بخشی از مقاله

مدل پایه تحقیق

مدل پایه تحقیق بر اساس تحقیق انجام شده توسط لنین و سیوا کومار - - 2014 است. در تحقیق حاضر و به منظور توسعه مدل پایه، علاوه بر بعد هزینه تلفات که در بخش مسئله تحقیق در فصل اول ذکر شد، از دو تابع هدف موجود در مدل پایه ذکر شده یعنی کمینه کردن کل مسافت پیموده شده میان محل ها و همچنین کمینه کردن هزینه جابجایی تجهیزات و نیروها میان محل ها در توالی نهایی محل ها استفاده شده است.

با این تفاوت که در مدل پایه تمام محل های استقرار - بدون در نظر گرفتن متغیر بودن بعضی از محل ها مانند نقاط رهایی - و ابعاد آنها ثابت و یک اندازه در نظر گرفته شده است و همینطور فضای مورد نیاز میان محل ها - مانند حداقل و حداکثر فاصله بین محل استقرار دو تانک که 50 تا 150 متر است - در نظر گرفته نشده است .در نتیجه در مدل توسعه داده شده از مدلی استفاده شده است که در آن فاصله میان محل ها و همچنین ابعاد محل ها یکسان و یک اندازه نیست.

در این روش تحقیق ابتدا با استفاده از الگوریتم ژنتیک مرتب سازی سریع جوابهای غیر مغلوب یک جوابها بدست می آید - هر جواب در واقع توالی رسیدن نیروها و تجهیزات به محل نهایی است . - سپس با استفاده از الگوریتم ابتکاری مطرح شده توالی محلهای استقرار مرتبط با هر جواب، محاسبه شده و پس از آن مقادیر توابع هدف هر جواب بدست می آید و پس از آن جوابها در الگوریتم ژنتیک بر حسب مقادیر توابع هدفشان و در هر مرحله از الگوریتم بر اساس رتبه و هم چنین فاصله ازدحامشان مرتب سازی و ایجاد می شوند .در ادامه مباحث عنوان شده بصورت جزئی تر توضیح داده خواهند شد.

الگوریتم ابتکاری جهت ارزیابی توالی خطی محل های استقرار

در این مطالعه به منظور رسیدن به توالی خطی محلهای استقرار بر اساس توالی رسیدن نیروها و تجهیزات به محلهای نهایی در سیستم ترابری برای چندین نوع تجهیزات و انواع یگانها با محدودیت تعداد محلهای استقرار هم نوع - انواع محل استقرار از نوع دیده بان، تانک، لجستیک، انواع توپ و - ... ، از الگوریتمی ابتکاری استفاده شده است.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید