بخشی از مقاله

چکیده

در دنیاي امروز با توجه به محدود بودن منابع فسیلی و تأثیرات مخربی که آنها بر روي محیط زیست میگذارند، طراحی و ساخت ساختمانهایی با مصرف حداقل انرژي و مستقل از سوختهاي فسیلی،امري مهم و ضروري به شمار میآید. اصول طراحی در ساختمان هاي کم مصرف؛ جایگزینی انرژي هاي تجدیدپذیر - نور خورشید، باد، بیوسوختها، آب و.. - به جاي انرژي هاي تجدیدناپذیراست.
یک پروژهي نمایشی شامل خانههاي مسکونی و ساختمان اداري در گلیسدورف مرکز ایالت استریا در اتریش - Gleisdorf/Styria in Austria - با هدف ساخت ساختمانهاي پیشساخته با تقاضاي کم انرژي و هزینههاي طبیعی ساخته شده است که قادر است نیازهاي گرمایشی ، سرمایشی و الکتریسیته خود را با استفاده از انرژي هاي در دسترس تامین کند.

هدف از این مقاله معرفی و تشریح این پروژهي ساخته شده و آشنایی با اصول طراحی ساختمانهایی با مصرف حداقل انرژي میباشد که در نتیجه طراحان و مهندسان با آگاهی یافتن از استراتژي هاي به کار رفته در پروژه هاي موجود بتوانند از لحظه آغازین مرحله طراحی از روش هاي طبیعی براي تامین انرژي استفاده کنند. این پروژه پس از ساخت توسط برنامههاي شبیهسازي رایانهاي و محاسبات مورد بررسی قرار گرفت و نتایج حاصل از آن نشان میدهد ، در صد قابل توجهی از انرژي مورد نیازساختمان به وسیلهي منابع تجدیدپذیر قابل تامین است.

مقدمه

پروژهي خانههاي خورشیدي پیش ساخته در سال 1997_98 میلادي نتیجه همکاري بین انجمن کار تجدید و بازیافت - 1 - ARGE Emeuerbare Energie ، دفتر معماري رینبرگ2در وین و شرکت مسکن پیشساخته - - HOLZ-BAU-WEIZدر گلیسدورف3 می باشد. کارفرماي این پروژه یک تکنسین انرژي است که قصد دارد مجموعه ساختمانهاي فروختنی و پیش ساختهي جدیدي را عرضه کند که از آن به عنوان خانه و به عنوان محل کار، همزمان استفاده شود.

نیازهاي از پیش تعیین شده ي معمار در این پروژه موارد زیر را بر طرف می کند: انرژي گرمایی مورد نیاز تا زیر 40 kwh/ m2، استفاده از انرژي خورشیدي، تأمین %50 انرژي مورد نیاز ساختمان توسط اتاقک خورشیدي، استفاده از صفحات خورشیدي - - pv، استفاده از گرماي حاصل از زیست توده4، مصالح ساختمانی سازگار با محیط مانند چوب، کتان و دیگر مصالح - مواد - مشابه، هزینهي ساخت پروژه مطابق با استانداهاي بازار. استفاده از انرژي خورشیدي، بخش اصلی طرح در حفظ خواسته هاي انجمن بازیافت انرژي - ARGE - است.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید