بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

بیل هيولت و ديويد پكارد دو دانشجوي مهندسي برق دانشگاه استنفورد، در سال 1934 فارغ التحصيل شدند. آنها در سالهاي آخر دانشگاه با يكديگر آشنا شدند و تحت سرپرستي پروفسور ترمن پروژه تحصيلي مشتركي را انجام مي دادند. همين پروژه كه اولين محصول شركت آنها را به دنبال داشت باعث شد در دو سه سال بعد با تشويق استاد مشترك خود، راه تأسيس شركت آنها را باز كند. محل فعاليت آنها گاراژي كوچك در كاليفرنيا، همان منطقه اي كه امروزه به عنوان دره سيليكون شناخته مي شود و نماد انقلاب الكترونيكي است.

اسلاید 2 :

سال 1939 شرکت با سرمایه 538 دلار تاسیس شد.هيولت عمدتا بركارهاي فني ، مهندسي و فناوري نظارت داشت و پكارد امور مربوط به نيروي انساني و مديريت را رهبري مي كرد.
سال 1959 با افتتاح دفتر شركت در ژنو سوئيس، مسير جهاني شدن براي شركت باز و چهار سال بعد، همكاري مشترك با ژاپني ها آغاز شد.
. اولين ماشين حساب علمي روميزي دنيا (HP35) درسال 1968 ابداع و به بازار ارائه شد. شش سال بعد نوع جيبي و برنامه‌خور آن (HP65) با قيمت 795 دلار و سه سال بعد نوع مچي ديجيتالي آن عرضه شد.

اسلاید 3 :

اولين رايانه نيز در سال 1974 با چهاركيلو بايت RAM توسط شركت ابداع شد.
سال 1977 درآمد شركت از مرز يك ميليارد دلار فراتر رفت، درحالي كه كاركنان آن بيش از 35 هزار نفر بودند. در اين سال كه هم هيولت و هم پكارد بازنشسته شدند و به عنوان مديران افتخاري در شركت فعاليت مي كردند. يانگ به عنوان مديرعامل به كار مشغول شد و تا سال 1992 در اين سمت باقي ماند.
اولين رايانه شخصي، اولين رايانه دستي و اولين رايانه تماس دستي به ترتيب در سالهاي 1980، 1982و 1983 توسط شركت به بازار عرضه شد.

اسلاید 4 :

 در سال 1984، HP اولين چاپگر ليزري ابداع و به بازار مصرف روانه كرد. شركت تاكنون مقام اول را در توليد اين وسيله به خود اختصاص داده و تا سال 2005، 385 ميليون چاپگر به سراسر دنيا فروخته است.
 
 
 
 
سال 1988 شركت با 87 هزار نفر پرسنل و درآمد 8/9 ميليارد دلاري، در جايگاه 49 فهرست ، 500 شركت برتر فورچون قرار گرفت. 
از 1992 به مدت هفت سال لويس پلت مديريت عامل شركت را برعهده گرفت. 
سال 1995 ديويد پكارد كتاب «راه HP» را كه دربردارنده توضيح سبك مديريت شركت بود منتشر كرد و سال بعد درگذشت 

اسلاید 5 :

 
در اولين سال هزاره جديد خانم كارلي فيورينا رهبري شركت را دردست گرفت و دو سال بعد در يك اقدام متهورانه، طرح ادغام HP و شركت كمپك را به مرحله عمل رساند و شركت HP را با 141 هزار نفر پرسنل و درآمد 6/56 ميليارد دلاري در سال 2004 به مقام يازدهم در فهرست فورچون رساند. اين درحالي بود كه هيولت در سال 2001 درگذشت. 
سال 2005 با بركناري فيورينا، مارك هرد به عنوان مديرعامل شركت HP منصوب شد، درحالي كه شركت 150 هزار نفر پرسنل و 80 ميليارد دلار درآمد داشت و محصول و خدمت خود را به بازاري با بيش از يك ميليارد مشتري در سراسر جهان و بيش از 160 كشور عرضه مي كرد .
سال 2008 HP 321 هزار کارمند و
 درامدی معادل 4/118 میلیارد دلار داشت و
در سال 2009 توانست به رتبه 9 سایت 
فورچون برسد . 
 

اسلاید 6 :

چشم انداز                                           
   چشم انداز شركت HP عبارت است از: «يك شركت برتر الكتروني با روحي درخشان براي رهبري در عصر اينترنت» .
آنچه زيربناي اين چشم انداز را تشكيل مي دهد، توجه به تنوع، خلاقيت و نوآوري است. چشم انداز شرکت HP در واقع تعریف مختصری از وضعیت کنونی این شرکت است.
 
بیانیه ماموریت
 ماموريت HP اختراع فناوريها و خدماتي است كه ارزش بازار را حركت مي دهد ، منفعت اجتماعي ايجاد مي كند  و با تمركز بر بيشترين افراد ممكن زندگي مشتريان را بهبود مي بخشد.
 

اسلاید 7 :

دیدگاه و ماموريت HP به سوي هفت حوزه كليدي رهنمود شده است. اينها وفاداري مشتري ، سود ، رهبري بازار ، رشد ، تعهد كارمند ، رهبري كيفيت و شهروندان جهانی هستند .

سود و رشد
سال 2008 به دلیل بحران اقتصادی ، استراتژی اصلی HP دراین سال حفظ سهم بازار خود بود. در واقع یک استراتژی تدافعی را در پیش گرفت. حتی با این وجود عملکرد HP موثر بود . فروش وسود به ترتیب 13%و 15% افزایش یافت . یکی از دلایل آن تقاضای شدید برای لپ تاپ (بالای 21%) و خدمات ( 10%) می باشد .

اسلاید 8 :

کارکنان
دیوید هيولت يكي از بنيانگذاران شركت معتقد بود «حركت ما از يك گاراژ كوچك تا يك شركت رايانه اي، يك راه روشن نبود». او همواره تاكيد مي كرد كه «شما بايد براي كاركنانتان محيطي فراهم آوريد كه كاركردن را دوست داشته باشند. كاركنان را تيمي بارآوريد، در اين صورت شانس موفقيت شركت بالاست. براي اينكه كاركنان به مسير كار تيمي درآيند بايد به آنها نشان دهيد كه شما از آنها مراقبت مي كنيد». همين ديدگاهها سبب شد كه HP جزء اولين شركتهايي باشد كه بيمه همگاني كاركنان و شراكت آنها را در سود كارخانه، انجام داد و تقسيم ساعات كاري شناور را به كار گرفت.

اسلاید 9 :

شهروندان جهانی
عوامل محیطی بسیاری بر استراتژی شرکت تاثیرگذار هستند .
افزایش آلوده گی های محیطی ، گازهای گلخانه ای و موادی که تا مدتها در محیط باقی می مانند و تجزیه نمی شوند و نیز افزایش قیمت سوخت و انرژی سبب شده که مشتریان به سمت محصولاتی بروند که استاندارهای لازم را از لحاظ محیطی داشته باشند.
این یک فرصت بسیار بزرگی برای تکنولوژی های کارامد انرژی ایجاد می کند . مشتریان همچنین بیشتر از تاثیرات محیطی محصولات IT آگاه شده اند . علاوه بر این شواهد نشان می دهند که اهمیت فاکتورهای محیطی و اجتماعی به طور فزاینده ای در خریدشان افزایش پیدا کرده است .
در زمینه بازیافت زباله واستفاده مجدد ، HP اولین کارخانه کامپیوتر است که در سال 1997 امکانات بازیاف زباله را ایجاد کرد . امروزه HP به رهبریش در برنامه های بازیافت و استفاده مجدد ادامه می دهد . در 2007 HP به هدفش برای بازیافت یک میلیارد پوند محصولات و مواد رسید .

اسلاید 10 :

تحقيق و توسعه HP يك شركت جهاني مبتني بر فناوري است. اين ويژگي از همان زمان تأسيس شركت وجود داشته است. تا سال 2005 بيش از 30 هزار اختراع توسط شركت به ثبت رسيده است . همين مسأله باعث شده كه در حوزه هاي توليد چاپگر و تجهيزات تصويربرداري، سرورها و حافظه ها، شركت مقام اول را دارا باشد.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید