بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

فسیل ها از بقایای گیاهان و جانورانی که درزیر دریاها در زمانهای قدیم مدفون شده به وجود می آیند. بنابراین منشا تولید سوختها و انرژی های فسیلی همان بقایای پوسیده موجودات زنده است. که این سوختها بطور طبیعی، بصورت مواد جامد، مایع و گاز یا مخلوطی از آنها در معادن استخراج می شوند. منابع معروف جهت تولید انرژی های فسیلی را در زیر بررسی می کنیم:

اسلاید 2 :

نفت :

نفت به شکل مایع سیاه رنگ و غلیظ در زیر زمین وجود دارد که با حفر چاه های عمیق آن را استخراج و ذخیره می کنند. چون استخراج، ذخیره و پالایش آن نسبت به سایر سوخت ها آسان است، بیشتر مورد توجه کشورها واقع شده است. این مایع پر ارزش یکی از مهمترین سوخت های فسیلی است و کاربردهای وسیعی را در صنعت، حمل و نقل، کشاورزی و غیره جهت تولید انرژی دارد. نفت می تواند جایگزین همه انواع دیگر منابع انرژی فسیلی گردد.

میزان ذخایر نفتی شناخته شده دنیا :

نفت: 88 میلیارد تن   گاز: 59 میلیارد تن معادل نفت

سنگ رستی آغشته به نفت: 230میلیارد تن معادل نفت

ماسه سنگ های آغشته به نفت: 130میلیارد تن معادل نفت

اسلاید 3 :

زغال سنگ :

زغال سنگ یکی دیگر از منابع تولید انرژی های فسیلی می باشد. این ماده با اینکه سرشار از انرژی است اما به دلیل استخراج سختش به اندازه نفت مورد توجه قرار نگرفته است. با این حال به خاطر میزان انرژی بالایی که دارد با صرف هزینه های زیاد و کارهای طاقت فرسا مورد بهره برداری قرارگرفته است.

این چشمه انرژی، روز به روز با رشد علم و انقلاب تکنولوژیک و مدرن شدن تکنیک های استخراج و آنالیز منبع تولید انرژی مهمی می باشد. زغال سنگ اغلب موارد در معادن زیر زمینی یافت می شود. زغال سنگ از نقطه نظر تولید نور و حرارت زیادتر، بیشتر مورد توجه است.

زغال سنگ در کوره های حرارتی، کشتیهای باری، لوکوموتیو قطارها، کارخانجات، فولاد سازی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

اسلاید 4 :

روغن های نفتی :

در پالایشگاه ها به هنگام آنالیز فراورده های نفتی از نفت خام برخی مواد روغنی از جمله روغن نفت که یک نوعش در آهنگری و برشکاری فلزات و نوع دیگرش در موتور اتومبیل استفاده می شود، تولید می شود.

از پارافین در تولید شمع استفاده می شود که انرژی سوختن آن بصورت انرژی نورانی ظاهر می شود.

اسلاید 5 :

گاز طبیعی :

یکی از سوختهایی که محیط را آلوده نمی کند و نحوه استفاده و بکارگیری آن راحت است، گاز طبیعی می باشد. برای مصارف عمومی و خانگی بیشتر از آن استفاده می شود.

گازهای طبیعی به همراه استخراج نفت در چاه های نفت حضور دارند، که در استخراج نفت با تکنیک های ویژه ای آن را بدست می آورند. مخلوطی از گازهای متان، اتان و پروپان گاز طبیعی را تشکیل می دهند.

 

 

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید