بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّى لاَتَكُونَ فِتْنَةٌ وَيَكُونَ الدِّينُ كُلُّهُ لِلّه؛ (انفال/39)
وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّى لاَ تَكُونَ فِتْنَةٌ وَيَكُونَ الدِّينُ لِلّهِ؛ (بقره/ 193)
وَالْفِتْنَةُ أَكْبَرُ مِنَ الْقَتْلِ؛ (بقره/217)
وَالْفِتْنَةُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ؛ (بقره/191)

اسلاید 2 :

اصولاً چون فتنه‌گري در اغلب موارد، جز در آخرين فازهاي خود، از سنخ تهاجم فرهنگي و براندازي نرم است، راه مبارزه و جهاد عليه آن نيز از سنخ مبارزة فرهنگي و جهاد فکري و فرهنگي است

اسلاید 3 :

به اضطراب‌ها و تزلزل‌هاي دروني و باطني و روحي که در حوزة باورهاي ديني و نظام ارزشي فرد پيدا مي‌شود نيز «فتنه» گفته مي‌شود. به تعبير ديگر، به اموري که موجب چنين تزلزل‌ها و اضطراب‌هايي در حوزه‌هاي اعتقادي و باورها و ارزش‌هاي فرد مي‌شود، «فتنه» گفته مي‌شود. به امتحان و بلا و اختبار نيز به اين دليل فتنه گفته مي‌شود که موجب اضطراب و تزلزل و نگراني انسان مي‌شود. به دليل نگران بودن نسبت به نتيجه امتحان، انسان دچار اضطراب و تزلزل مي‌شود. به همين دليل به امتحان نيز فتنه گفته مي‌شود

اسلاید 4 :

أَحَسِبَ النَّاسُ أَن يُتْرَكُوا أَن يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ وَلَقَدْ فَتَنَّا الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ فَلَيَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذِينَ صَدَقُوا وَلَيَعْلَمَنَّ الْكَاذِبِينَ. (عنکبوت، 2-3)
سنت آزمايش سنتي فراگير و همگاني است. کيفيت آزمايش‌ها و مواد آزمون در هر موردي متناسب با استعدادها و توانمندي‌ها و ادعاها، متفاوت است. «هر کسي را خدمتي داده قضا/ در خور آن گوهرش در ابتلا». به هر اندازه‌اي که انتظارات از يک فرد بالا رود و به هر مقداري که ادعاهاي او بزرگ‌تر و جدي‌تر باشد، به همان مقدار هم آزمايش‌هاي او بزرگ‌تر و دشوارتر و سخت‌گيرانه‌تر خواهد بود.
به همين دليل، آزمايش‌هاي پيامبران از بقية انسان‌ها سخت‌تر و شکننده‌تر بوده است.

اسلاید 5 :

«پيامبران و در رتبة بعد صالحان و به همين ترتيب هر کسي که به اينان نزديک‌تر باشد، بلاي او سخت‌تر و شديدتر است.»

اسلاید 6 :

«هر کسي به اندازة دينش آزمايش مي‌شود. اگر در دينش استوار باشد، آزمايش ‌او شديدتر است و اگر ضعفي در دين داشته باشد، آزمايش او نيز ضعيف‌تر و سبک‌تر خواهد بود.» به همين دليل است که گفته‌اند: «هر که در اين بزم مقرب‌تر است/ جام بلا بيشترش مي‌دهند».

اسلاید 7 :

همين فرمول دربارة ‌جوامع نيز جريان دارد. هيچ انسان و هيچ جامعه و هيچ گروهي از آزمون الهي در امان نيست. بلکه امتحان‌ها بايد پشت سر گذاشت تا به منزلگه مقصود رسيد. با شرکت در يک کلاس و موفقيت در آزمون پاياني آن نمي‌توان مدعي رسيدن به هدف نهايي شد.
هر چه بالاتر رويم آزمون‌ها جدي‌تر و دشوارتر خواهند شد.

اسلاید 8 :

همين فرمول دربارة ‌جوامع نيز جريان دارد. هيچ انسان و هيچ جامعه و هيچ گروهي از آزمون الهي در امان نيست. بلکه امتحان‌ها بايد پشت سر گذاشت تا به منزلگه مقصود رسيد. با شرکت در يک کلاس و موفقيت در آزمون پاياني آن نمي‌توان مدعي رسيدن به هدف نهايي شد.
هر چه بالاتر رويم آزمون‌ها جدي‌تر و دشوارتر خواهند شد.

اسلاید 9 :

مگر آنکه بخواهيم از شرکت در مراحل بالاتر تحصيلي انصراف دهيم و ناتواني خود را از ادامة تحصيل اعلام نماييم.
اما اگر خواستار رسيدن به قله‌هاي علمي هستيم بايد همة آزمون‌هاي مربوط را با موفقيت پشت سر بگذاريم. هر کسي که در هر زمينه‌اي ادعايي داشت بايد متناسب با آن ادعا آزمايش شود

اسلاید 10 :

صد هزاران امتحان است اي پدر هر که گويد من شدم سرهنگ در
گر نداند عامه او را ز امتحان پختگان راه جويندش نشان
چون کند دعويّ خياطي کسي افکند در پيش او شه اطلسي
که ببرّ اين را به غلطان فراخ ز امتحان پيدا شود او را دو شاخ
گر نبودي امتحان هر بدي هر مخنث در وغا ،رستم بدي

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید