بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

كارخانه شالي كوبي شاليدشت

خلاصه طرح:

موضوع طرح :

نوع توليدات:   شالي كوبي

تعداد شاغلين:   12 نفر

مشخصات سرمايه گذاري طرح (ارقام به هزار ريال)

سرمايه گذاري كل طرح:  328108

سرمايه گذاري ثابت:  252230

سرمايه در گردش: 910540

درآمد ساليانه : 

سود ويژه :   14902210

دوره بازگشت سرمايه : 194 ماه

نرخ بازدهي سرمايه:   45%

محل اجرا: خراسان شمالي – مانه و سملقان

اسلاید 2 :

مقدمه

برنج در ايران با سطح زير كشتي بيش از 630 هزار هكتار بعد از گندم مهمترين محصول زراعي محسوب مي‌گردد. اين محصول در اغلب استانهاي كشور كم و بيش كشت مي‌گردد ولي عمده سطح زير كشت اين محصول استراتژيك در استانهاي مازندران و گيلان واقع شده است. گرچه محصول برنج در ايران از لحاظ قدمت كشت، دانش تجربي كشاورزان برنجكار و تنوع مصرف داراي سابقه درخشاني است اما امروزه از لحاظ بهره‌مندي از تكنولوژي‌هاي جديد در جهت كشت مكانيزه و افزايش كيفيت محصول بدست آمده در مقايسه با ساير محصولات زراعي و باغي از جايگاه مطلوبي برخوردار نيست. بديهي است كه نيل به خودكفايي محصول برنج در كشور جزء با افزايش سطح زير كشت، افزايش عملكرد در واحد سطح و كاهش ضايعات مقدور نيست.

اسلاید 3 :

پيشگفتار:

با توجه به توسعه برنج در ايران كه بعد از گندم رتبه دوم درآمد محصول كشاورزي در ايران را داراست و منطقه ما (مانه و سملقان) كه داراي آب فراواني مي باشد و آب شيرين و زلال نيز وجود دارد كه در مرغوبيت و موقع داشت اين محصول بسيار موثر است و با وجود احداث سد جديدي كه به بهره برداري رسيد كشتاين محصول نيز رونق پيدا كرده است و با انشعاب لوله هاي عظيم و پخش آب به روستاها كشت محصول برنج نيز زياد شد و با وجود دو كارخانه شاليكوبي كه يكي خيلي قديمي و ديگري هنوز امكانات كامل را دارا نيست مي خواستم با احداث يك كارخانه بزرگ و پر از دستگاههاي مدرن كه ديگر به نيروي انساني هم نياز كمتري مي باشد و راحتي كشاورزان را نيز به همراه دارد و هم اينكه مسير جابجايي شالي به كارخانه نيز نزديك مي شود و خدمتي هم به مردم شهرستان خودمان كرده باشم و باايجاد اين شغل افرادي صاحب يك كار و درآمد مي شوند.

اسلاید 4 :

راندمان تبدیل برنج :

عمل تبدیل شلتوک به برنج سفید مرکب از چندین مرحله ی مکانیکی است که پوسته خارجی، لایه های سطحی آندوسپرم و جنین دانه جدا می شود. راندمان یا بازدهی تبدیل عبارت است از: میزان برنج سفیدی که از شلتوک به دست می آید و یکی از مهم ترین عوامل تأثیر کننده در قیمت برنج می باشد. عوامل متعددی در کیفت تبدیل دخالت دارند. ارقام با دانه های بلند و باریک بیش تر از برنج های دانه کوتاه و گرده، دست خوش شکستگی قرار می گیرند.

اسلاید 5 :

مراحل تبدیل برنج :

فرآیند جدا کردن رؤیان و لایه خارجی سبوس از برنج قهوه ای به سفیدکنندگی یا تبدیل معروف است. سایندگی، عبارت است از: فرآیند جداکردن لایه زیرآلورن پس از سفیدکنندگی به منظور شفاف سازی ظاهردانه برنج. سایش و خراش دوروند اصلی مورد استفاده در جداکردن لایه سبوس از برنج قهوه ای می باشند. سایش ، سبوس را از دانه های شکسته می کند، ولی خراش سطح سخت دانه را سبوس گیری می کند.درجه تبدیل بستگی به سلیقه مصرف کننده یا تأیید مقررات وضع شده متفاوت است.

اسلاید 6 :

كارخانه شاليكوبي از مراحل مختلف تشكيل شده است:

دستگاه الك پاككننده (مرتعش( series reciprocating separator

الك پاك‌كننده براي پاك كردن دانه گياه، نگهداري و ذخيره كردن مناسب مي‌باشد. مي‌توان ناخالصي‌هاي بزرگ، كوچك و سبك را در دانه‌هاي شلتوك پاك نمود. دستگاه داراي الك دوبل مي‌باشد بنابراين كيفيت پاك كردن دانه‌ها از ناخالصي‌ها را تا حد زيادي بالا مي‌برد. دستگاه داراي مزايايي چون ساختار فشرده، ظاهر زيبا، سرعت بالا، برق مصرفي كم، صداي كم، ظرفيت توليد بالا و روش مؤثر و قابل قبول مي‌باشد.

اسلاید 7 :

دستگاه جداكننده شلتوك (باديه)

paddy separator series gravity paddy separator

جداسازي شلتوك و برنج قهوه‌اي، ضريب اصطكاك و دانه‌بندي، تحت حركات صفحه جداكننده داراي حركات متناوب در حالت معلق در وسط، اين دستگاه را قادر مي‌سازد كه به ترتيب شلتوك و پوسته برنج را به صورت خودكار جدا كرده و دانه‌هاي برنج قهوه‌اي را دانه‌بندي نموده (بزرگ و كوچك) جدا كرده و خارج مي‌نمايد.
به كمك نقاله كه صفحه جداكننده را در دو مسير با شيب محدب حركت مي‌دهد برنج قهوه‌اي از لايه بالايي به روي صفحه جداكننده ريخته شده و از آنجا تخليه مي‌گردد. به اين ترتيب هدف اصلي جداسازي حاصل مي‌گردد.

اسلاید 8 :

دستگاه بوجاري برنج:

كاربرد عمده اين دستگاه در صنعت شالي‌كوبي براي بوجاري برنج سفيد مي‌باشد. با توجه به تفاوت سايز بين برنج شكسته و برنج سالم، دانه‌هاي تحت فشار به طرف جلو حركت كرده و در اثر اين حركات بين آنها سايش و اصطكاك ايجاد مي‌شود بعد از اينكه از الك عبور كرده و چندين بار غربال شده و از الك سه‌ طبقه‌اي كه داراي سوراخ‌هايي با سايز متفاوت مي‌باشد عبور كرده و به صورت خودكار برنج شكسته از برنج سالم جدا مي‌گردد. بنابراين محصول نهايي برنج بوجاري‌شده است. دستگاه مجهز به تجهيزات ايده‌آل براي انجام فرايندهاي تكميلي بوجاري مي‌باشد.

اسلاید 9 :

1- سرمايه ثابت :

1-1-زمين

2-1-محوطه سازي

3-1- ساختمان سازي

4-1- ماشين آلات

5-1-تاسيسات

6-1- وسايل حمل و نقل داخل و خارج كارخانه

7-1- هزينه قبل از بهره برداري

اسلاید 10 :

4-1 ماشين آلات و تجهيزات و وسايل آزمايشگاه:

الف- د رمورد ماشين آلات خارجي كاتالوگ وافر (پيشنهاد قيمت مربوطه) لازم بوده و قيمت

 بر اساس تحويل در درب كارخانه مي باشد در مورد ماشين آلات داخلي در صورت لزوم پيش فاكتور

 گرفته ميشود و قيمت ها بر اساس تحويل در درب كارخانه ميباشد

ب- تجهيزات از قبيل قالب ها ابزاركار و غيره درج گردد.

ج- هزينه نصب و راه اندازي ماشين آلات در جدول مشخص شود.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید