بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

  • موقعيت طبيعي اثر:
  • مشهد ، مرکز استان خراسان رضوي ، اکنون با حدود دویست کیلومتر مربع و دو میلیون جمعیت دومین شهر ایران پس از تهران است . این شهر میان دو رشته کوه هزار مسجد و بينالود قرار گرفته است. شهر مشهد در ساحل راست کشف رود و شمال شرقی ایران و خراسان واقع است. میانگین ارتفاع آن از سطح دریا حدود یکهزار متر و طول و عرض جغرافیایی آن از نصف النهار گرینویچ59 درجه و 38 دقيقه و از خط استوا در شمال 36 درجه و 16 دقيقه است. هوای آن بسیار متغیر و باران سالانه اش بین 20 تا 60 سانتیمتر است.شهر مشهد بر روي خط زلزله قرار دارد.
  • شهرستانهای همسایه مشهد در مشرق سرخس ،در شمال غرب شهرستانهای درگز و چناران و در غرب و جنوب شهرستانهای نیشابور و فریمان است.
  • به سبب وجود حرم مطهر امام علی بن موسی الرضا (ع) در مشهد همه ساله بیش از جمعیت آن زائروارد این شهر می شوند . جمعيت زائر کنونی مشهد حدود چهار ده میلیون نفر در سال است که عمده در ایام نوروز و تابستان براي زیارت و سیاحت عازم مشهد می شوند.

اسلاید 2 :

  • موقعيت فعلي اثر:
  • خیابان 17 شهریور
  • شهید صدر 16
  • نبش خیابان دارای درب فلزی

اسلاید 3 :

کاروانسرای بابا قدرت دارای پلان مستطیل شکل و کلا بنا یک طبقه الحاق شده

بنادارای یک حیاط مرکزی و دو ایوانه است که حجره ها دو ایوان های اصلی قرار گرفته بنا و حالت تقارن دارد.

اسلاید 4 :

دارای تاق و تویزه یا تاق و چشمه از نوع پوشش(چهارترک¸عرق چین¸...)که سقف دارای قسمتی باز و به عنوان نور دهی نیز بوده.

اسلاید 5 :

شود فضای حمام دارای رختکن و دوش ها می باشد که این قسمت به عنوان حمام زندانیان بوده

اسلاید 6 :

بنا نیز دارای یم سنگ نوشته یا کتیبه می باشد که از بین رفته و اثار زیادی در دسترس نیست وقتی دیگری از بنا که در حال حاضر دست نیروی انتظامی می باشد و به این کار تبدیل شد و بقیه همجواری ها مسکونی هستند.

اسلاید 7 :

اجرچینی با توپای که به کار رفته گفته شد که این بنا از اجرهای 25×25 بوده و هر قسمت که این چنین اجرچینی نداشته باشد به بنا الحاق شد که این اجرها حدودأ به 200 سال قبل بر می گردد.

اسلاید 8 :

ناودانی که در بام به کار رفته از سنگ می باشد که این سنگ را تراش داده و به این مکان اورده اند از سنگی استفاده شد که گفته می شود همان سنگ کوههای کوسنگی می باشد و در یک طرف بام سه عدد ناودانی دیده می شود ، ورودی بنا نیز ایوان بوده که ان را نیز تراشیده.

 

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید