بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

متداول ترین نوع از مانتیورهای گرافیکی که از CRTاستفاده می شود نمایشگرهای RASTER SCANاست که براساس تکنولوژی تلویزیون میباشند در یک سیستم RASTER- SCAN پرتو الکترونی در عرض صفحه در یک سطر در یک زمان از بالا به پایین حرکت می کنند همانطوری که پرتو الکترون درعرض هر سطر حرکت می کند پرتو ( شدت ) کم وزیاد میشود تاالگوی مورد نظر را با نقطه ها نشان دهـد. تصویر تعریف شده ذخیره میشود دریک محیط حافظه بنام REFRESH BNFFER یا FRAME BUFFER ذخیره می شود .این محیط مجموعه ای از ارزشهای شدت نور را برای تمام نقاط صفحه نگهداری میکند بنابراین مجموعه ارزش INTENSILY کل نقاط صفحه را به راحتی می توان از REFRSH BUFFERمشاهده کرد ودر یک خط (SCAN LINE) در یک زمان نشان داد . هر نقطه صفحه بنام PIXCELیا PEL که خلاصه شده( PICTURE ELEMENT) است شناخته می شود.

اسلاید 2 :

قابلیت سیستم RASTER SCAN درذخیره کردن اطلاعات intensity برای هر نقطه از صفحه باعث میشود این سیستم نمایشی بسیار خوب برای پرینترها و تلویزیونهای خانگی باشد .

اسلاید 3 :

توانایی سیستم Raster . در سیستمهای ساده سیاه و سفید هر نقطه صفحه on یا Off است بنابراین تنها یک بیت برای هر Pixel برای کنترل شدت در نقاط مختلف صفحه مورد نیاز است بیت 1 نشان می دهد که پرتو الکترون On است و بیت 0 (صفر) نشان میدهد که شدت پرتو Off است . بیتهای اضافی مورد نیاز خواهند بود وقتی رنگ و یا شدتهای مختلف پرتو را بخواهیم نشان بدهیم . بر حسب کیفیت می توانیم تعداد بیتهای مختلفی داشته باشیم که اطلاعات در Frame Buffer ذخیره می شوند .
سیتسمی با 24 بیت در هر Pixel و کیفیت Resolution در حدود 1024*1024 به 3 مگابایت برای ذخیره در Frame Buffer نیاز دارد .

اسلاید 4 :

Bitmap : در یک سیستم سیاه و سفید با یک بیت بر هر Pixel در Frame Buffer اصطلاحا Bitmap نامیده  میشود.
Pixmap : برای سیستمهای با تعداد چندین بیت در یک Pixel وFrame Buffer اغلب Pixmap نامیده میشود .
نکته : در RASTER SCAN ما به یک حافظه نیاز داریم جهت بازیابی نقاط گرافیکی از حافظه ،معمولا این حافظه را کارت گرافیکی دارد چون سرعت آن نسبت به حافظه اصلی بیشتر است .

اسلاید 5 :

در این نمایشگرها ˛ CRT دارای پرتو الکترونی است که تنها به نقاطی از صفحه جایی که بایستی تصویر در آنجا ترسیم شود راهنمایی میگردد . Random Scan مانیتورها در هر لحظه یک تصویر را در یک خط ترسیم میکنند . بنابراین بنامVector display یا Stroke – writting یا Calligraphic display هم نامیده میشوند .
میزان Refresh در یک سیستم Random Scan وابسته به تعداد خطوطی است که نمایش داده میشود .

اسلاید 6 :

در توصیف شکل آن میتوان گفت همانند مجموعه فرامین ترسیم خط در یک ناحیه ای از حافظه ذخیره میشود که بنام Refresh display file معروفست .بعضی مواقع به آن display list یا display program یا Refresh Buffer هم نامیده میشوند .برای ترسیم یک تصویر از این لیست استفاده میشود فرامین موجود به ترتیب اجرا میشوند و بعد از اتمام فرامین دوباره کنترل به ابتدای فرامین منتقل میشوند .سیستمهای Random Scan برای عملکردهای ترسیم خط طراحی شده اند و برای نمایش تصاویر طبیعی و زنده کاربرد ندارد .

اسلاید 7 :

Color CRT Monitors :
در یک نمایشگر مونیتور CRT رنگی عکسها (تصاویر) نشان داده میشود با استفاده از ترکیبی از فسفرها که نور با رنگهای مختلفی را پخش می کنند . بوسیله نشر نور از فسفرهای مختلف Range های (انواع مختلف ) از رنگها می تواند تولید شود .
دو تکنیک اساسی برای تولید نمایشهای رنگی با CRT :
متد Beam – Penetration :
این متد برای نمایش تصاویر رنگی بهمراه مانیتورهای Random Scan کاربرد دارد .کیفیت تصویر زیاد خوب نیست ولی قیمت آن هم پایین است .

اسلاید 8 :

در این متد دو لایه از فسفر (معمولا قرمز و سبز ) در قسمت داخلی صفحه CRT را پوشانده است و نمایش رنگ وابسته به آنست که با چه مسافتی پرتو الکترون به داخل لایه فسفر نفوذ میکند . یک پرتو از الکترونهای آهسته تنها قسمت خارجی لایه قرمز را تحریک میکنند . یک پرتو از الکترونهای خیلی سریع به داخل لایه قرمز نفوذ می کنند و قسمت داخلی لایه سبز را تحریک میکنند . در سرعتهای میانی پرتو - ترکیبی از نورهای قرمز و سبز منتشر میشوند تا دو رنگ دیگری را نشان دهند نارنجی و زرد
سرعت الکترونها در نتیجه رنگ صفحه در هر نقطه بوسیله ولتاژ شتاب دهنده پرتو کنترل میشود . این روش ارزان قیمت است .

اسلاید 9 :

این متد معمولا در سیستمهای Raster Scan کاربرد دارند که شامل TV رنگی هم هست . در این روش رنگهای بیشتری می توان تولید کرد ( نسبت به روش قبلی ) . در این متد سه فسفر رنگی داریم در هر نقطه از محل . یک نقطه فسفر نشر می کند . یک نور قرمز و یک نور سبز و دیگری رنگ آبی را منتشر می کنند . این نوع از CRT دارای سه تفنگ الکترونی است برای هر رنگ یک تفنگ الکترونی .شبکه Shadow – Mask درست بلافاصله پشت صفحه آغشته به فسفر قرار دارد .در این روش شکل RGB صفحه مانیتور یک شکل (الگوی ) مثلثی دارد مانند تلویزیونها .

اسلاید 10 :

این سه Pixel به قدری یه هم نزدیک هستند که تشخیص آنها از یکدیگر بسیار مشکل است .
اگر هر سه رنگ در حد ماکزیمم باشد رنگ سفید ساطع خواهد شد .
اگر بخواهیم رنگ قرمز روشن داشته باشیم بایستی قرمز را به حد ماکزیمم ئ رنگ آبی و سبز را به حد می نیمم برسانیم .
برای رنگ قرمز تیره بایستی قرمز را به ماکزیمم و سبز و آبی را به حد می نیمم برسانیم

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید