بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

مقوله مهم مهدويت، به دليل اثرات بسيار حياتبخش و بهجت‏زايي كه دارد؛ در معرض خطرات و آسيب‏هايي است که در این مقال به برخی از آن موارد به صورتی خلاصه اشاره خواهیم نمود.

اسلاید 2 :

آسیب، عاملی است که سبب اختلال، ناهنجاری و آفت در پدیده ها می شود و آسیب شناسی به معنای بازشناسی اختلال های مفهومی و مصداقی بحث است. این اختلال ها ممکن است که در اثر ناکارآمد بودن و ضعف روشهای پیام رسانی یا محتوایی پیام باشد.

اسلاید 3 :

>برداشت‏هاي غلط
>استعجال ظهور
>تعيين زمان ظهور
>تطبيق علائم ظهور بر مصاديق خاص
>طرح مباحث غير ضروري
>مدعيان دروغين

اسلاید 4 :

افرادی که انتظار را به نشستن در مسجد، حسینیه، منزل و دعا کردن برای فرج می دانند. اینها مردمی هستند که به تکلیف خود عمل می کنند، لکن به این فکر نیستند که برای فرج، کاری کنند.
بعضی قائلند که ما کار به هیچ امری نداریم و باید خودِ حضرت بیایند و امور را اصلاح نمایند.
عده ای می گویند: عالَم باید پر از معصیت شود تا حضرت بیاید و ما نباید امر به معروف و نهی از منکر کنیم.
عده ای دیگر پا را فراتر کذارده می گویند: باید برای گسترش فساد و تباهی، تلاش کنیم تا به ظهور نزدیک شویم.

اسلاید 5 :

بنيانگذار جمهوري اسلامي حضرت امام خميني(ره) در نقد اين ديدگاه فرموده‏اند:
ما اگر دستمان مي‏رسيد، قدرت داشتيم بايد برويم تمام ظلم‏ها و جورها را از عالم برداريم تکليف شرعي ماست. منتهي ما نمي‏توانيم. اين که هست اين است که حضرت [امام مهدي‏عليه السلام] عالم را پر مي‏کند از عدالت؛ نه شما دست برداريد از اين تکليفتان، نه اين که شما ديگر تکليف نداريد..
ايشان همچنين در ادامه بيانات خود فرموده‏اند:
[آيا] ما بر خلاف آيات شريفه قرآن دست از نهي از منکر برداريم؟ دست از امر به معروف برداريم و توسعه بدهيم گناهان را براي اين که حضرت بيايند؟!.

اسلاید 6 :

ابن اعین ازامام باقر(ع): کل رایة تُرفَعُ قَبلَ قیامِ القائمِ طاغوتٌ بعضي از ظاهر بعضي از روايات اينگونه برداشت کرده‏اند که هر قيامي قبل از قيام امام مهدي‏عليه السلام محکوم و مردود است بنابراين در برابر قيام و انقلاب شکوهمند اسلامي ايران که قيامي بر ضدّ طاغوت و استکبار و در جهت برقراري احکام الهي بوده است موضع نادرستي گرفته‏اند.

اسلاید 7 :

در پاسخ بايد گفت که اجراي بسياري از احکام اسلامي مانند اقامه حدود و قصاص و نيز جهاد با دشمنان و مبارزه فراگير با فساد جز با تشکيل حکومت اسلامي ممکن نيست، بنابراين تلاش براي برقراري نظام اسلامي کاري پسنديده و مورد قبول است و نهي از قيام در بعضي از روايات به معني شرکت در قيام‏هاي باطل که انگيزه الهي ندارد و يا قيام‏هايي که بدون توجه به شرايط و زمينه‏هاي لازم انجام مي‏گيرد و يا حرکت‏هايي که به عنوان قيام مهدوي شروع مي‏گردد، مي‏باشد. نه اينکه هر انقلاب و حرکتي که در مسير اصلاح جامعه است مردود شمرده شود.

اسلاید 8 :

معمر بن خلاد مي‏گويد: نزد امام رضا(ع) سخن از حضرت قائم(ع) مطرح شد. حضرت فرمودند:((‏... لو قد خرج قائمنا(ع) لم يكن الا العلق و العرق و النوم علي السّروج شما امروز سبكبال‏تر از آن زمانيد. قائم كه قيام كند، جز عرق ريختن و خواب (از فرط خستگي و مجاهدت‏هاي پي در پي) روي زين‏ها نيست)).

اسلاید 9 :

مبارزه و درمان علم و بصيرت در دين، بررسي آيات و روايات و سيره اهل‏بيت: به ويژه درك مطالب ذيل: 1. روشن شدن مسأله امداد غيبي و جايگاه آن در قيام. 2. بررسي رابطه حكمت و محبت، كه حكيم، مهرباني‏اش هم از حكمت او سرچشمه مي‏گيرد و حكمت هيچ‏گاه نمي‏پذيرد بر گرگ صفتان ـ كه خويي جز وحشيگري و جنايت ندارند و هيچ موعظه‏اي در آن‏ها اثر ندارد و به هيچ صراطي مستقيم نيستند ـ ترحم شود

اسلاید 10 :

پيامدها 1. ايجاد دلزدگي و نفرت نسبت به امام. 2. ترس و خوف از حضرت و عدم پذيرش امام به عنوان پدري مهربان. 3. نااميدي از انجام اعمال صالح به جهت ترس از عدم پذيرش توسط امام، با اين تصور كه اكثريت كشته خواهند شد و حضرت اعمال او را نيز نخواهد پذيرفت. نتيجه اين‏كه نفرت و خشونت و يأس، باعث عدم انگيزه براي درك و حتي تأمل درباره حضرت و راه و مرام او مي‏گردد.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید