بخشی از مقاله

چکیده:

در این بررسی در ایستگاهها روشهای مختلف خنککاری هوای ورودی مورد بحث قرار گرفتهاند. این روشها شامل استفاده از چیلر جذبی با شعله غیرمستقیم، چیلر جذبی با منبع انرژی بخار و سیتم فاگ میباشد. همچنین در ایستگاه اصفهان تولید بخار برای نیازهای گرمایشی و منطقه ای نیز بررسی شده است. در ایستگاه چلوند نیز صرفاً گرمایش منطقه ای در فصول سرد مورد ارزیابی قرار گرفته است. بدین منظور شبیه سازی عملکرد توربینهای گازی در دو فاز طراحی و خارج از نقطه طراحی با استفاده از نرمافزار Thermoflow نسخه 15 انجام شده است.

سپس تحلیل عملکرد توربین با تغییر دمای محیط به عمل آمده است. سپس سه سیستم کنترلی متفاوت بر عملکرد توربین گاز در بارهای کمتر از صد در صد بیان میشود. اولین قدم در این بررسی پس از انجام مطالعات کتابخانهای اولیه، تعیین ایستگاههای انتقال گاز مورد نظر و جمعآوری اطلاعات آنها بود. پارامترهای مورد نظر جهت انتخاب ایستگاههای انتقال گاز در شکل 1 نشان داده شدهاند. پس از بررسی های انجام شده ایستگاههای مناسب با تنوع بیشتر در نوع توربین انتخاب شدند که اسامی انها در جدول1 اورده شده است.

سایت

ایستگاه بعثت - فراشبند - ایستگاه وحدت - نورآباد - و بعثت ایستگاه وحدت - نورآباد - و بعثت ایستگاه چلوند لازم به ذکر است که دو نوع توربینهای اوکراینی Zorya و Motor Sich در کتابخانه نرمافزار وجود ندارد و ناچار از شبیهسازی در محیط کاملاً پیچیده ولی منعطف نرمافزار Thermoflex میباشیم. شبیهسازی انجام شده به صورت دیاگرام جریانی نشان داده شده در شکل 2در محیط نرمافزار Thermoflex انجام می شود - نام هر جزء در کنار آن نوشته شده است - . به مسیرهای انتقال هوای خنککاری که از خروجی کمپرسور فشار بالا به طبقات اول و دوم توربین انتقال یافته دقت گردد.

دیاگرام جریانی توربین D-336 شبیهسازی شده در نرمافزار

منحنیهای تصحیح و پیشبینی درصد هوای مورد نیار برای خنککاری در استاتور و روتور در شکلهای 3 و 4 ارائه شده است. همچنین مسیر انبساط با استفاده از مدلهای یاد شده در شکل 5 ارائه شده است. همچنانکه در این شکل ملاحظه میشود به دلیل وجود دبی بالای خنککاری در استاتور, مسیر خنکشده اولیه آن بسیار طولانی شده است. همچنین دو ناحیه افت فشار بر اثر اختلاط گازهای داغ و هوای خنککاری پیشبینی شده است.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید