بخشی از پاورپوینت
--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----
اسلاید 1 :
معماری نرم افزار
معماری نرم افزار
ساختاری از سیستم که شامل
مولفه های سیستم ،
ویژگی های قابل مشاهده آنها در سطح سیستم و
روابط بین آنها می باشد
به معماری نرم افزار طراحی سطح بالا
(top-le el design) نیز می گویند
اسلاید 2 :
ذینفعان (stakeholders)
افراد و گروه هایی که در ساخته شدن یک نرم افزار سهم دارند
هر کدام از ذینفعان مایلند که معماری نرم افزار نگرانی ها و دغدغه های آنها را بیشتر پوشش دهد
معماری نرم افزار ابزاری برای ارتباط بین ذینفعان است
اسلاید 3 :
Architecture Business Cycle
معماری نرم افزار نتیجه یک سری تاثیرات فنی ، اقتصادی و محیطی بر برنامه است
معماری نرم افزار خود بر روی تمامی این موارد تاثیر می گذارد
در آینده این تاثیرات خود به معماری های آتی منتقل می شود
اسلاید 4 :
محیط فنی
شامل تکنیک های مهندسی نرم افزار شایع و فراگیر در محیط فعلی که معمار در آن حضور دارد
تجربه معمار
تجربیات موفق آمیز در آینده تکرار می شود
تجربیات ناموفق با احتمال کمتری در آینده تکرار خواهد شد
اسلاید 5 :
معماری نرم افزار
Pipe & Filter
Pipe & Filter
دریافت ورودی در نقاط پردازشی(filters) از خروجی قسمت قبل
ارسال داده های بین نقاط پردازشی توسط کانال ها (pipes)
üنقاط پردازشی مستقل
üنگهداری و استفاده مجدد
اسلاید 6 :
مثال - خط لوله در Unix
cat A.txt B.txt | sort | gzip | mail
اسلاید 7 :
امنیت در معماری نرم افزار
مدل سازی تهدید
فرآیندی برای کمک به مدل کردن امنیت برنامه
استخراج نقص ها و آسیب های بالقوه موجود در برنامه قبل از سرمایه گذاری بر روی آنها
اسلاید 8 :
مراحل مدل سازی تهدید ها
چرخه فرآیند مدل سازی تهدید
اضافه کردن جزئیات بیشتر با پیش رفتن در حلقه ساخت برنامه
تشخیص منابع کلیدی
بررسی و تصحیح مجدد
اسلاید 9 :
مرحله اول
تعیین کردن اهداف امنیتی
مشخص کردن زمینه ها و باید ها و نبایدهای وابسته به :
Confidentiality : جلوگیری از دسترسی های غیر مجاز
Integrity : جلوگیری از تغییر غیر مجاز داده ها
A ailability : فراهم کردن سرویس ها حتی در حضور حمله
اسلاید 10 :
مرحله دوم
ساخت نمایی اولیه از برنامه
مشخص کردن کارکردها و ویژگی های برنامه به صورت کلی
توجه به تکراری بودن فرآیند مدل سازی تهدیدها
عدم توقف در انجام هر مرحله
تعیین هر چه بیشتر جزئیات در صورت ممکن و در سریعترین زمان