بخشی از پاورپوینت


اسلاید 1 :


درچند سال اخیر کمبود سوخت های فسیلی و آینده ی رو به پایان آنها باعث ایجاد طرح های زیادی شده است که در عین حال سعی در از بین بردن آلودگی  که یکی از مضرات سوخت های فسیلی بوده است ، کرده اند.

همه ی طرح های موجود ، برای حفظ بیشتر محیط زیست و هوایی پاکیزه تر  می کوشند زیرا که افزایش روز افزون جمعیت بعلاوه ی استفاده ی بیش از حد سوخت های فسیلی و گاه استفاده ی نابجا به وسیله ی وسایل دودزا ، باعث خرابی هوا شده است به طوری که تنفس را کم کم برای انسانها غیرممکن می نماید.

در حال حاضر گر چه دانشمندان و محققان در تمام کشورها سعی در استفاده ی بهینه از محیط زیست کرده اند .با این حال این کار بیش از حد خرج برمی دارد و برای همه امکان پذیر نیست.

 

اسلاید 2 :


 یکی از این کارهای پژوهشی ، استفاده از انرژی خورشید برای سوخت ماشین هاست. بدین منظور از فتوسل هایی که معمولا از فلز سزیم و دیگر فلزهای کمیاب و گران ساخته می شود ، استفاده می کنند ؛ تا انرژی خورشید را به الکتریسیته تبدیل و برای انرژی ماحد ماشین های الکتریکی مصرف شود.

اما همانطور که در بالا اشاره شد ، این مواد سازنده ی سلولهای خورشیدی بسیار گران بوده و این مسئله قیمت سرسام آوری را برای ماشینها به ارمغان می آورد.

یکیدیگر از مشکلات این ماشینها ، ذخیره ی کم آنهاست که باعث می شود زود انرژی از دست دهند (خالی کنند.).

دیگری عدم استحکام بدنه در برابر ضربه است.: به دلیل وجود سلولهای خورشیدی اضافی  (برای جبران نیرو ) در بدنه

بنابراین ما برای کاهش تعداد سلولهای خورشیدی و قیمت، و همچنین ذخیره ی انرژی بیشتر ، راه حلی پیشنهاد داده ایم. بدین صورت که با کمک گرفتن از انرژی باد، میزان انرژی را بیشتر کنیم

 

اسلاید 3 :


برای کم کردن نیروی اصطکاک نمی توان پره های توربین بادی ( که از چهار چوب فلزی سبک و پارچه در وسط تشکیل شده ) را در هنگام حرکت باز کرد ولی در موقع ایستادن ، آنها را باز وحتی سلولهای خورشیدی را آزاد می گذاریم تا هر دو به کمک هم ، انرژی ذخیره کنند.

پره ها به صورت پره های هلی کوپتر (افقی) موجود است(وحتی در آخرین مرحله از جمع شدن مانند هلی کوپتر است.) و همچنین فلزات آنها (که همچون آسیاب بادی به هم متصلند ونیز جدا شدنی نیز هستند) مانند نردبان آتش نشانی از زیر هم در می آیند و افقی در کنار هم قرار می گیرند و سپس به بالا رانده می شوند تا در یک مسیر باشند.

در اینجا ما 3 یا 4 پره در نظر می گیریم و توربینی کوچک با توان متوسط . بنابراین تعداد سلولها کم می شود و انرژی ثابت و پایدار می ماند.

 

اسلاید 4 :


ما مدلی کوچک از ماشین را ساخته ایم (در دست آزمایش است.) تا مستقل حرکت کند. این مدل کنترلی بوده و با باطری شارژی کار می کند.( به این باطری ما یک باطری ذخیره ی دیگر افزوده ایم.) در مدار آن از ترانزیستورها برای تقویت امواج باد و یک دینام یا توربین بادی و مقداری سلول خورشیدی استفاده شده است.

این مدل برای تکمیل و تصحیح ماشین هایی که هم اکنون وجود دارند به کار می رود.

مزیت ها : 1.استقلال در تامین انرژی در مدتی کم.

ضد ضربه در برابر تصادف
تخلیه ی انرژی کم و در مدتی طولانی تر
4.ارزان تر و بهینه تر

در ضمن این ماشین سبک بوده از فلزات سبک گران تهیه نشده است.(مدل کوچک ، پلاستیکی است.)

 

اسلاید 5 :


 سرعت مدل کوچک : 77/1 متر در ثانیه ( 37/6 کیلومتر در ساعت )

 میانگین سرعت باد : 16 کیلومتر در ساعت

( برای به صرفه بودن تبدیل انرژی باد به برق حدود 23 کیلومتر در ساعت است . )

 

اسلاید 6 :


  تقسیم کار و زمان بندی :

 

    با توجه به این که ما فقط دو نفر بودیم ،تقربا هر کاری را با هم و به طور برابر انجام دادیم و در جمع آوری اطلاعات و دادن طرح هردو به یک اندازه سهم داشته ایم . ما پروژه خود را از اوایل سال تحصلی شروع کرده و در حال حاضر در حال تکمیل طرح هستیم .

 

اسلاید 7 :


منابع و مآخذ :

کتاب ماشین های الکتریکی

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید