاش برای شعار یک شهروند یک کارت تحقق یابد تا با ایجاد کارت هوشمند چند منظوره‌ی ملی بتوان تمام کاربردهای الکترونیک را در تمام باجه‌های پیشخوان دولت الکترونیک مورد استفاده قرار داد. اولین گام جهت هدفمند کردن یارانه‌های دولت ایجاد کارت هوشمند چند منظوره‌ی ملی است.
این بحث با ایجاد دیتاسنتر و تکمیل شبکه‌ی ارتباطی میان دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف قابل اجرا خواهد شد لذا پیاده‌سازی آن به همکاری بخش‌های مرتبط نیازمند است.

اسلاید 4 :

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‎های نفتی ایران طی قراردادی به ارزش 430 میلیارد ریال با شرکت صنایع مخابراتی راه دور ایران، کلیه امور مربوط به طراحی و تهیه کارت هوشمند بنزین و مراحل اجرایی طرح از جمله نصب کارت‎خوان، جمع آوری اطلاعات و صدور کارت، یک سال نگهداری، ایجاد مراکز امور مشترکین و خود راهبری سیستم را به عنوان پیمانکار و مجری طرح به این شرکت واگذار کرد.

اسلاید 5 :

با حافظه رمزنگاری شده و ایمن
شناسه دولتی، امور دادگاهی، سلامت الکترونیکی، حمل و نقل، محیط های edutainment و ...
کارت هوشمند بر پایه پردازنده (CPU-based)
شناسه امنیتی، بانکداری، امور ارتباطی و مخابراتی، دولت الکترونیکی، سلامت الکترونیکی
بدون تماس (Contactless)
حمل و نقل، شناسه های کنترل دستیابی، شناسه های کنترل امور و مرور

اسلاید 6 :

آیا می‌دانید زیر بنای تولید هر کارت هوشمند (مثل کارت سوخت) 150 میلیارد ریال هزینه دارد که البته بسته به تعداد، نوع و کاربرد آن این مبلغ تا یک هزار میلیارد ریال هم افزایش می‌یابد؟
توسعه هم زمان شهروند الكترونيك و نيروي انساني بر اساس هم افزایی و یکپارچگی

اسلاید 7 :

آیا می‌دانید 500 میلیون ریال برای تحقیق بر روی هر کدام از کارت‌های هوشمند هزینه می‌شود؟ آیا می‌دانید در یک اقدام ناهماهنگ سازمان‌های مختلف در کشورمان، هر یک به‌صورت جداگانه تصمیم به صدور یک کارت هوشمند برای ارایه خدمات الکترونیکی خود گرفته‌اند و این درحالی است که درجهان این کار به‌صورتی منسجم و در قالب یک کارت صورت می‌گیرد؟ آیا می‌دانید هر یک از سازمان‌های ما به چه تعداد کارت هوشمند نیازمندند؟
دولت الكترونيك، آموزش الكترونيك و تجارت الكترونيك!

اسلاید 8 :

آیا می‌دانید صدور یک کارت هوشمند چندمنظوره می‌تواند موجب صرفه‌جویی چند صد میلیارد ریالی شده و همچنین مردم را از سردرگمی استفاده از کارت‌های هوشمند متعدد نجات می‌دهد؟
آیا می‌دانید می‌توان در کشور به‌جای حداقل700 ملیون کارت متفاوت تک‌منظوره از 70 میلیون کارت هوشمند چندمنظوره ملی استفاده کرد؟

اسلاید 9 :

کشورهای مختلفی مانند مالزی با پی‌ بردن به اهمیت کارت‌های هوشمند چندمنظوره آن را در دستور کار خود قرار داده و عملیاتی کرده‌اند. اما در ایران از تجربه‌های جهانی که توسط دیگران کسب شده اند، استفاده نمی شود و شاید به‌همین دلیل نیز این پروژه که از سال 83 آغاز شده تاکنون هنوز به پایان نرسیده و بی‌‌نتیجه مانده است و با شرایط موجود حتی آینده مشخصی نیز برای آن نمی‌توان در نظر گرفت.
در حال حاضر استفاده از IT براي مردم ملموس نبوده و از نظر نيروي انساني كمبود متخصص در كشور احساس می شود.

اسلاید 10 :

پروژة کارت هوشمند چندمنظوره دولتي مالزي، از جمله فعاليت‌هايي است که در چارچوب برنامه[13- MSE] اين کشور اجرا شده است. اين پروژه در سال 1999 آغاز شد و هدف اصلي آن ارائه ی يک کارت هوشمند چند‌منظوره براي کاربرد‌هاي بخش دولتي و خصوصي بود. دولت مالزي از اواخر سال 2001 توزيع اين کارت جديد را آغاز کرد و به تدريج تمامي شهروندان بالاي 12 سال در اين کشور داراي يک کارت هوشمند چند‌منظوره دولتي با نام MyKad خواهند بود.
دولت مالزي براي اجراي اين پروژه با دو چالش اساسي مواجه بود:
مشکلات فني
مسأله فرهنگ‌سازي و آمادگي مردم
براي پذيرش اين نوع کارت جديد. براي غلبه بر اولين چالش، اجراي اين پروژه به کنسرسيومي بين‌المللي از شرکت‌هاي معتبر در اين زمينه سپرده شد و دستگاه‌هاي دولتي مرتبط نيز موظف به همکاري با اين کنسرسيوم شدند. در زمينة فرهنگ سازي نيز دولت مالزي برنامه‌هاي آموزشي متعددي را در مورد مزاياي کارت هوشمند چندمنظوره تهيه کرد و از طريق رسانه‌هاي جمعي به آموزش مردم پرداخت.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید