بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

پمپ آب بادی چیست؟
مزایا
کاربردها
مکانیزم عملکرد
اجزای پمپ آب بادی
فرمول محاسبه

اسلاید 2 :

پمپ های بادی آبکش چیست؟
پمپ‌هاي آبکش با استفاده از انرژي رايگان باد و بدون نياز به هر گونه انرژي‌‍‌هاي الکتريکي يا فسيلي در کليه مناطق با حداقل سرعت وزش باد دو و نیم متر بر ثانيه، بطور خودکار در جهت جريان وزش باد قرار گرفته و قادر است آب را از عمق 50 متري به سطح زمين و منبع ذخيره‌‍‌ انتقال دهد.

اسلاید 3 :

مزاياي پمپ‌هاي بادي آبکش
عدم نياز به هرگونه انرژي‌هاي الکتريکي يا فسيلي
استفاده از انرژي رايگان باد
عدم نياز به خدمه و سرکشي هاي روزانه
اقتصادي ترين روش جهت پمپاژ آب در کليه مناطق با حداقل سرعت وزش باد
سيستمي نيرومند جهت پمپاژ و ذخيره آب
تکنولوژي سالم بدون هر گونه آلودگي محيط زيست
دستگاهي کارآمد با طول عمر بيش از 20 سال
عدم امکان هر گونه سرقت

اسلاید 4 :

اين دستگاه جهت کار و راه اندازي هيچ گونه نيازي به سوخت‌هاي فسيلي و يا انرژي برق ندارد. با توجه به اجراي طرح هدفمندسازي يارانه‌ها و بحث سهميه بندي ميزان مصرف و افزايش هزينه‌هاي سوخت‌هاي فسيلي و انرژي برق، پمپ‌هاي بادي آبکش دستگاهي بسيار کار آمد در جهت بهينه سازي مصرف سوخت و کاهش هزينه‌هاي مصرف انرژي مي‌باشد.

اسلاید 5 :

پمپ‌هاي بادي آبکش با حداقل سرعت وزش باد3 متر بر ثانيه يعني معادل با حرکت سرشاخه‌هاي درختان در جهت جريان وزش باد قرار‌گرفته و شروع به کار مي‌کند و با سرعت وزش باد 5/2 متر بر ثانيه ادامه کار مي‌دهد. قابل توجه است که افزايش سرعت وزش باد سبب افزايش دبي خروجي آب مي‌گردد. در سرعت‌هاي وزش باد بالاتر 15 متر بر ثانيه به منظور جلوگيري از خسارات احتمالي به سيستم، دستگاه بطور خودکار از جهت وزش باد خارج شده و در حالت Stand up قرار مي‌گيرد.

اسلاید 6 :

مپ‌هاي آبکش بر خلاف بسياري از سيستم‌هاي پمپاژ هيچ گونه نيازي به روشن کردن، خاموش کردن، هواگيري و غيره ندارد. دستگاه در تمام طول شبانه روز بطور خودکار در جهت وزش باد قرار گرفته و آب را از چاه استخراج و به استخر يا منبع ذخيره‌ي هوايي (تانک آب) انتقال مي‌دهد.

اسلاید 7 :

با بکارگيري پمپ‌هاي بادي آبکش و حذف هزينه‌هاي جاري مصرف سوخت، هزينه‌هاي سرکشي‌هاي روزانه جهت شروع بکار دستگاه و خاموش کردن، هزينه‌هاي تعميرات دوره‌اي و ... ضمن استفاده از قابليت‌هاي دستگاه، در کوتاه مدت بازگشت سرمايه‌ي اوليه را خواهيم داشت.

اسلاید 8 :

در طراحي‌هاي اوليه و مدل‌هاي سبک متوسط دبي خروجي آب دستگاه بسته به نوع آن و سرعت وزش باد و با احتساب 15 ساعت وزش باد در روز بين 100- 6 هزار ليتر در روز مي‌باشد. اين در حالي است که با استفاده از طراحي‌هاي پيچده و مهندسي تر ميزان دبي خروجي سيستم را مي‌توان به 300 هزار ليتر در روز افزايش داد.

اسلاید 9 :

گسترش روز افزون نياز به انرژي و محدوديت منابع فسيلي، افزايش آلودگي محيط زيست ناشي از سوزاندن اين منابع، بحث گرم شدن هوا و اثرات پديده‌ي گلخانه‌اي، ريزش باران‌هاي اسيدي و ضرورت متعادل نمودن نشرCO همگي لزوم صرفه جويي در مصرف سوخت‌هاي فسيلي و توجه مضاعف به استفاده از منابع انرژي تجديد پذير را ايجاب مي‌کند. در بين انرژي‌هاي تجديد پذير انرژي باد يکي از اقتصادي‌ترين آنها مي‌باشد که آلودگي محيط زيست بدنبال نداشته و پايان ناپذير مي‌باشد. بکارگيري موتورهاي ديزلي و بنزيني براي پمپاژ آب همواره مجموعه‌اي از آلودگي‌ها را به همراه دارد از جمله :
1- آلودگي هوا در اثر احتراق ناقص موتور که سبب تزريق گازهاي سمي چون CO و CO2 به اتمسفر مي‌شود
2- آلودگي خاک ناشي از نشت مواد نفتي چون بنزين، گازوئيل، روغن، گيريس و غيره در اطراف موتورهاي پمپاژ
3- آلودگي صوتي در زمان کار دستگاه که گاها تا مسافت چندين کيلومتري دستگاه قابل شنيدن مي‌باشد
4- آلودگي منابع آبي ناشي از نشت مواد سوختي و يا انتقال جرم و آلودگي‌هاي لوله‌هاي انتقال آب
اين در حالي است که بکارگيري پمپ‌هاي بادي کليه موارد فوق را مرتفع ساخته و تکنولوژي سالم و دوستدار طبيعت را در اختيار ما مي‌گذارد.

اسلاید 10 :

بکارگيري طراحي‌هاي مهندسي ساده و در عين حال کار آمد و محاسبه شده سبب به حداقل رساندن ميزان خرابي در اين دستگاه شده است بطوري که تنها با يک دوره سرويس ساليانه طول عمري بيش از 20 سال را مي‌توان براي دستگاه تخمين زد. نياز به تعميرات در قسمت‌هايي از دستگاه همچون دکل، مجموعه پروانه، سيستم دنباله و مجموعه انتقال نيرو در طول يک سال تقريبا صفر مي‌باشد و تنها قسمت‌هايي چون گيربکس و پمپ نيازمند سرويس سالانه مي‌باشد. اين در حاليست که در هر 3 تا 5 سال سرکشي غالبا دستگاه يکبار نيازمند تعميرات و اغلب تعويض قطعه مي‌باشد. اين حجم بسيار ناچيز تعميرات در مقايسه با ساير سيستم‌هاي پمپاژ فوق‌العاده است.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید