بخشی از مقاله

چکیده:

قبل از هر چیزی تعریفی داشته باشیم از شبکه های داخلی که برای تأمین نیازهای اطلاعاتی داخلی شرکت با استفاده از ابزارها و مفاهیم اینترنت طراحی شده است و قابلیت مرور و جستجوی ساده و در عین حال ارزان را فراهم می کند. شبکه های داخلی از همکاری و ارتباط نیز حمایت می کنند. همچنین این شبکه ها با اشتراک گذاری صفحات نمایش و دیگر گروه افزارها به انجام کارهای گروهی کمک می کند. شبکه های داخلی توانمند تغییر ساختار و روان های سازمان نیز کمک به مهندسی مجدد شرکت ها را نیز دارند. زیر ساخت شبکه های داخلی بحث مورد نظر ماست.

با ظهور دستگاهها و سیستم های جدید ارتباطی از قبیل موبایل، تبلت، ویندوز موبایل و... که این دستگاهها دارای سیستم عامل مخصوص به خودشان می باشند و قابلیت های فراوانی را برای کاربران آنها و همینطور سازمانها یشان که در آنها مشغول به فعالیت هستند را فراهم آورده است.  لذا بر آن شدیم مقاله ای بنویسیم برای بهبود سیستم های اطلاعات بین سازمانی و استفاده از این دستگاههای کوچک و قابل حمل به جای استفاده از کامپیوترهای خانگی ، لب تاب، و از همه مهمتر از نظر اشغال فضای سازمان مورد نظر که با دادن جلوه ای زشت به محیط که با راهکار هایی که در مقاله آمده است.

این معایب را از سازمان بر میداریم و اما در کل این مقاله در مورد استفاده از دستگاههای با سیستم عامل اندروید و قابلیت وای فای آنها و نیز به کار گیری نرم افزار سازمانی ای که در سازمان مورد نظر به کار می رود البته نسخه اندروید نرم افزار سازمانی سازمان مذکور علاوه بر مزیت هایی که ذکر شده، یک مسئله را باید همیشه در اولویت قرار داد و آن هم امنیت است خصوصا در شبکه ها - وای فای - که دارای امنیت کمتری نسبت به بقیه شبکه ها می باشند لذا باید به فکر بالا بردن امنیت با استفاده از پروتکل های موجود بود تا از لو رفتن رفتن اطلاعات سازمان ها خصوصأ سازمانهای امنیتی جلوگیری شود.در نهایت مثل تمام شبکه های داخلی سازمان که تا الان وجود داشته است در این نوع شبکه های اندروید می شود برای هر کاربر سطحی از دسترسی اطلاعات تعیین نمود تا هر کاربر جایگاه خود را در سازمان جهت دسترسی به اطلاعات بداند.

مقدمه:

سیستم اطلاعات بین سازمان شامل گردش اطلاعات بین دو یا چند سازمان است. هدف اصلی این سیستم، پردازش کارآمد تراکنش هایی همچون انتقال سفارشات، صورت حساب ها و حقوق کارکنان و همچنین مکاتبات اداری بین سازمانی است. سیستم اطلاعات بین سازمانی می تواند جهانی یا منطقه ای بوده، تنها به یک فعالیت - مانند انتقال بودجه - اختصاص یافته یا فعالیت های متعددی - مانند تسهیل تجارت ، ارتباط و همکاری - را پشتیبانی کند. سیستم های بین سازمانی در وا کنش مستقیم به دو فشار کسب و کاری ایجاد شده اند. این فشارها عبارتند از: تمایل به کاهش هزینه ها و ضرورت گسترش اثربخشی و به هنگام بودن فرآیندهای کاری. سیستم های اطلاعات بین سازمانی با مرتبط کردن سیستم های اطلاعات همکاران، آنها را قادر به کاهش هزینه تراکنشهای روزمره، بهبود کیفیت گردش اطلاعات از طریق کاهش یا حذف اشتباهات؛ کوتاه کردن چرخه ی زمانی انجام تراکنش های کاری و حذف کاغذ بازی، ناکآرمدی و هزینه های مربوط به آن نموده .

انتقال و پردازش اطلاعات را برای کاربران آسان کرده اند، که البته در این مقاله هدف این است که راهکار هایی ارائه گردد که روش های قدیمی که شبکه های داخلی سازمان را ایجاد می کردند را برداشته و به جای آن از طریق تکنولوژی وای فای که در حال حاضر در اکثر دستگاههای همراه وجود دارد و سیستم عامل جدید و فوق العاده انعطاف پذیر اندروید برای سازمانها شبکه داخلی جدیدی طراحی و اجرا گردد که نسبت به روش های قدیمی دارای مزایا و منافع محسوسی برای هر سازمان اعم از خصوصی و دولتی است. و شاید بارزترین و چشمگیر ترین این مزایا کوچکتر شدن فضایی که این شبکه ها قبلا به خود اختصاص میدادند و نیز حذف خیلی ازدستگاهها و اشیاء که برای برقراری شبکه لازم بود، در ادامه مقاله به جزئیات این روش و زیرساخت ها و ملزوماتی که برای اجرای این روش، ضروری است می پردازیم.

ابتدا تاریخچه ای کامل از اندروید:

رشد اعجاب آور اندروید به گونه ای بوده است که بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کنند، این سیستم عامل در آینده ای نه چندان دور اولین سیستم عامل پرطرفدار تلفن های همراه جهان خواهد بود. تخمینی که نه تنها دور از دسترس نمی نماید بلکه بسیار محافظه کارانه به شمار می رود. چرا که با روند رشد این سیستم عامل و اقبال شرکت های مختلف به آن، کسب رتبه اول نیز برای اندروید چندان دور از ذهن نیست.

مروری خواهیم داشت بر تاریخچه و روند شکل گیری این سیستم عامل، موفقیت ها و چشم انداز آتی آن. پیش از ورود به اطلاعات مربوط به اندروید، نخست به نام آن می پردازیم. بنابر ترجمه دیکشنری کمبریج، اندروید این گونه تعریف شده است: یک ربات، که به گونه ای ساخته شده تا شکل ظاهری شبیه به انسان داشته باشد. شاید بتوان نزدیکترین معنی در فارسی برای اندروید را آدم آهنی یا ماشینی دانست.

خرید شرکت اندروید توسط شرکت گوگل، یکی از بزرگترین شرکت های جهان:

در ژوئیه سال 2005 گوگل توانست شرکتی به نام اندروید در پالو آلتوی کالیفرنیا را بخرد. شرکت کوچک اندروید که توسط اشخاصی با نام های اندی روبین، نیک سیرز، ریچ ماینرز و کریس وایت تاسیس شده بود، که در زمینه های تولید نرم افزار و برنامه های کاربردی برای تلفن های همراه فعالیت می کرد. مدیر ارشد این شرکت یعنی اندی روبین پس از خریداری شدن اندروید توسط گوگل به سمت قائم مقام مدیریت مهندسی این شرکت و مسئول پروژه اندروید در گوگل منصوب شد.در واقع می توان روبین را پایه گذار اندروید دانست. چرا که وی علاوه بر اینکه ایده تولید را در شرکت کوچک خود پرورش داد، در سمت مدیر این پروژه در شرکت گوگل توانست ایده خود را پیاده سازی کند و سیستم عامل اندروید را با نام شرکت کوچک پیشین خود روانه بازار نماید.

تیم اندروید به رهبری روبین فعالیت خود را برای تولید پلتفرم موبایل مبتنی بر کرنل لینوکس آغاز کرد. درز اخباری از فعالیت های این تیمبه خارج از سازمان،سبب بروز شایعاتی مبنی بر تمایل گوگل به تولید تلفن همراه در اواخر سال 2006گردید. این شایعات زمانی بیشتر قوت گرفت که در سپتامبر 2007نشریه ی" اینفورمیشن ویک "در در گزارشی خبر از ثبت چندین حق امتیاز و اختراع در حوزه تلفن همراه توسط گوگل داد. با اعلام زمان کنفرانس خبری شرکت گوگل در نوامبر سال 2007 دیگر تمامی رسانه ها و افکار عمویمی جهان چشم انتظار نخستین تلفن همراه ساخت گوگل بودند.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید