بخشی از مقاله

چکیده

در این مقاله افزایش ارتعاشات تجهیز بسیار مهم سکوی فاز یک، GTG مورد بررسی قرار گرفت و ابتدا به موارد معمول عیب یابی تجهیزات دوار توجه گردید - عیب یابی فرکانسی، آنالیز روغن، ترموگرافی و... - اما در نهایت ریشه عیب تجهیز و افزایش دامنه ارتعاشات اثر نمک بسیار زیاد آب دریا، و تاثیر منفی آن در عملکرد فیلترها و ناکارآمد شده آنها مشخص گردید.

مقدمه

توربین گاز در سکوهای تجهیزات دریایی، حساسترین، گرانترین و مهمترین تجهیز می باشد و اولویت اول یک سکوی گازی می باشد. بنابراین مراقبت و تعمیر و نگهداری این تجهیز اهمیت فوق العاده ای دارد. به همین علت بکارگیری روش های دقیق پایش وضعیت و پیاده سازی یک برنامه ویژه جهت نگهداری و مراقبت این تجهیز جز اصلی ترین برنامه های واحد مراقبت وضعیت سکوها به شمارمی رود.عیب یابی تجهیزات در سکوهای دریایی به دلیل محدودیت های موجود از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

شرح وضعیت دستگاه

توربین B سکو SPP1 به همراه توربین های A و C آن سکو بدلیل تامین برق مصرفی مورد نیاز تجهیزات سکویSPP1 از اهمیت ویژهای است. در جدول شماره شکل - - 1، مشخصات توربین نشان داده شده است.

شرح عیب

درتاریخ 94/2/1 و به دنبال افزایش ناگهانی ارتعاشات سنسورUD-10X1 مربوط به کمپرسورGTG B سکو ،آنالیز ارتعاشات این تجهیز در اولویت کاری این واحد قرار گرفت.در ابتدا طیف ارتعاشات و ترند ارتعاشات و شرایط پروسسی مربوط

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید