بخشی از پاورپوینت

 

اسلاید 1 :

مقدمه:

رشد روزافزون پديده‌ي مهاجرت به شهرهاي بزرگ، پيامدهاي متعددي به دنبال داشته است، كه از جمله‌ي اين پيامدها، افزايش تقاضاي سفرهاي درون شهري و نياز به ترافيك روان براي تسريعِ حمل و نقل مي‌باشد

اسلاید 2 :

اما تسهيلات ناكافي سامانه‌هاي حمل و نقل شهرهاي بزرگ، خود موجب پديد آمدن مشكلات متعددي در زمينه‌ي آلودگي هوا، افزايش مصرف سوخت، اتلاف وقت در مسير و ... شده است؛ پس براي حل مشكلات ترافيكي و مسائل اقتصادي، اجتماعي و زيست محيطي ناشي از آن در شهرهاي بزرگ، نياز به يك سامانه‌ي مجهز و كارآمدِ حمل و نقل عمومي سريع، ارزان و پرظرفيت مي‌باشد.

اسلاید 3 :

باتوجه به جمعيت رو به افزايش شهرها و حجم بالاي رفت و آمد درون شهري افراد، اهميت و ضرورت روي آوردن ناوگان حمل و نقل عمومي به گونه‌هايي از سامانه‌هاي حمل و نقل كه در رابطه با ديگر سامانه‌ها از كارآيي و ضريب اطمينان بيش‌تري برخوردار باشند، بر كسي پوشيده نيست

اسلاید 4 :

همچنین با توجه به محدودیت هایی که از لحاظ اقتصادی وجود دارد، سیستم های حمل و نقل باید در حالی که نیازهای جابجایی مسافران را به شکل بهینه تامین می نمایند از نظر منابع مالی نیز قابل توجیه باشند ؛ پس لازم است اقداماتی جهت افزایش کیفیت و توسعه سیستم های حمل و نقل عمومی جهت استقبال مسافران بیشتر انجام گردد.

اسلاید 5 :

اين مقاله مي‌كوشد سامانه‌ي مونوريل را به عنوان نمونه‌اي از سامانه‌هاي كارآمدِ حمل و نقل عموميِ ريلي معرفي كند، و ضمن تشريح ساختار و مشخصات ظاهري و فني آن، به ذكر شماري از ويژگي‌هاي يگانه‌ي اين سامانه، همچون ايمني بالا، هزينه‌ي پايين و ... پرداخته است

اسلاید 6 :

انتخاب يك سامانه‌ي حمل و نقل ريلي براي يك كُريدور خاص شهري با انجام مطالعات فراوان و در نظر گرفتن كليه‌ي معيارهاي سنجش كارآيي، و در نهايت اتخاذ روش‌هاي مناسب ارزيابي و انتخاب انجام مي‌پذيرد. يكي از پارامترهاي مؤثر در انتخاب يك سامانه‌ي ريلي، تعيين ميزان ظرفيت حمل مسافر است.

اسلاید 7 :

كارشناسان حمل و نقل با علم به پاكيزگي و سازگاري بسيار زيادِ اين وسيله‌ي حمل و نقل عمومي با محيط زيست و قابليت احداث آن در نقاطي كه امكان ساخت مترو وجود ندارد، اقدام به معرفي اين سامانه به عنوان سامانه‌اي سودمند و بهينه در جابه‌جايي مسافر نموده‌اند. در ارتفاع بودن اين سامانه و مزاحمت و تداخل نداشتن با ترافيك معابر نيز از قابليت‌هاي قابل توجه اين سامانه مي‌باشد.

اسلاید 8 :

وقتی می توانیم یک سیستم حمل و نقل عمومی کارآمد و تأثیر گذار داشته باشیم که هر گاه یک شهروند از خانه خود خارج شد، به یک فاصله معقول پیاده روی که نباید خیلی طولانی باشد، خود را به یک نوع سیستم حمل و نقل عمومی برساند. بنابراین باید تاکسی، اتوبوس، مینی بوس، قطار شهری و مترو به صورت مکمل و تغذیه کننده یکدیگر فعالیت کنند تا شاهد ایجاد سیستم حمل و نقل یکپارچه باشیم.

اسلاید 9 :

تعریف مونوریل:

این اصطلاح از دو لفظ (مونو (تک و (ریل )برگرفته شده  است که  ازسال 1897 باشروع استفاده از ریلهای آهنی مرسوم  شد. مونوریل یک خط منفرد است که  به  عنوان ریل برای واگنهای باری یامسافری  به  کاربرده میشود. دراغلب موارداین ریل درارتفاع بالاترازسطح تعبیه میشود،واگنهای مونوریل ممکن است به شکل معلق ازیک مسیر ویژه  و نسبتاً باریک آویزان شوند و یا روی این مسیرقرارگرفته وحرکت کنند.

اسلاید 10 :

درهرحالت ویژگی مونوریل این است که ازمسیری که تکیه گاه آنها به شمار میرود،همواره پهن ترهستند. ترن هاي تك ريل در بعضي از شهرها به جاي ترن هاي زير زميني مورد استفاده قرار مي گيرند . به همين دليل از آنها در جاده هاي اصلي استفاده مي شود. اين ترن ها فضاي زيادي را اشغال نمي كنند. مونوریلهای مدرن به یک تیرصلب عظیم  به عنوان سطح  حرکت خود  وابسته اند

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید